ההבדלים בכתיבה לגוגל מיי ביזנס לבין כתיבת מאמר לאתר

כתיבה היא ללא ספק כלי מדהים עבור עסקים ברחבי הארץ והעולם. כתיבה איכותית אשר מתאימה לפלטפורמה המדוברת ופונה בצורה הנכונה לקהל הקוראים עוזרת לנו לבטא את ייחודיות העסק, היתרונות שלו, ההתמחות שלו, השירותים שהוא מספק וכמובן – מעודדת את הקוראים ליצור קשר עם העסק או לחילופין לרכוש אחד מהמוצרים.

מתוך עשרות פלטפורמות שקיימות בעולם הדיגיטלי, בחרנו להתייחס ל-2 פלטפורמות מבוקשות במיוחד: כתיבה לגוגל מיי ביזנס וכתיבת לאתרי אינטרנט לשם קידום אתרים (SEO). במדריך הבא, נסקור בצורה מקיפה את ההבדלים העיקריים שחשוב לשים לב אליהם בזמן כתיבה. בזכות ידיעת ההבדלים הללו, תוכלו לכתוב בצורה מתאימה יותר לפלטפורמה, למשוך יותר קוראים וכמובן – לעזור לעסק להגדיל את הטלפונים, הלידים והמכירות שלו

 

הכרות עם גוגל מיי ביזנס ופיצ'רים חשובים

גוגל מיי ביזנס הינו כלי קל וחינמי לשימוש עבור עסקים וארגוניים. הכלי פותח על ידי גוגל ונועד לעזור לאותם עסקים וארגונים לנהל את כל הנוכחות שלהם בפלטפורמות השונות בגוגל כדוגמת מנוע החיפוש ומפות.

להלן מספר פיצ'רים מובילים וידועים בגוגל מיי ביזנס, אותם תתבקשו למלא בתור כותבים:

  • תיאור העסק – פיצ'ר תיאור העסק, מעניק הזדמנות חשובה לעסק לתאר עצמו, את השירותים שלו ואת הייחודיות שלו. בתיאור יש מקום ל כ – 750 תווים. חשוב לוודא כי התיאור המובא הינו אמיתי, רלוונטי ושימוש לקהל המתעניינים. 
  • פוסטים בגוגל – פיצ'ר מעניין שגוגל פיתחה הינו פיצ'ר הפוסטים. עסקים רבים נוטים להתמקד בפרסום פוסטים באתר עצמו או ברשתות החברתיות אך מתעלמים מפיצ'ר זה. בעזרת הפיצ'ר הנ"ל, ניתן לכתוב טקסט של עד 300 מילה ובו לתת ערך נוסף למשתמש – לתת עדכון אודות החברה, לפרסם אירועים, ועוד. בנוסף במסגרת הפוסט ניתן להוסיף תמונה ואף כפתור של קריאה לפעולה
  • יצירת מוצר – פיצ'ר יחסית חדש שגוגל שחררה לפני מספר חודשים הינו פיצ'ר יצירת מוצר.  בזכות הפיצ'ר הזה, ניתן להוסיף מוצרים נבחרים לדף המידע של העסק. במסגרת יצירת מוצר ניתן להוסיף תמונה, לעדכן את שם המוצר, לכתוב לו תיאור (של עד 1,000 תווים), לציין מחיר ולהוסיף כפתור קריאה לפעולה.

 

הכרות עם קידום אורגני (SEO) 

שנת 2019 וכך מסתמנת גם שנת 2020, העבירה את המיקוד של בעלי עסקים רבים מהפרסום הממומן לפרסום האורגני. הפרסום האורגני, מתייחס בעיקר, להגעה למקומות הראשונים במנועי החיפוש בגוגל בצורה טבעית ולא על ידי תשלום פר קליק.

