איך לפתוח בקמפיין גריל גז בפייסבוק?

קמפיין ברשתות חברתיות מאפשר להגיע בצורה מדויקת אל קהל יעד ספציפי שמתעניין במוצר או בשירות. במאמר הבא נשתמק בקמפיין לגריל גז בתור דוגמא, אך נבין מזה את העקרונות גם עבור סוגים אחרים של מוצרים

פייסבוק היא הרשת החברתית המצליחה בעולם ואחת הפלטפורמות העיקרית לפרסום דיגיטלי. בין היתר, פרסום דיגיטלי בפייסבוק מתאפיין בכך שהוא מאפשר להגיע בצורה מדויקת אל קהל היעד והלקוחות הפוטנציאליים. אז בניגוד לפרסום הרגיל בתקשורת המסורתית שבו רק מחפשים את המכנה המשותף הרחב ביותר, המטרה של קמפיין בפייסבוק היא לצמצם הוצאות ולפנות רק אל מי שרלוונטי עבור המוצר או השירות.

גריל גז למשל נותן דוגמא מעולה לאופן שבו כדאי לפנות ולפתוח קמפיין בפייסבוק. בגלל שהמוצר הזה פופולארי אצל גברים ונשים בגילאים שונים, ניתן ללמוד מהאופן שבו מוכרים אותו בפייסבוק גם איך לבצע פעולות דומות עם מוצרים או שירותים אחרים לחלוטין.

 

הגדרת מטרות הקמפיין

בשלב הראשון מגדירים מה המטרה של הקמפיין. ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, המטרות יכולות להיות הפניית גולשים לאתר או דף נחיתה, הגברת חשיפה למוצר או לדגם ספציפי של גריל גז או קבלת פרטים באמצעות טופס פנימי ליצירת לידים.

לשם השוואה, במוצרים או בשירותים אחרים מטרת הקמפיין יכולה להיות התקנת או הורדת אפליקציות ותוכנות.

 

קביעת תקציב והחלטה על קהל היעד

בשלב השני של בניית הקמפיין מגדירים את העמוד שעליו רוצים לבסס אותו (דף עסקי, פרופיל חברה וכן הלאה) ומתחילים לאסוף נתונים דמוגרפיים. האיסוף של הנתונים הדמוגרפיים חשוב, כי הוא מאפשר למקד את המסר ולבצע מה שמכונה בעגה המקצועית "טרגוט".

בשלב הזה, המידע על קהל היעד מגיע גם מהחברה שמוכרת את המוצר – כמו למשל יצרני גריל גז שמכירים את הלקוחות הפוטנציאליים שלהם – אך גם מהמיקומים הגיאוגרפיים ומעוד נתונים אובייקטיביים. בנוסף, זה השלב שבו קובעים את מסגרת התקציב.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, תקציב בלתי מוגבל הוא ממש לא תנאי לקמפיין מוצלח. דווקא ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, תקציב קטן יחסית יכול להפיק תוצאות מעולות בתוך זמן קצר. אבל בשביל להשיג מטרה כזו, חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד ואת המטרות באופן כמה שיותר מדויק.

 

הקמת המודעה ותחילת הקמפיין

בשלב השלישי בוחרים אם להקים מודעה או לקדם פוסט שכבר עלה. אחרי שמקימים את המודעה או מקדמים את הפוסט, הקמפיין למעשה מתחיל. בהמשך, כל שנותר הוא לעקוב אחר המדדים שמגיעים מפייסבוק ולבדוק האם יש צורך לשנות את המסר, להחליף את קהל היעד, לעדכן את ההטבות וכן הלאה.

קמפיין מוצלח עבור גריל גז יניע לקוחות לפעולה ויעודד אותם להשאיר פרטים או לרכוש את המוצר. חוץ מזה, כדאי לנצל את הרשת החברתית כדי להגיע לעוד מעגלים סביב הלקוחות.

 

קמפיין

אולי יעניין אותך גם