מעקב אחר לידים של לקוחות בוואטסאפ

אילו אספר לכם כי ישנם עסקים רבים אשר מחזיקים כיום חשבון עסקי בוואטסאפ, או בשמו האחר וואטסאפ API, אני מניח שלא תופתעו. ואכן, כיום הדבר מאוד שכיח עד כדי כך שנדיר לראות עסק ללא חשבון וואטסאפ שמכיל בוטים שכווננו במיוחד בהתאם לצרכים שלנו כלקוחות. אך אף על פי שהכלי החדשני הזה שינה במידה רבה את היכולת של כל בעל עסק, מחנות ירקות קטנה ועד לחברה אשר חולשת על מאות עובדים, לשנות את האופן בו הם מתנהלים אל מול קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם, חשוב לדעת כיצד לעשות בו שימוש בתבונה בכדי לרתום את מירב הפוטנציאל שלו לשם כך. בדגש ניכר, על ניהול הלידים שזורמים פנימה לתוכו.,

 

רגע רגע רגע, איך וואטסאפ API עובד ? ואיך זה עוזר לי ?

וואטסאפ API, או בעברית וואטסאפ ביזנס, מעמיד לרשות בעל העסק שפתח בו חשבון, את היכולת לפתוח לעסק שלו חשבון בוואטסאפ. חשבון שלאחר מכן יוכל להשיב לשאלות של לקוחות אשר יפנו אליו ויענו על שאלות מוגדרות מראש שהבוט יציב בפניהם, שאלות כמו – "האם אתה מעוניין במשלוח? במידה וכן הקש את כתובת מגורייך", וכדומה. וואטסאפ מצידה מתנה את פתיחת החשבון בהתחייבות העסק שלא להפיץ ספאם ובאישור נוסח ההודעות אשר נשלח מלכלתחילה. הבשורה הגדולה לבעלי עסקים מתבטאת ביכולתו של הבוט להשיב למספר רב של לקוחות במקביל מבלי לצרוך דקה אחת של עובד אנושי, כמו כן מדובר בתהליך ייעול כביר אשר מאפשר לחברות שבעבר החזיקו מחלקות קשרי לקוחות עצומים לצמצם עלויות. זאת ועוד, כי חשוב אולי מכל היתרונות של הוואטסאפ לעסקים היא העובדה כי באמצעותו יכול בעל עסק ללמוד ולהסיק מסקנות חדשות אודות המוצרים אותם הוא מבקש לפרסם. מסקנות אשר כאשר נעשה בהן שימוש חכם ניתן להגדיל את תפוקתו של כל עסק.

 

השתכנעתי, אז איך משתמשים בו באמת בתור בעל עסק ?

חשבון עסקי בוואטסאפ מאפשר לבעל העסק להגביל ולתחום את השעות בהן החשבון יהיה פעיל, כלומר לתחום אותו במסגרת זמן בה הוא פתוח לקבלת הודעות, בקורלציה ישירה (או שלא, בהתאם לבחירת בעל העסק) לשעות פתיחת העסק שלו. כמו כן, בעל העסק יכול ליצור תעודת זהות של העסק בוואטסאפ עצמו אשר תהיה זמינה לכל מי שנכנס בכוונה ליצור התקשרות עימו, ובכך בעצם הוא קונה לעצמו גם שטח פרסום נוסף בפלטפורמה נוחה, זמינה ושעושים בה שימוש רוב מוחלט באוכלוסייה. זאת ועוד כי אחד הפיצ'רים המעניינים בוואטסאפ עסקי היא היכולת ליצור קמפיין אשר מקשר בין פייסבוק לוואטסאפ, היות ווואטסאפ הינה חברת בת של פייסבוק. בכך למעשה יכול בעל עסק לרתום את 2 הרשתות החברתיות הנפוצות והמשמעותיות ביותר שישנן כיום בשוק למען עסקו הצנוע, וכל זה מבלי לקום מהכיסא. בנוסף לכך, באמצעות השירות, יכול בעל העסק לצבוע לקוחות על פי קריטריונים שרלוונטיים לו, החל מגודל הזמנה, אופן הזמנה, אופי מוצרים וכדומה. לכך מתווספת מערכת ניתוח סטטיסטיקה אשר מאפשרת להשלים את הניתוח ולהעמיק אותו באמצעות תבחינים נוספים.

 

לסיכום

כל בעל עסק אשר מעוניין להגדיל את רווחיו, בין אם באמצעות הגדלת הכנסות או בין אם באמצעות צמצום הוצאות, יוטב לו אם יטמיע בקרבו את מערכת ניהול הלידים של וואטסאפ – וואטסאפ API. הכלים והאפשרויות שמתווספות לאפליקציה החינמית אשר נמצאת בכמעט כל בית, שלא נאמר חדר בישראל, מאפשרת לעסקים חשיפה והתייעלות אשר טרם נחשפנו אליה בעולם הצרכנות.

רשת

אולי יעניין אותך גם