אם אתם לא מכירים כל כך את עולם הקידום האורגני, חשוב שתדעו, שאלו הם 3 הקריטריונים הכי חשובים להצלחה:

  1. תוכן – כדי להגיע למקומות הגבוהים בגוגל, חשוב לתת ערך אמיתי ללקוח. איך נותנים ערך? יוצרים תוכן מעולה שנותן מענה לשאילתה שהגולש חיפש במנוע החיפוש. מעבר לערך, חשוב גם לדעת כי ישנם דרישות מסוימות שחשוב לעמוד בהם בזמן הכתיבה (פירוט בהמשך)
  2. אופטימיזציה לאתר – כל מה שקשור לעבודה על האתר עצמו – מהירות האתר, היררכיה נכונה, תפריט מסודר, קישורים פנימיים ועוד.
  3. קישורים – קבלת "המלצות" מאתרים אחרים. איך זה בא לידי ביטוי בצורה הכי בסיסית? אתר א' מוסיף לדף כלשהו באתר שלו קישור לאתר ב'.

גוגל

ואיך הכתיבה באה לידי ביטוי בקידום אורגני?

  1. עמודי שירות – כתיבת תוכן שמטרתה להציג שירות מסוים שהאתר מציע.
  2. עמודי מוצרים – כתיבת תוכן שמטרתה לספק מידע על מוצר מסוים שהאתר מציע.
  3. עמודי מידע ופוסטים – כתיבת תוכן שמטרתה לספק מידע על נושא מסוים שרלוונטי לנישת האתר. 
  4. עמוד אודות – כתיבת תוכן שמטרתה להציג את החברה/העסק/השירות ולספר אודותם.
  5. טייטל ודסקריפשיין לגוגל – כתיבת כותרות ותיאורים לעמודים והפוסטים השונים באתר אשר יוצגו בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

הדמיון בין כתיבה לגוגל מיי ביזנס לבין כתיבת מאמר לאתר

נתייחס למרכיב החשוב ביותר בכל כתיבה ולא משנה לאיזו פלטפורמה והוא – איכות הטקסט. במקרה זה לא מדובר בהבדל בין 2 הפלטפורמות אלא דווקא בדמיון בין שתיהן. הן בגוגל מיי ביזנס והן בכתיבת מאמר לאתר חשוב שהכתיבה תהיה:

  • מקורית ולא מועתקת מאף מקום אחר.
  • מנוסחת היטב.
  • ללא שגיאות כתיב.
  • תחביר תקין.
  • סימני פיסוק כפי שצריך.
  • מתן ערך רלוונטי לקורא.

 

ההבדלים בכתיבה לגוגל מיי ביזנס לבין כתיבת מאמר לאתר

לאחר שהכרנו את שתי הפלטפורמות ואת המקומות בהם יש מקום לכתיבה, ניתן לעבור ללב העניין – מה ההבדלים בכתיבה בין כל אחת מהפלטפורמות. בואו נתחיל:

 

מבנה הכתיבה

ההבדל הראשון בין כתיבה לגוגל מיי ביזנס לבין כתיבת מאמר לאתר, הוא המבנה של התוכן שלנו.

כתיבה לגוגל מיי ביזנס: חשוב להקפיד על כתיבה ברורה ועל כותרת בפוסט/עדכון/מוצר חדש. עם זאת אין מבנה שידוע שחובה לעמוד בו.

כתיבת מאמר לאתר: על מנת לקדם את האתר בגוגל יש להקפיד על מספר כללים:

  • שילוב מילות המפתח – יש להקפיד כי מילת המפתח של המאמר תופיע בפסקה הראשונה בטקסט, בכותרת משנה אחת לפחות וכן לפחות פעם אחת נוספת במהלך הטקסט.
  • שימוש בכותרות משנה – חשוב לעשות שימוש בכותרות משנה על מנת לעשות סדר לגולש בזמן הקריאה וכן לעזור לגוגל להבין על מה הפסקה מדברת.

 

אורך הטקסט

ההבדל השני בין כתיבה לגוגל מיי ביזנס לבין כתיבת מאמר לאתר, הוא אורך הטקסט:

כתיבה לגוגל מיי ביזנס: במרבית המקרים, מדובר בטקסט קצר שבין 100 – 300 מילה. בין אם מדובר בתיאור העסק, פוסט חדש או מוצר חדש. הטקסט בדרך כלל מציג רק את הנקודות העיקריות או את דברי הפתיחה.

