עד לפני כמה עשרות שנים בודדות, המושג "פרסום" כלל בתוכו בעיקר פרסום על שלטי חוצות, פרסומות ברדיו ופרסומות בטלוויזיה. אמנם, עם כניסת האינטרנט אל חיינו, ועם התרחבותה של חברת "גוגל", המושג הלך והתפתח, ומאפשר היום מגוון ענק של צורות פרסום אופציונליות, לכל מותג ומותג. במאמר זה נדבר על מה זה פרסום ממומן בגוגל.
פרסום באינטרנט
אם פעם בשביל לפרסם מוצר מספיק היה לשבץ מודעה בעיתון, הרי שהיום לעסקים שרוצים לגדול ולצמוח, ברור שהעולם התקדם והשיטות השתנו, ועליהם לפעול בהתאם. בעולם המהיר והטכנולוגי של היום, שבו אנחנו רוצים הכל כאן ועכשיו, לקוחות לא רוצים לבזבז את זמנם בחיפושים אקטיביים, והם רוצים את המידע שלהם זמין ומיידי.
ישראל, אולי ניסע לכנרת?
הזוג הנחמד ישראל וישראלה רוצים לנסוע לסוף שבוע בצימר בכנרת. הם נכנסים לאינטרנט ומקלידים בגוגל את מילות החיפוש "צימר בכנרת". תוך פחות משניה ייפתחו בפניהם מאות אלפי תוצאות. ישראל וישראלה ממש לא מתכננים להשקיע את מיטב זמנם בחיפוש. הם ייכנסו לשלושת או ארבעת האתרים הראשונים שיופיעו בפניהם, ויסגרו את הדיל הטוב ביותר שיופיע בהם.
מה זה פרסום ממומן בגוגל?
טוב ששאלתם, בואו נסביר. אז אנחנו, בתור צימר בכנרת שנקרא לו "פנאן", רוצים להיות מהאתרים הראשונים שמופיעים לישראל וישראלה בחיפוש. אנחנו רוצים להיות חלק ממה שחשוף בפניהם, בלי שהם צריכים להתאמץ בשביל זה. בדיוק בשביל זה אנחנו נעשה פרסום ממומן בגוגל.
למעשה, בתור עסק, יש לנו את האפשרות לשלם לגוגל על מנת שיפרסם אותנו באופן ממומן. כלומר, גוגל ידאג לשים אותנו לפני כל התוצאות שלא משלמות לו, וכך אנחנו והצימר שלנו נופיע ראשונים. חשוב לציין שבזמן החיפוש בגוגל, ליד אתרים שמשתמשים בפרסום ממומן, תופיע המילה "מודעה".
ואם יש עוד צימרים בכנרת שמשלמים לגוגל?
שאלה נהדרת. כשיוצאים בקמפיין של פרסום ממומן בגוגל, חשוב להבין שגוגל גם מדרגת את המודעות לפי כמה מדדים, שעוזרים לה להבין עד כמה המודעה שלנו קשורה לחיפוש. בואו נעשה קצת סדר. גוגל הוא מנוע חיפוש סופר חכם וסופר איכותי, ובעיקר בעל סטנדרטים גבוהים ביותר. לכן, גם אם נשלם לו כדי שיקפיץ אותנו לראש עמוד התוצאות – אנחנו עדיין נמצאים במבחן מולו. מה הכוונה?
גוגל, למשל, יבדוק כמה לחיצות יש לנו על המודעה בזמן שהקמפיין שלנו באוויר. אם מספר הלחיצות על האתר יהיה קטן ביחס למספר הפעמים שהתוצאה שלנו הופיעה למחפשים, הדירוג שלנו ירד.
כמו כן, גוגל יבדוק לאיזה דף נחיתה הלחיצה שולחת אותנו. אם דף הנחיתה לא יהיה קשור ישירות למילות החיפוש – הדירוג שלנו ירד.
על המושג PPC כבר שמעתם?
אם כן – נהדר, ואם לא – תתחדשו. PPC הוא מושג בלתי נפרד מפרסום ממומן בגוגל. האותיות PPC הן ראשי התיבות של Pay per click, כלומר עבור המודעה שלכם תשלמו לגוגל לפי הלחיצות עליה.
לסיכום, השאלה מה זה פרסום ממומן בגוגל היא גדולה ורחבה, ובלחיצה על המילים פרסום בגוגל תוכלו לקרוא על הנושא אפילו יותר.