3 צורות מיתוג שונות בעולם הדיגיטלי

העולם הדיגיטלי שבו אנחנו חיים כיום נשען בעיקר על וויזואליות מה שמעלה את ערכו של המיתוג העסקי בצורה משמעותית. מיתוג ללא ספק יהיה אחד הפרמטרים המשמעותיים להצלחה או נפילה של עסק. חשוב להקפיד על מיתוג מותאם אישית לעסק וללקוחות ולהשתמש בצורות מיתוג שונות.

 

מהו מיתוג לעסקים

מיתוג לעסקים הוא לא רק בחירת שם ולוגו כפי שניתן לחשוב, בתהליך פיתוח ותיוג העיסוק נבנית שפה וויזואלית שתלווה את העסק והמוצר לאורך כל הדרך. שפה וויזואלית שתתפוס את הלקוחות תביא למכירות גדולות ורבות יותר, הצמדות למוצר שלכם לאורך שנים ויצירת חיבור רגשי אמיתי עם הלקוחות שלכם. לפניכם 3 צורות מיתוג ששווה להשתמש בהם עבור העסק שלכם:

 

לוגו –

הדימוי הוויזואלי ביותר שמתחבר לאנשים עם שמות של עסקים או מוצרים, על הלוגו להיות תואם לאישיות וערכים של כל עסק בנפרד, בנוסף לשקף את התעשייה והתחום שלו ולפנות לקהל יעד מתאים ופוטנציאלי. על מנת שהלוגו ייחרט בזיכרונם של האנשים עליו להיות מיוחד ומרשים אך לאו דווקא מסובך או מורכב מדי. בפיתוח הלוגו יש להתייחס בכובד ראש למספר דברים:

  • התבלטות על ידי צבעים – שימו לב לצבעים בהם משתמשים המתחרים שלכם באותו התחום ופעלו בהתאם, בנוסף התאימו את התחושה שאתם מעוניינים לתת ללקוחות שלכם כשהם מוקפים באותם צבעים של הלוגו והחברה שלכם.
  • גדלים שונים – וודאו שהלוגו שאתם מעצבים ייראה טוב גם בכל הגדלים מכרטיס ביקור ועד שלטי חוצות.
  • פלטפורמות שונות – הלוגו יופיע גם בפלטפורמות דיגיטליות כמו האתר שלכם, תמונת פרופיל, חתימת אימייל, אפליקציה וכו'.

 

אתר –

בעידן של היום האתר של החברה הוא כרטיס הביקור שלה ובשונה מכרטיס ביקור קטן עליו מופיעים הפרטים הבסיסיים ביותר באתר מופיעים אינפורמציה רבה, תמונות, שירותים, אפשרויות, קטלוג וכו'. חשוב מאוד לתכנן את האתר כך שיהיה פשוט וקל לניווט, שלא יתסכל את הגולשים עם מורכבויות או גלישה איטית. על האתר להיות תואם ומקביל לצבעי מיתוג העסק ו"לדבר" את אותה השפה הוויזואלית.

 

העברת תוכן –

כחלק מניהול אתר ומיתוג יש לנהל את התוכן שמועבר באתר שלכם בצורה נכונה. התוכן שמשותף באתר העסק חייב לשקף את האמונות והעשייה של החברה. ניתן לבטא רעיונות בצורות שונות כמו צורת הכתיבה, פנייה לקהל מסוים והתוכן עצמו. הטקסטים שמופיעים באתר העסק חייבים להתאים לקול המותג והתחושות שעולות אצל קהל כשהוא בסביבת המותג הנ"ל.

 

לסיכום,

מיתוג עסק הוא עניין חשוב ביותר ויש להתייחס אליו בכובד ראש תוך ניתוחים של המצב אצל המתחרים בשוק הארצי והעולמי בנוסף חקר מעמיק על קבלת המסרים אצל קהל היעד שלכם. מותג שצובר את שמו בצורה נכונה יכול לעלות על המדפים ולא לרדת למשך שנים רק בזכות זה.

אולי יעניין אותך גם