לכתוב כמו הקופירייטרים – טיפים לכתיבה מעניינת יותר

אתם שוקלים להתחיל לעסוק בתחום הכתיבה? יש לכם חבר או שניים שהם קופירייטרים ואתם חושבים שגם אתם תוכלו להשתלב בעולם הזה? אם כך, כדאי שתדעו: כתיבה שיווקית מעניינת זה לא עניין של מה בכך ומעבר לכישרון טבעי ובסיסי צריך להכיר כמה כלים חשובים. מחפשים טיפים טובים? עיינו במאמר שלפניכם.

 

עושים מחקר לפני שמתחילים לכתוב

פעמים רבות קופירייטרים מקבלים נושא שעליו הם צריכים לכתוב, הם בטוחים שהם יודעים הכול אודות התחום ולכן הם נמנעים מלעשות מחקר מקדים. חשוב להבין: זו טעות! זה לא משנה על מה אתם צריכים לכתוב והאם הנושא בדמכם או לא, כי בכל מקרה חשוב שתבדקו מה יש לד"ר גוגל להגיד לכם בנושא.

 

בוררים בין העיקר ובין הטפל

עוד מיומנות שבלעדיה לא תוכלו להצליח בתחום כמו כתיבה שיווקית, היא לדעת להבחין בין העיקר ובין הטפל. לכאורה כל אחד מאתנו יכול לעשות זאת, אך בפועל, כשאתם מנסים לדלות רעיונות מתוך אינספור טקסטים, אם לא תדעו לקרוא מהר ולהבין מה חשוב יותר ממש, אתם עלולים ללכת לאיבוד ולבזבז זמן יקר.

 

פנו אל הקוראים שלכם

נסו לחשוב מי הקהל שבאמת יקרא את המאמרים שלכם. מה הם מחפשים, איזו שפה מדברת אליהם יותר ואיך תוכלו לגרום להם להתעניין במה שאתם אומרים. כדאי לזכור, בנקודה הזאת, שטקסט שאתם כותבים לבני נוער צריך להיות קצת שונה בסגנון ובבחירת המילים לעומת טקסט שאתם כותבים לרופאים בכירים.

 

כבדו את העברית ואת הדקדוק שלה

זו אומנם לא אחת מעשרת הדברות, אך אם אתם עוסקים בכתיבה, העברית צריכה להיות כנר לרגליכם. אומנם אולי בהתחלה לא מאות אנשים יקראו את הטקסטים שאתם כותבים אך מספיק ששני אנשים יקראו, ישימו לב לעברית היפה שלכם או להקפדה על חוקי הדקדוק וכבר תוכלו לחולל שינוי בעניין הזה.

לכתוב כמו קופירייטרים

 

נסו להתחבר לנושא שעליו אתם כותבים

אחת המשימות הגדולות ביותר שאיתן מתמודדים לא פעם קופירייטרים, היא לכתוב על משהו שהם לא מבינים בו, לא מתחברים אליו או במקרים גרועים יותר – סולדים ממנו. לכן, רגע לפני שאתם מתחילים למלא את הדף הלבן בשלל מילים, נסו למצוא את המקום הפנימי שלכם שבו אתם כן מצליחים להתחבר לרעיון שעליו אתם כותבים. כמו כן, זה בסדר גמור אם יהיו לכם גם כמה כללים שלא תוכלו להיות מוכנים לעבור עליהם, בגדר "אהרוג ובעל אעבור". אתם לא חייבים לכתוב על כל נושא ואפשר גם לסרב לעבודות מסוימות.

לסיכום, כפי שראינו, להיות אלוף בכתיבה שיווקית זה משהו שדורש כישרון אך גם לא מעט טכניקה. בנוסף, כמו שקורה בכל תחום אחר, גם כאן אנחנו רואים שהניסיון מסייע ולכן אין טעם לחכות. אם אתם מרגישים שזה הייעוד שלכם רצוי שתנסו להתחיל זאת כבר עכשיו.

אולי יעניין אותך גם

קידום אתרים
קידום אתרים אורגני
הכל על תוכן ועיצוב באתר

סוף סוף הגשמתם חלום והקמתם בית עסק משלכם! עכשיו, כשהכל מוכן ואתם מחכים לפריצה הגדולה, הגיע הזמן לבנות לבית העסק שלכם גם אתר אינטרנט שיוכל

קרא עוד »
קידום אתרים
קידום אתרים אורגני
כיצד לקדם את העסק באינטרנט?

כל בעל עסק יודע שערוץ האינטרנט יכול לספק עבורו מגוון רחב של יתרונות: חיסכון בעלויות תפעול והקמה, סיכונים סביבתיים מופחתים, המשכיות עסקית גם במקרי קיצון

קרא עוד »
ראש התקדמות
קידום אתרים אורגני
איך לבחור מקדם אתרים

קידום אתרים הוא אחד האלמנטים החשובים בעולם העסקים של היום. קידום אתרים, או באנגלית SEO, נועד כדי לגרום לאתר שלכם להופיע במקום גבוה בחיפוש בגוגל.

קרא עוד »
אתר אינטרנט
קידום אתרים אורגני
מדריך שיווק בפייסבוק ב 2019

2019 הייתה השנה של פייסבוק. עם השקת המטבע המקוון החדש של פייסבוק, יחד עם עקיפת מייקרוסופט בשווי השוק ומספר שינויים באלגוריתמי הקידום הממומן דרך הפלטפורמות

קרא עוד »
קידום אתר עורך דין
קידום אתרים אורגני
קידום אתר עורך דין

בעידן שבו אנו חיים היום, האינטרנט הוא ללא ספק מקור הפרסום הגדול והמשמעותי ביותר העומד לכל עסק. עסקים רבים משתמשים באינטרנט על מנת לקדם את

קרא עוד »