איך עובד תהליך הקמת סטארט-אפ

רבים מכירים חברות שהצליחו. הברקה רגעית שגרמה להם להתעשר חלק מהם זיהו אופציות שונות ומעניינות על מנת שהם יוכלו ליהנות מאקזיט ולהרוויח כסף רב. בכלל כל אדם ששמע המושג הזה חושב מיד על צוות של יזמים צעירים שיש להם רעיון מעניין או המצאה והם מגייסים משקיעים ומצליחים להוציא רעיון אל הפועל ובאמת כך הדבר.

במאמר זה נדבר על השאלה שכל אדם שמעוניין להקים סטארט-אפ צריך להכיר. תפקידו של מאמר זה להסביר איך התהליך הזה עובד כולל כל השלבים על מנת שכל אלו שיש להם רעיון מוצלח יוכלו לדעת במה כרוך המסע אל האושר והעושר שלהם.

 

מהי חברת סטארט-אפ

כאשר מדברים על חברת סטארט-אפ מדברים על חברה שש לה רעין חדשני וייחודי מדברים על חברה שהצליח לאתר בעיה ולהמציא לה פתרון בדרך כלל מדובר בחברות הייטק שמצליחות למצוא פתרון לבעיה שקיימת.

בתחילת הדרך לרוב מדובר על קבוצה של מספר יזמים שיושבים זמן רב מול המחשב ומנסה לראות אם הרעיון שהוצע הוא בכלל בר ביצוע. לאחר כן הם טורחים ובונים מוגדל של התוכנה או האפליקציה על מנת לראות כי כן הרעיון אינו רק על הנייר אלא גם אפשר לפתח אותו אופן מעשי ולאחרכן הם  ניסו לגייס משקיעים על מנת לייצר את הרעיון להפוך אותו למוצר מוגמר חברה מוגדרת כסטארט-אפ בשנים הראשונות להקמה גם אם מונה עד 25 עובדים

. חשוב להבין רוב חברות הסטארט-אפ אינן מצליחות להגיע אל השלב האחרון הן בגלל שלא הצליחו לבנות אב טיפוס והן גלל שקיבלו החלטות לא נכונות או לא הצליחו לגייס משקיעים על מנת להשיג את ההון ההתחלתי יחד עם חברות שנכשלו קיימות חברות שהצליחו בגדול.

 

אז מה צריך כדי להקים סטארט-אפ?

על מנת להקים סטארט-אפ צריך לעבור דרך ארוכה ומאתגרת הכוללת שלבים רבים יש למצוא רעיון הפותר בעיה קיימת לאחר מכן יש לתת שם לרעיון , לבדוק אם אף אדם או חברה לא השתמשו ברעיון הזה לפני והוא ייחודי למצוא משקיעים לבנות אב טיפוס ולאחר כן להתחיל לשווק אותו.

  • מחקר שוק- יש לבצע מחקר מקיף על מנת לדעת אם הרעיון ישים מי מהתחרים ומי קהל היעד
  • בניית תוכנית עסקית – התוכנית הזו כוללת כמובן גם מצגת המציגה את המיזם ומטרתה למשוך משקיעים ותקציר מנהלים.
  • תכנון ועיצוב מוצר – בחלק זה מתכננים את המוצר ומייצרים דגם ראשוני
  • גיוס משקיעים – מגייסים משקיעים על מנת לייצר את האב טיפוס בייצור המוני ומנסים לשכנע בנחיצות המוצר. מידע תוכלו לקבל בקישור: https://www.seedbiz.co.il.

 

לסיכום

במאמר זה נדבר השלבים של הקמת סטארט-אפ הכוללת ארבע שלבים : מחקר שוק, בניית תוכנית כלכלית , גיוס משקיעים וייצור של אב טיפוס ותכנון של הרעיון לידי מוצר ישים.

WEB

אולי יעניין אותך גם

הייטק ראשית
טכנולוגיה וסייבר
מרכזי היי – טק בישראל

אומנם נדמה שההייטק שייך לתל אביב בלבד ושהתעשייה לא ממהרת לצאת משם, כל מי שירצה להתברג פנימה ולהנות מתנאי העסקה טובים נדרש להגיע לעיר הגדולה

קרא עוד »
פסקי דין
טכנולוגיה וסייבר
3 דרכים למציאת פסק דין אונליין

בעבר, כשהיינו רוצים לאתר מסמך או ספר מסוים – היינו קופצים לביקור בארכיון או בספריה, מה שהפך את חיפוש ואיתור המסמכים הכתובים למאתגר, ולכזה שאורך

קרא עוד »
איש מקצוע
טכנולוגיה וסייבר
מדריך להכנת כבלי רשת

בעולם הדיגיטלי שבו אנחנו חיים אחד מהדברים הכי חשובים שיש זו רשת המחשבים, שכן בלעדיה לא נוכל לנהל שום סוג של עסק ולא נוכל לבצע

קרא עוד »