מהן העלויות של קידום אתרים אורגני?

פרסום טוב הוא המפתח לשיווק נכון ושגשוג של העסק.

הצד השני של אותו מטבע הוא, שפרסום שגוי עלול רק לפגוע בעסק ולגרום ליותר נזק מתועלת לצד בזבוז כסף רב.

פרסום שנחשב לטוב במיוחד הוא פרסום אורגני בגוגל ובשאר מקומות.

המשיכו לקרוא וגלו מה זה בדיוק פרסום אורגני ומה העלויות שלו.

 

קידום אורגני – במה מדובר?

אם אתם מכירים את התחום, וכל שמעניין אתכם הוא כמה עולה קידום אתרים ואתם על סף לכתוב בשורת החיפוש בגוגל קידום אתרים מחיר, אתם יכולים לוותר על המעבר לגוגל ולגלול להמשך הכתבה. לעומת זאת, ככל שהמושג קידום אורגני זר לכם, המשיכו לקרוא פסקאות אלו כדי להבין את הנושא לאשורו.

קידום אתרים אורגני הוא קידום של אתר בגוגל, שלא באופן של הצבת מודעה בגוגל. לשם הדוגמה, נניח שאתם בעלי עסק לגינון. ברחבי ישראל פועלים מאות עסקי גינון אם לא למעלה מכך, ועסקים רבים מפעילים אתר אינטרנט. מכיוון שכך, כאשר לקוח יחפש גנן בגוגל, הסיכוי שהוא ייתקל דווקא באתר שלכם נמוך במיוחד. תכלית הקידום האורגני היא להקפיץ את האתר שלכם, אל ראש טבלת החיפושים.

 

האלגוריתם של גוגל

האלגוריתם של גוגל, המכריע אילו אתרים יופיעו בראש הדף ואילו בתחתיתו, מורכב וסבוך ובודדים האנשים בעולם המכירים אותו על שלל דקויותיו. לא רק זאת אלא גם שהאלגוריתם משתנה באופן תדיר, כך שהכרתו בעבר לא מחייבת את הכרתו כיום. עם זאת, ניתן לעמוד על מספר עקרונות בסיסיים באלגוריתם שעליהם ניתן לבצע מניפולציות פשוטות.

האלגוריתם עובד בעזרת זחל וירטואלי, הזוחל ברחבי הרשת כולה (למעט אתרים מוצפנים) ומזין לתוכו את החומרים אליהם הוא נחשף. ברגע שמשתמש יזין אל שורת החיפוש מילים מסוימות, האלגוריתם יקפיץ לו את החומרים הרלוונטיים שהוא קיבל מהזחל. אך מה יעשה האלגוריתם כשיש חומרים רבים מאותו נושא?

בשלב זה, האלגוריתם יכריע איזו תוצאה תופיע קודם לפי דירוגו של האתר. דירוג אתר נקבע לפי שלל גורמים, שאחד החשובים בהם הוא מספר האתרים האחרים, בעלי עולמות תוכן דומים, המקשרים לאתר בו מופיע התוכן המבוקש. ההפניה נעשית, כמובן, באמצעות לינקים וקישוריות שכולנו מכירים.

הדירוג נקבע לא רק לפי מספר האתרים המקשרים, אלא גם לפי איכות האתר המקשר. מכיוון שכך, לא יעזור לכם לפתוח אלפי אתרי דמה המקשרים אליכם שכן אלו לא מדורגים ולא ישפרו את מצבכם. ישנם עוד פרמטרים המשפיעים על דירוג הקישור, דוגמת מיקומו במאמר ורמת הדמיון בין הכותרות.

אם כן, כדי שהאתר שלכם יקודם בגוגל באופן אורגני ובלתי ממומן, אתם צריכים לדאוג לכך שאתרים מבוססים אחרים יפנו אליו. זהו ההליך הקרוי קידום אתרים אורגנים.

 

עלות הקידום האורגני

עלות הקידום משתנה ודינמית. ניתן לבחור בתשלום גלובלי או בתשלום פר מילה, דהיינו תשלום על כל מילה הנכתבת במאמר שתכליתו לקדם את אתרכם. עלות לקישור בודד צפויה לנוע בין 350 ל400 שקלים, בעוד שעסקה גלובלית תלויה בגודל העסק שלכם ובמספר הקישורים המבוקש.

עבור עסקים קטנים עם תחרות מינימלית, העלות הצפויה נעה בין 1500 לבין 2500 שקלים. עסקים עם תחרות גדולה יותר צפויים לשלם בין 2500 לבין 5000 שקלים. עסקים בינוניים וגדולים השואפים להיות המובילים בתחומם, העלות תהיה חמשת אלפים שקלים ומעלה, כשהשמים הם הגבול.

 

לסיכום

קידום אתרים אורגני הוא קידום אתר דרך כתבות המקשרות אליו מאתרים אחרים. עלות הקידום האורגני תלויה בגודל העסק וברמת התחרות, ופורטה לעיל.

מסך

 

אולי יעניין אותך גם

צילינדר
מדריכים דיגיטליים
מה היא הכשרה של מנעולן?

סרטון שהופץ לאחרונה ברחבי הרשת גרם לאנשים רבים לתהות מהי ההכשרה של מנעולן. עובדה זו גרמה לנו להבין כי מישהו צריך לצאת ולבדוק את העניין

קרא עוד »
אתר בנוי
מדריכים דיגיטליים
כיצד בונים אתר?

בניית אתר נתפסת כמשהו פשוט וקליל שכל אחד יכול לעשות לבד. וויקס, שופיפיי וחברות נוספות ממתגות את אתרי האונליין כשמשהו שפשוט לייצר באופן עצמאי וללא

קרא עוד »
אוניברסיטה
מדריכים דיגיטליים
מכללת אורין שפלטר חוות דעת

אין ספק שכדי להשלים את הליך בחירת המוסד הלימודי שאתם מבקשים להתקבל אליו, יש לקבל חוות דעת של סטודנטים ובוגרים מהמוסד עצמו וכן סטודנטים ממוסדות

קרא עוד »