כתיבת מאמר לאתר: כתיבת טקסט לאתר, היא בדרך כלל כתיבה ארוכה יותר. בין 400 ל – 2000 מילה בדרך כלל. משמעות הדבר היא שהטקסט נועד לתת את כל המידע הרלוונטי לנושא בצורה ברורה ומדויקת. יש מקום לפרט, להביא דוגמאות וצטט אישים חשובים.

 

מטרת הכתיבה

ההבדל השלישי בין שתי הפלטפורמות הוא מטרת הכתיבה שלנו. חשוב לזכור כי לכל כתיבה באשר היא, יש בסופו של דבר מטרה כלשהי להגשים. בין אם לצורך פורקן אישי, בין אם לצורך מתן מידע ובין אם לצורך קריאה לפעולה ומכירת מוצרים.

כתיבה לגוגל מיי ביזנס: מטרת הכתיבה בגוגל מיי ביזנס, היא בעיקרה מיתוג ושיווק. בעזרת הכתיבה אנו מעוניינים שהקורא יצור קשר עם החברה, יכנס לאתר החברה וכמובן ירכוש מוצרים.

כתיבת מאמר לאתר: גם המטרה של כתיבת מאמר לאתר היא בסופו של דבר להניע את הגולשים ליצור קשר עם החברה, עם זאת יש מעט הבדלים:

  • עמודי שירות – המטרה היא להציג את השירות, להסביר עליו ולקרוא לפעולה.
  • עמודי מוצרים – המטרה היא להציג את המוצר, לתאר אותו ולקרוא לפעולה
  • עמודי מידע ופוסטים – המטרה היא קודם כל לספק מידע, עניין ותשובות לגולש, ורק לאחר מכן גם לשלב קריאה לפעולה. 

 

סגנון הכתיבה

ההבדל הרביעי בין שתי הפלטפורמות הינו סגנון הכתיבה. סגנון כתיבה הינו הדרך בו אנו מבטאים וכותבים על נושא מסוים. האם אנחנו מדברים בגוף ראשון,שני או שלישי, האם אנחנו כותבים באופן אינפורמטיבי או שיווקי, האם אנו כותבים באופן עובדתי או סיפורי וכן הלאה.

כתיבה לגוגל מיי ביזנס: הכתיבה תהיה ברובה שיווקית, תמציתית וקוראת לפעולה

כתיבת מאמר לאתר: הכתיבה תהיה ברובה אינפורמטיבית, רחבה ומקיפה. ניתן להשתמש בגוף ראשון יחיד/רבים וכן בגוף שלישי יחיד/רבים.

 

 

לסיכום

ישנם 4 הבדלים עיקריים בין כתיבה לגוגל מיי ביזנס לבין כתיבת מאמר לאתר והם מבנה המאמר, אורך הטקסט, מטרת הכתיבה וסגנון הכתיבה. ידיעת ההבדלים הללו ויישומם במהלך הכתיבה, יעלו את הסיכויים כי:

  •  הכתיבה שלכם תשיג את מטרתה.
  • יהיה לכם קל יותר לכתוב.
  • תרגישו תחושת ביטחון כי אתם אכן מבצעים את העבודה כפי שצריך.
  • תקבלו מחמאות על הכתיבה שלכם.

זכרו מעל הכל! על איכות התוכן לא מתפשרים. תמיד נקפיד על כתיבה מקורית, ברורה, ללא טעויות וכמובן – מעניינת.

אולי יעניין אותך גם

כסף
עסקים ומעסיקים
איך להפוך רשימת תפוצה לכסף

כמעט בלתי אפשרי לחשוב על זה שבעבר היינו שולחים מכתבים בדואר, נכון? תהליך הכתיבה, ההכנסה למעטפה, ההמתנה בדואר ורכישת הבול להדבקה הוא כמעט ולא רלוונטי

קרא עוד »