איך בוחרים שרת לאחסון האתר?

אחסון אתרים הוא חלק משמעותי בבניית אתר, לפעמים בעלי אתרים לא מבינים אפילו עד כמה! אחסון אתר משפיע באופן ישיר על חווית הלקוח, מהירות הגלישה האבטחה ואפילו על ה-SEO שלכם. עד כמה אחסון אתר משמעותי לפעילות שלכם ואיך בוחרים שרת לאחסון אתר? כל מה שרציתם לדעת במאמר הבא.

 

מה החשיבות של אחסון אתר?

לא מדברים מספיק על החשיבות האדירה שיש לנושא אחסון אתרים. אחסון אתר משפיע על המון דברים שונים ולכן הוא משמעותי במיוחד:

אחסון אתרים

אבטחת אתר

חוזק אבטחת האתר נמדד לא רק בפיצ'רים חיצוניים, אלא גם באבטחת השרת עצמו. אם לדוגמא אתם בעלי אתר איקומרס, הרי שתצטרכו אבטחה גבוהה יותר מאתר תדמית, זאת משום שהאתר שלכם סולק כרטיסי אשראי וחשוב שמידע מסוג זה לא יודלף.

 

חווית משתמש ומהירות אתר

שרת משפיע באופן ישיר על ביצועי האתר שלכם, הידעתם? אז כן! השרת שלכם משפיע על אחסון האתר ואפילו המיקופ הפיזי בו השרת יושב משמעותי. אם לדוגמא השרת לא נמצא בישראל זה יפגע בביצועים באופן משמעותי.

אחסון אתרים

קידום אתר (SEO)

אז מי שמגיע מתחום קידום האתרים יודע ששני הסעיפים הראשונים עליהם דיברנו: אבטחת אתר, מהירות אתר וחווית משתמש משפיעים באופן ישיר על קידום האתר בגוגל. גוגל מתייחס ברצינות רבה לדברים הללו והם משפיעים באופן ישיר על דירוג האתר.

 

מה חשוב בבחירת שרת?

אז אחרי שהבנו מה החשיבות הרבה שיש לבחירת שרת אחסון, בואו נדבר רגע על מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים שרת.

 

מיקום פיזי

אז קודם כל ולפני הכל, המיקום הפיזי בעל חשיבות מכרעת. חשוב שתבחרו שרת שנמצא בישראל על מנת שהאתר יהיה מהיר.

 

שרת פיזי או וירטואלי

לא כל חברה צריכה שרת פיזי, אפשר להשתמש בשרת וירטואלי ובעצם "לחלוק" שרת עם כמה אתרים שונים. זה יתרום גם לעלויות וגם לנצילות ולכן חשוב לבחון את זה בתחילת הדרך.

 

פלטפורמה עליה יושב האתר

הפלטפורמה עליה יושב האתר היא משמעותית לבחירת שרת האחסון, קיימות פלטפרומות שונות בשוק, כאשר לכל אחת מהן יש ייחוד כלשהו. אם לדוגמא יש לכם אתר וורדפרס, כדאי לבחור שרת מותאם.

 

אבטחה

אבטחה של שרת האחסון זה אחד האלמנטים המשמעותיים בבחירת שרת. זה חשוב בשני אופנים, פעם אחת עבור הלקוחות, לתת להם ראש שקט בגלישה באתר ומהצד השני זה חשוב ומשמעותי עבור גוגל, כמו שאמרנו קודם אבטחה זה חלק מהפרמטרים בדירוג אתר.

 

לסיכום

לא הרבה יודעים כמה אחסון אתר חשוב ומשמעותי, לא רק לאחסון עצמו, אלא לפרמטרים חשובים אחרים כמו חווית משתמש, מהירות גלישה ואבטחה. במאמר הסברנו מה החשיבות של שרת האחסון וגם, ציינו את כל מה שחשוב לדעת לפני בחירת שרת אחסון לאתר שלכם: מיקום פיזי של השרת, בחירה בין שרת פיזי לשרת וירטואלי, אבטחה והפלטפורמה איתה אתם עובדים.

אחסון אתרים

אולי יעניין אותך גם

בדיקת אירוח אתרים
אחסון אתרים
אחסון אתרים – מה חשוב לבדוק?

מקימים אתר אינטרנט חדש? הפעילות של אתר האינטרנט שלכם צפויה לגדול בצורה משמעותית? בוודאי התחלתם לבדוק כבר על אחסון האתר שלכם לצורך כך. לפני שבוחרים

קרא עוד »