מה ההבדל בין קידום אתרים ממומן לאורגני – ומה עדיף לעסק שלכם?

קידום אתרים ממומן או אורגני – מה ההבדל ביניהם? ומה עדיף לעסק? להלן מס' דברים עיקריים שחשוב לדעת – וגם, איך זה מתקשר לעסק שלכם.

 

הבדלים עיקריים

 קידום אתרים ממומןקידום אתרים אורגני
תשלוםיש מס' שיטות תמחור. תשלום לפי לידים, לפי קליקים, לפי ביצועי קמפיין וכדומה. בד"כ מדובר בתשלום קבועלרוב מדובר בתשלום ריטיינר
תוצאותתוצאות מופיעות די מהר במנוע החיפוש בצירוף המילה "מודעה"תוצאות אורגניות בחיפוש לאחר מס' תוצאות ממומנות

 

השקעה בטווח הקצר והארוך

כאשר מדברים על קידום ממומן, ההשקעה היא די קצרה. לרוב ניתן להבחין בתוצאות מהירות זמן קצר לאחר שמאושרות מודעות ע"י גוגל. באשר לקידום אורגני – מדובר בהשקעה לטווח ארוך, שכן עלייה בתוצאות החיפוש ה"טבעיות" בגוגל, לא תלויה בתקציב פרסום (בניגוד לממומן). כך שישנה השפעה לאורך זמן, כאשר מתבצעת אופטימיזציה נכונה לעמודי נחיתה באתר.

בסופו של דבר, בד"כ כשאתה משלם על קידום האתר אתה מקבל משוואה: תשלום = תנועה (כפי שציינו, זה בהנחה שכל תהליך הקידום מתבצע כראוי). השאיפה מתמורה מקידום אורגני איכותי, היא שהתנועה רק תלך ותגדל כל הזמן ושנגיע לקהלי יעד חדשים.

אז כפי שכבר ציינו מס' פעמים – השקעה נכונה באסטרטגיה של SEO היא השקעה שתוכיח את עצמה לאורך זמן. נכון, מפעם לפעם יכול להיות שנצטרך לרענן את מחקר המילים, אבל עדיין מדובר במאמץ זניח, כאשר יודעים מה צפוי להתקבל בהמשך.

גם הדפים באתר עשויים לעבור ריענון מפעם לפעם, אבל אופטימיזציה שנעשית לכל עמוד באתר נשארת וזו נחשבת כהשקעה ארוכת טווח.

 

חשיפה ברגע המתאים

בשנים האחרונות אנו עדים להצפה של מודעות ממומנות ולתחושה ש"'דוחפים" לנו פרסומות, אז הנטייה הטבעית של חלקנו היא פשוט לעבור הלאה לאותן תוצאות טבעיות וזה יתרון גדול למקדמים.

 

לא רק יותר כניסות: הגולשים מאמינים בכם

כשרואים אתר המופיע בתוצאות החיפוש הראשונות, אחד הדברים שגולשים מחפשים הוא את המילה "מודעה". למה? כי כשזו מודעה, אז האתר מופיע כאן פשוט בגלל כסף. זה לא סוד, וזה מפחית מאמון הגולשים. כשגולש רואה אתר מקודם לא כמודעה, אלא כי הוא אתר חזק, הוא לרוב יודע שיש לו על מה לסמוך. זה נקרא כניסות איכותיות.

 

קידום = מיתוג

בטח תשמחו לדעת שקידום אתרים אורגני טוב כולל גם מיתוג. עם SEO מושקע, יוצרים ואף מחזקים מודעות למותג. זה כולל בין היתר את הנראות של האתר, השימוש, מהירות התגובה, מילות המפתח, הקופי. כל מה שעוזר למתג לך את האתר.

 

למה דווקא בגוגל?

ב-2022, הקידום האורגני הוא האפקטיבי וה"כביכול" פשוט יותר להגדיל חשיפה לעסק. למה? כי גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ בעולם, עם כ-3 מיליארדים של בקשות חיפוש מדי יום. בישראל, גוגל אחראית על 94% מחיפושי המידע ברשת ונתון מדהים נוסף לקינוח: 64% מהטראפיק הכולל בגוגל הוא באתרים שמקודמים אורגנית.

כדי להבטיח קידום אתרים במנוע החיפוש בגוגל יתבצע בצורה הטובה ביותר, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום, כאשר ישנן מספר חברות פרסום דיגיטלי אשר משתמשות בכלים מתקדמים ובניתוח אפקטיבי של בין היתר: גוגל אנליטקס, ניתוח תוכן מקצועי, אופטימזציה וקישורים חיצוניים ופנימיים.

 

אולי יעניין אותך גם

צילינדר
מדריכים דיגיטליים
מה היא הכשרה של מנעולן?

סרטון שהופץ לאחרונה ברחבי הרשת גרם לאנשים רבים לתהות מהי ההכשרה של מנעולן. עובדה זו גרמה לנו להבין כי מישהו צריך לצאת ולבדוק את העניין

קרא עוד »
אתר בנוי
מדריכים דיגיטליים
כיצד בונים אתר?

בניית אתר נתפסת כמשהו פשוט וקליל שכל אחד יכול לעשות לבד. וויקס, שופיפיי וחברות נוספות ממתגות את אתרי האונליין כשמשהו שפשוט לייצר באופן עצמאי וללא

קרא עוד »
אוניברסיטה
מדריכים דיגיטליים
מכללת אורין שפלטר חוות דעת

אין ספק שכדי להשלים את הליך בחירת המוסד הלימודי שאתם מבקשים להתקבל אליו, יש לקבל חוות דעת של סטודנטים ובוגרים מהמוסד עצמו וכן סטודנטים ממוסדות

קרא עוד »