5 סיבות שישכנעו אתכם להקים אתר פעיל לעסק

כיצד אתר אינטרנט יסייע לך להגביר את אמינות העסק, למתג את עצמך, לשדרג את מיקומך בגוגל ולהביא יותר לקוחותלנוכחות ברשת השפעה רבה על הצלחתו של העסק שלך, אך עסקים רבים טרם הבינו שרוב הלקוחות שפוקדים אותם יבקרו באתר החברה לפני שיבצעו רכישה. במאמר זה נבין את חשיבותו של אתר אינטרנט איכותי להשפעה על הכנסותיו של העסק. בכך נסייע להתגבר על החששות המובנות מפני ההוצאות הכרוכות בבניית אתר אינטרנט ומפני חוסר התמצאות בטכנולוגיה. כך נוכל להבין מדוע, כך או אחרת, הקמת אתר זו השקעה משתלמת בשבילך.

 

אמינות

אחת הסיבות המרכזיות שהעסק שלך צריך אתר זו רמת האמינות של החברה. סקר של חברת Verisign מצא כי 84% מהצרכנים סבורים שאתר אינטרנט הופך את העסק לאמין יותר מאשר חברות שמסתפקות בפרופיל ברשתות החברתיות בלבד. אך מעבר לאמינות של העסק כשלעצמו, סביר להניח שיש לך מתחרים שמציעים מוצר דומה או שירות דומה לזה שאתה מציע.

דרך אחת שבה ניתן להתבלט מעל לאחרים היא אתר אינטרנט מעוצב היטב שמשדר אמינות, ומציע מידע איכותי ללקוחות שלך. ללא אתר, לקוחות פוטנציאליים יכולים להטיל ספק באמינות העסק שלך. אתר אינטרנט זו הזדמנות מצויינת ליצור רושם ראשוני חיובי. גם כתובת מייל עם סיומת עסקית המוצבת בראשית דפי האתר יכולה להעביר רושם אמין יותר. להבדיל מכתובת מייל אישית, סיומת עסקית תיתן ללקוחות תחושה שיש למי לפנות.

 

מיתוג

אתר האינטרנט הוא פלטפורמה מצויינת למתג את העסק שלך בצורה ייחודית, ולהבהיר ללקוחות מדוע אתה עדיף על המתחרים. באתר אתה יכול להצהיר במה אתה מאמין ומה אתה מייצג, וכך להגדיל את הסיכוי שלקוחות ירצו לקנות ממך. בלי מיתוג יהיה קשה יותר להבדיל בינך ובין אחרים, גם אם העסק שלך אכן טוב יותר.

את המיתוג ניתן לבצע בדרכים שונות. ראשית אפשר להשקיע בתמונות איכותיות של העסק עצמו, מה שייצור אצל לקוחות פוטנציאליים תדמית חיובית בדבר הכניסה לעסק הפיסי. ניתן גם להעלות תמונות באיכות גבוהה של המוצרים, שיופיעו לצד מידע חיוני אודותם, כדי למתג את עצמך כעסק איכותי. אפשרות נוספת היא להציג באתר את הביקורות הטובות ביותר על העסק שלך מלקוחות קיימים, מה שיגביר את האמינות שלך ויבדיל את מה שאתה מייצג מעסקים מתחרים.

 

קידום אורגני בגוגל (SEO)

ייתכן שאתה מרוצה מגודל העסק הנוכחי שלך, אך כל חברה מתנסה בתנודות בכמות הלקוחות, והן עשויות להיות גם שליליות. כדי להבטיח הצלחה מתמשכת עליך למשוך לקוחות חדשים, ואחת הדרכים לעשות זאת היא להביא את החברה למיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.

כשלקוחות מחפשים עסקים הם כותבים מילות מפתח רלוונטיות, למשל "חשמלאי בתל אביב", וככל שהאתר החברה יהיה מושקע ובנוי היטב, ויספק מידע איכותי למבקרים בו, הוא יעלה למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. נכון שבחיפוש בגוגל ניתן למצוא גם דפי עסקים ברשתות החברתיות, אבל אתר אינטרנט מעניק הרבה יותר כלים לאופטימיזציה של הדירוג בגוגל, אופטימיזציה שנקראת SEO (Search Engine Optimization).

