המדריך לבניית תוכנית שיווקית לשנה הקרובה

אחת הפעולות החשובות ביותר שאתם יכולים וצריכים לעשות בתור בעלי עסק היא לבנות תוכנית שיווקית עדכנית לעסק שלכם. מטרת התוכנית, היא להציב לעצמכם יעדים, מטרות והישגים שאתם רוצים וצריכים להגיע אליהם. רק כך תוכלו לוודא שעקומת הרווחים של העסק שלכם תהיה חיובית.

תוכנית

תוכנית שיווקית – בשביל מה?

כל בעל עסק שואף להפוך את העסק שלו לכמה שיותר רווחי. הרי זו המטרה העיקרית שלשמה החלטנו לפתוח את העסק. אחת הדרכים היעילות והחשובות ביותר להצלחת העסק ולעמידה ביעדים שאנו מציבים לעצמנו היא כתיבת תוכנית שיווקית. "כיצד עלינו לפעול כדי לממש את המטרות העסקיות שלנו?" היא המשפט המאפיין יותר מכל את הנושא. אסטרטגיה שיווקית היא אחת הדרכים החשובות ביותר והמשפיעות ביותר על הצלחת העסק בצורה ישירה.

אם אתם רוצים להביא את העסק שלכם למקום שתמיד חלמתם עליו, להעלות אותו מדרגה אחת גבוה יותר משנה שעברה ולהגדיל את היקף הרווחים והמכירות שלכם – תצטרכו להשקיע בבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה.

כיצד בונים תוכנית שיווקית נכונה?

השלב הראשון הוא בחירת הקונספט של בית העסק שלכם. אם אתם חברה שמוכרת ציוד גלישה, הקונספט שלכם הוא לסייע ולשפר את חווית הגלישה, הן לאנשים שזהו התחביב שלהם והן לאנשים שמתעסקים בתחום בצורה מקצועית.
מכאן מגיע שלב הבידול. מדובר בשלב הדומיננטי והעיקרי ביותר בבניית התוכנית השיווקית. מדוע? מכיוון שזה הגורם שייקבע האם הלקוחות יגיעו לעסק שלכם או יגיעו לעסק של המתחרה. אתם צריכים ליצור בידול, שיאפיין אתכם ויגרום ללקוחות פוטנציאליים להגיע לעסק שלכם. כיצד יוצרים בידול? מצביעים על היתרון המשמעותי שיש למוצר או לשירות שאתם מציעים לבית העסק. על ידי הדגשה והבלטה של היתרון, באמצעותו תוכלו למשוך עוד ועוד לקוחות משלמים לעסק.

שלב המיתוג הינו שלב קריטי וחשוב לא פחות. שלב המיתוג מתחבר בצורה מסוימת לשלב הקידום והשיווק של העסק, ולכן כדאי לשדר באותו ערוץ ולא לפעול בשני אפיקים. המיתוג מגיע בעקבות גיבוש האסטרטגיה העסקית, מציאת הבידול העסקי, בחירה נכונה של שם העסק, שיווק נכון וכו'.
שלב שיווק העסק הוא קריטי ביותר, מכיוון שהוא מה שיביא את העסק שלכם לתודעת הלקוחות הפוטנציאליים. שיווק ברשתות החברתיות, בערוצי התקשורת השונים ובאמצעות פלאיירים ועלונים – הם חלק מהשיטות המומלצות לביצוע השיווק. זכרו כי עליכם לכוון לקבוצת האוכלוסייה הרלוונטית ביותר עבורכם. אם אתם מתעסקים בציוד גלישה, שיווק וקידום בקבוצות אוכלוסייה שאינן רלוונטיות לתחום הזה, גם לא יניב לכם הכנסה וגם יגרום לבזבוז של כסף וזמן. בצעו את פעולת השיווק בצורה נכונה ומושכלת, ודאגו לעקוב אחר התוכנית השיווקית שבחרתם לעצמכם מבמעוד מועד. כך תוכלו לדאוג שעקומת העסק שלכם תהיה בעלייה מתמדת ולהבטיח את הצלחתו.

אולי יעניין אותך גם

כסף
עסקים ומעסיקים
איך להפוך רשימת תפוצה לכסף

כמעט בלתי אפשרי לחשוב על זה שבעבר היינו שולחים מכתבים בדואר, נכון? תהליך הכתיבה, ההכנסה למעטפה, ההמתנה בדואר ורכישת הבול להדבקה הוא כמעט ולא רלוונטי

קרא עוד »