מה ההבדלים העיקריים של שיווק באינטרנט לעסקים לבין אדם פרטי

האינטרנט רוחש וגועש כל הזמן עשרים וארבע שעות ביממה ושם קורה חלק גדול מאוד מהפעילות העסקית ככל שמדובר בשיווק ופרסום. האינטרנט בזכות הפלטפורמות הרבות והשונות שהוא מציע מהווה זירת פעילות הן עבור עסקים גדולים, חברות וארגונים כאלה ואחרים שמשווקים לחברות אחרות והן עבור חברות וארגונים גדולים שמעוניינים לשווק ללקוח הקצה כלומר, לאדם הפרטי. על ההבדלים בין שיווק לחברות ושיווק ללקוח הקצה עוסק המאמר הבא. 

 

שם המשחק היה ונשאר – התקציב

אמנם הרשת מציעה מגוון רחב של כלי שיווק ופרסום אבל עדין שם המשחק הוא גובה התקציב שיש למפרסם להשקיע בקמפיין השיווק והפרסום שלו. גם בפלטפורמות הזולות יותר ככל שתשקיעו יותר כסף כך עשוי הקמפיין הממומן שלכם להצליח יותר.

יהיה נכון לומר שחברות גדולות הנן בעלות משאבים כספיים גדולים וילכו על קמפיין שיווקי שמיועד ללקוח הקצה במספר זירות במקביל, על מנת למקסם את החשיפה כמה שרק אפשר, בעוד שחברה שמשווקת לחברות אחרות נדרשת למיקוד ופחות להשלכת רשת למים.

 

טירגוט מדויק

הדבר החשוב ביותר בתהליך השיווק האינטרנטי הנו הגדרה מדויקת של הלקוח הפוטנציאלי. כאשר חברה משווקת לחברות אחרות במה שנקרא שיווק b2b היא חייבת לדייק את הלקוח בשתי רמות האחת, הגדרת החברות שעשויות להיות לקוח פוטנציאלי שלהן והשנייה, הגדרת האנשים בחברות הללו שהם המחליטנים שצריכים להיחשף לפעולת השיווק.

 

שיווק מחדש

אמצעי שיווק ופרסום שהתפתח בשנים האחרונות והוכיח את עצמו בצורה חד משמעית הנו השיווק מחדש. אמצעי זה פועל בשתי דרכים.

  1. שיווק מחדש בגוגל – גוגל מובילה אותנו לכל אתר אינטרנט שקיים ברשת ולכן דרכה אנו יכולים לקבל נתונים אודות אנשים שביקרו באתר שלנו. אנשים אלה מעצם כניסתם לאתר מעניינים אותנו מכיוון שאנו כנראה מעניינים אותם. לכן, רצוי לשווק ולפרסם אליהם מחדש בצורה מדויקת ומדודה.
  2. שיווק מחדש בפייסבוק – בפייסבוק ניתן לבצע שיווק ופרסום מחדש לאנשים שנכנסו לאתר שלכם ולא השאירו פרטים. ניתן לשווק לאנשים אלה מחדש מודעות מדויקות שיקראו להם לפעולה מידית. פייסבוק מאפשרת לכם פילוח מפורט יותר שיסייע לכם בניסוח המודעה הנכונה ביותר לאנשים אלה.

 

אתר אינטרנט איכותי

בניגוד לשיווק ללקוח קצה שכולל עבודה ברשתות החברתיות והעברת הלקוח חוויה שיווקית באמצעות סרטונים, תמונות וסיפור טוב, כשמשווקים לחברות הדבר החשוב ביותר הוא אתר האינטרנט של העסק שמהווה כרטיס ביקור שלכם. אתר האינטרנט חייב להיות מעצוב בצורה יפה וידידותית למשתמש ולהכיל תוכן איכותי ומקצועי אודות המוצרים של העסק.

על האתר לשדר תחושה טובה שמדמה במידה מסוימת את התחושה שתהיה לאורח כלקוח שלכם, איזה שירות הוא יקבל וכמה אישי הוא יהיה. האתר חייב להיות דינמי ומעודכן כל העת, כל שינוי בעסק צריך לקבל ביטוי באתר באופן מידי. התוכן חייב להיות מקצועי ולהינתן בצורה אסתטית ומזמינה.

 

הכל תלוי בשיווק נכון

תהליך השיווק ברשת יכול וצריך להיות מדויק ומאופיין היטב, חשוב לעקוב אחר התנועה שנוצרת בפעולות השיווק שלכם ולהגיב לכל דבר שקורה ומהר. תוכן מדויק וישיר מייצר את התוצאות הרצויות והמינוף העסקי לא מאחר להגיע.

שיווק באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

כסף
עסקים ומעסיקים
איך להפוך רשימת תפוצה לכסף

כמעט בלתי אפשרי לחשוב על זה שבעבר היינו שולחים מכתבים בדואר, נכון? תהליך הכתיבה, ההכנסה למעטפה, ההמתנה בדואר ורכישת הבול להדבקה הוא כמעט ולא רלוונטי

קרא עוד »