איך להפוך רשימת תפוצה לכסף

כמעט בלתי אפשרי לחשוב על זה שבעבר היינו שולחים מכתבים בדואר, נכון? תהליך הכתיבה, ההכנסה למעטפה, ההמתנה בדואר ורכישת הבול להדבקה הוא כמעט ולא רלוונטי היום, כשאנחנו יכולים לתקשר במגוון דרכים אחרות – זולות ומהירות יותר מאשר פעם. היום מסרים עוברים ברשימות תפוצה של מאות או אלפי אנשים, ואפילו יותר, ומסתבר שיש איך להפוך רשימת תפוצה לכסף. אז איך עושים את זה? מיד נבין.

 

מי משתמש ברשימות תפוצה?

אז רשימות תפוצה, במובן היום יומי שלהן, משמשות רבים מאיתנו כדי להפיץ הודעות כמו "הפי האוור ב-17:00 בלובי" או "ניפגש ב-20:00 בבר בדיזינגוף כדי לחגוג את יום ההולדת שלי". אולם רשימות תפוצה במובן הדיגיטלי שלהן מתייחסות יותר לבעלי אתרים שרוצים להפיץ את האתר שלהם ואת המוצר שאותו הם מוכרים. אז איך להפוף רשימת תפוצה לכסף? בואו נמשיך.

 

איך להפוך רשימת תפוצה לכסף

נניח שפיתחתי שיטה שרבים יכולים להתעניין בה ולרצות בה, לצורך העניין שיטה להתמודדות עם כאבי צמיחת השיניים של התינוק שלכם. פוטנציאל ההתעניינות בשיטה הזו יכול להיות אדיר, היות ובמדינת ישראל ובעולם בכלל מיליוני תינוקות מתמודדים עם כאבים שנובעים מצמיחת השיניים שלהם, מה שמשאיר מיליוני זוגות הורים מתוסכלים ונואשים לפתרון.

בשלב הראשון כדאי שאבנה אתר אינטרנט המסביר על השיטה. השיטה היא כמובן המוצר בדוגמה הזו, והיא זו שאנחנו רוצים למכור. לאחר שאתר האינטרנט שלי יהיה אינפורמטיבי ומעוצב מספיק, אני אתחיל להשתמש בשירותים של חברה לקידום אתרים, זאת כדי להגדיל את תפוצת הנחשפים לאתר שלי.

 

בואו נפתח רשימת תפוצה

אחרי שהצלחתי למשוך לאתר גולשים רבים, אני רוצה להשאיר אותם בסביבה שלי, כלומר לגרום להם לקנות ממני. כדאי לשלב באתר איזשהי מתנה חינמית שהם יכולים לקבל ממני, בתמורה להשארת כתובת המייל שלהם. כתובת המייל היא תחילתה של רשימת התפוצה.

המתנה יכולה להיות "פרק א' בהתמודדות עם כאבי צמיחת השיניים של התינוק שלכם", למשל. את פרק א' אתם שולחים לאימייל של מי שנרשם – והופ, הוא ברשימת התפוצה שלכם, והנה תחילת התשובה לשאלה איך להפוך רשימת תפוצה לכסף.

בימים הבאים אשלח מידע נוסף ומבצעים על, לדוגמה, פרק ב' בשיטה שלי. למשל אני אציע לאותו גולש שהשאיר את הפרטים שלו לרכוש את פרק ב' במחיר מוזל של 50 ש"ח במקום 100 ש"ח. הסיכוי שהוא יראה במבצע הזה הזדמנות טובה לרכישה הוא גבוה, וככל הנראה הוא ירכוש גם את פרק ב'.

 

ומה אחרי פרק ב'?

אחרי שרכש את פרק ב', אני אדאג לשמור איתו על קשר דרך מיילים לרשימת התפוצה, ואגרום לו להבין שהוא רוצה לרכוש גם את יתר הפרקים, והנה התשובה שלנו לשאלה איך להפוף רשימת תפוצה לכסף. פשוט, לא?

חשוב כמובן להקפיד על כללי ברזל שיגרמו לאותו גולש לא להסיר את עצמו מרשימת התפוצה, כמו להקפיד על תוכן ענייני וקצר, לא להעמיס במיילים ועוד.

כסףספ

אולי יעניין אותך גם