מרכזי היי – טק בישראל

אומנם נדמה שההייטק שייך לתל אביב בלבד ושהתעשייה לא ממהרת לצאת משם, כל מי שירצה להתברג פנימה ולהנות מתנאי העסקה טובים נדרש להגיע לעיר הגדולה אך כדאי לדעת שחוץ מתל אביב וגוש דן חברות שונות דווקא בוחרות במיקומים אחרים.

 

מרכזי הייטק

רוב חברות ההייטק בוחרות להתמקם במרכזים גדולים גם אם הם מחוץ לתל אביב וגוש דן שעל כולם נפרט בהמשך. המרכזים הגדולים מאפשרים פלטפורמה לקרבה פיזית של בעלי מקצוע דומה שמאפשרים אווירה מקצועית טובה ושיתופי פעולה פוטינציאליים. הנה לכם פירוט על מרכזי הייטק מחוץ לתל אביב וגוש דן.

 

נתחיל מהצפון – חיפה, כרמיאל ויקנעם

 

חיפה

פארק מת"ם שנמצא בקצה הדרומי של העיר חיפה קרוב לטכניון ואוניברסיטת חיפה ומרחק הליכה מתחנת הרכבת חוף הכרמל הינו אחד ממתחמי ההייטק הוותיקים – החברה הראשונה הייתה אלרון תעשייה אלקטרונית בע"מ בשנת 1972. ב – 1991 נכנס לשם מרכז הפיתוח מיקרוסופט שהיה המרכז הראשון מחוץ לארצות הברית. וב – 2006 הצטרפה גוגל ומרכז הפיתוח שלה. היום הפארק מחזיק ב 220 דונם ו8,000 עובדים ואל החברות שפורטו הצטרפו משרדים נוספים של אלביט, אפל, IBM, פיליפס מדיקל וכו'…

יקנעם

עשרות חברות הייטק נהנות מהנוף הירוק, מרחק מהרעש של המרכז ומכירי שכירות נמוכים ולא רק זה אלא אפילו משכורות טובות יותר שנובעות מפערי תשלומי השכירות שאותו מנהלי החברות בוחרים להשקיע בעובדים.

 

ערי "המעגל השני"

ערים כמו לוד, שוהם או קריית מל התעופה הינן יעד אטרקטיבי לחברות הייטק שגם הן מציעות מחירי נדל"ן למשרדים ודירות נמוכים הרבה יותר ותחבורה ציבורית משתפרת כמו למשל רכבת מירושלים לנתב"ג. בנוסף הקרבה לשדה התעופה לחברות שעובדות באופן קבוע עם ייבוא ציוד גם מהווה יתרון לא קטן.

 

באר שבע

בזכות המאמצים לפיתוח הנגב באר שבע מקבלת תשומת לב ומשאבים רבים להפיכתה למוקד מוביל בתחום הטכנולוגיה והחדשנות, החברות העובדות בעיר מקבלות סיוע ממשלתי עבור הצעת תנאי העסקה בראש טבלאות השכר בהייטק הארצי. רוב החברות נמצאות בפארק גב ים נגב הסמוך לאוניברסיטת בן גוריון ונוספות נמצאות בפארק תעשיות ההייטק עומר שכבר זכה לכינוי "עמק הסיליקון של ישראל".

 

דרושים לא רק בגוש דן?

להפתעתכם לא חסרים מרכזי הייטק גם מחוץ לגוש דן, תל אביב והרצליה פיתוח. כמובן שחברות רבות נמצאות שם וחיפוש אחר עבודה באזור גיאוגרפי יכול להניב תוצאות מרשימות ונחשקות כמו מיקרוסופט RND, מנכ"לים לחברות מובילות אחרות ועוד תפקידי מפתח בעולם ההייטק הישראלי המשובח.

 

מסכמים

חוץ מהמתחמים שפירטנו עליהם ישנם עוד לא מעט מתחמים בערים נוספות כמו ירושלים, פתח תקווה, רחובות, קריית גת, נתניה, רעננה ועוד… מרכזי ההייטק עתידים לצוץ בעוד ערים ואף בפריפריה כמו מתחם שמתפתח בקריית שמונה כך שמי שמעוניין בעבודה בתעשיית ההייטק לא יהיה מוכרח לגור במרכז והאופציות יהיו רחבות יותר.

הייטק

אולי יעניין אותך גם

WEB
טכנולוגיה וסייבר
איך עובד תהליך הקמת סטארט-אפ

רבים מכירים חברות שהצליחו. הברקה רגעית שגרמה להם להתעשר חלק מהם זיהו אופציות שונות ומעניינות על מנת שהם יוכלו ליהנות מאקזיט ולהרוויח כסף רב. בכלל

קרא עוד »
פסקי דין
טכנולוגיה וסייבר
3 דרכים למציאת פסק דין אונליין

בעבר, כשהיינו רוצים לאתר מסמך או ספר מסוים – היינו קופצים לביקור בארכיון או בספריה, מה שהפך את חיפוש ואיתור המסמכים הכתובים למאתגר, ולכזה שאורך

קרא עוד »
איש מקצוע
טכנולוגיה וסייבר
מדריך להכנת כבלי רשת

בעולם הדיגיטלי שבו אנחנו חיים אחד מהדברים הכי חשובים שיש זו רשת המחשבים, שכן בלעדיה לא נוכל לנהל שום סוג של עסק ולא נוכל לבצע

קרא עוד »