היתרון בהשקעה ב-SEO, שהחברה מבטיחה לעצמה מקום גבוה בתוצאות החיפוש בלי שהיא מוציאה תקציב על פרסום ממומן. במקום החברה מוציאה קישורי פרסום בערוץ 12. לכן הנושא נקרא קידום אורגני – אתר החברה מקבל מעמד גבוה במנגנון החיפוש, לא מפני שהחברה משלמת על כך ומקבלת בתמורה פרסום באופן מלאכותי, אלא התנועה אליו היא אורגנית ונובעת מהרלוונטיות למה שמחפש הגולש.

הדרך לעשות זאת היא כאמור להשקיע באתר הן בנראות והן באיכות שלו. ברגע שהעסק שלך יהיה במקום הראשון, או בין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, הדבר יגדיל משמעותית את היקף הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

 

השגת לידים

סיבה מיידית יותר להקמת אתר היא שמדובר בפלטפורמה מצויינת להשגת לידים. כאשר לקוח מתעניין במוצר או בשירות שלך ורוצה לדעת עליו יותר, בזכות האתר הוא יוכל ליצור עמך קשר או להשאיר פרטים כדי שהעסק יחזור אליו. ברגע שקשר כזה נוצר הלקוח נהפך לליד. בצורה זו האתר יכול להקל על יצירת הקשר, להגדיל את הלידים ולהגדיל את היקף המכירות. לכן, אף שהקמה ותחזוק של אתר אינטרנט כרוכים בהוצאות, ניהול נכון שלו יכול להביא להחזר השקעה חיובי.

 

חיסכון בזמן ושיפור שירות הלקוחות

עסקים רבים מקבלים טלפונים מלידים או מלקוחות קיימים או באמצעות פרסומת שנעשית ע"י חברה להפקת פרסומות, השואלים שאלות בסיסיות על מיקום העסק או שעות הפעילות שלו, דבר שיכול דווקא להשפיע בצורה שלילית על העסק. ראשית, אם העסק שלך מפספס את השיחה, הלקוח חש אי-שביעות רצון.

שנית, שיחות נכנסות יכולות להסיח את דעת הצוות שלך מריכוז במשימות חשובות. אתר אינטרנט יכול להפחית את כמות השיחות ולהגדיל את רמת היעילות הפנימית בתוך החברה. לקוחות יוכלו למצוא מידע חיוני בלי צורך להתקשר, למשל על שעות פעילות או על מלאי מוצרים, ובסופו של דבר האתר ישפר משמעותית את חוויית השירות וגם את איכות העבודה. כמו כן, באתר האינטרנט ניתן לפרסם עדכונים ולהודיע ללקוחות על כל שינוי רלוונטי בשבילם.

 

סיכום

אם בתחילת המאמר שאלת את עצמך "האם אני צריך אתר אינטרנט לעסק שלי?", אנו מקווים שבשלב הזה אתה כבר שואל את עצמך "האם אני יכול להרשות לעצמי להמשיך ללא אתר אינטרנט לעסק?". דומה שהיום, בלי אתר אינטרנט המשימה של המשך קיום העסק היא קשה ביותר עד בלתי אפשרית.

הלקוחות שלך נמצאים ברשת, המתחרים שלך גם כן, ואם לא תהיה שם הלקוחות יעברו ממך אליהם. למעשה, כיום הקמת אתר כבר אינה יקרה כבעבר והרבה פחות מסובכת. אם אתה מוכן להתחיל בהקמת אתר, החל עוד היום בחיפושים אחר חברות בניית אתרים, או לחלופין למד את עצמך להקים אתר באופן עצמאי.

השקעה, אתר אינטרנט

אולי יעניין אותך גם