אישה ושקי כסף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

מונטיזצית נכסים דיגיטליים – מה זה והאם זה משתלם

[rank_math_breadcrumb]

מונטיזציה (monetization באנגלית) היא שימוש בנכסים דיגיטליים שונים כמו משחק מחשב, אפליקציה סלולרית (יישומון), תוכנה או אתר אינטרנט לצורך הפקה של רווחים כספיים.

הדרך השכיחה ביותר היא פרסום באמצעות באנר או מודעת פרסומת (מה שמזכה את בעל הנכס הדיגיטלי בתשלום מהמפרסם), אבל יש גם שיטות אחרות כמו גביית תשלום תקופתי (לרוב חודשי או שנתי) או חד-פעמי עבור שימוש בשירותי הנכס, דרישת תשלום עבור קריאת התוכן באתר ועוד.

 

מודלים עיקריים של מונטיזציה

לפניכם כמה מודלים מקובלים לקבלת תשלום עבור שימוש בנכס באמצעות פרסומות:

  • תשלום לפי לחיצה על הפרסום – Pay per Click
  • תשלום לפי מידת החשיפה של הפרסום – Pay per Impression
  • תשלום לפי מידת תשומת הלב שהפרסום זכה לה – Pay per Engagement
  • תוכנית שיתופים (Affiliate) – תוכנית שמזכה את בעל הנכס באחוזים לפי מספר הלקוחות שהוא מפנה למפרסם
  • תשלום באמצעות תוכנית AdSense – תוכנית שבה בעל הנכס משכיר שטחי פרסום לגוגל ומקבל רווחים מחברה זו.

ניתן לעשות מונטיזציה של הנכס גם באמצעות מכירת הנכס הדיגיטלי למרבה במחיר. במידה ומדובר בנכס דיגיטלי מצליח – רוב הסיכויים שלא יחסרו אנשים שיהיו מוכנים לשלם עבורו והרבה. למרות זאת רוב האנשים מתייחסים למוניטיזציה בתור פרסום בנכס ותו לא.

 

מוניטיזציה של הפרסום

 

יתרונות וחסרונות השיטה

בכל מקרה של מונטיזציה יש לקחת בחשבון את יתרונות וחסרונות השיטה.

  • יתרונות – מונטיזציה היא פתרון מעולה לנכסים דיגיטליים בראשית דרכם, כך שהיא מאפשרת להם להרוויח סכומי כסף גבוהים מפרסום בנכס
  • חסרונות – מונטיזציה מצריכה תפעול של הנכס הדיגיטלי ברמה גבוהה וגורמת לתלות מול המפרסם

 

איך עושים את זה בהצלחה?

כדי ליהנות מיתרונות המונטיזציה ולסבול ברמת המינימום מהחסרונות של השיטה – יש לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה ויעילה. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את המשוכה:

  1. לשמור על תדירות סבירה של פרסום. למשל, במשחק מחשב מודעת פרסומית אפקטיבית היא כזו שמופיעה כל 30 שניות או יותר. תדירות גבוהה יותר נחשבת כהצקה לשחקנים, כך שיש סכנה שהם יבחרו לשחק במשחק אחר.
  2. לפרסם בנקודות זמן קבועות. למשל, במשחק מחשב עדיף לפרסם בהפסקות שבין המשחקים ולא במהלך המשחקים עצמם.
  3. לבדוק יעילות כל העת. יש לבצע בדיקות תקופתיות ולבחון אפשרות לשנות מיקומים, אופנים (סוג הפרסום) וזמנים של הפרסום
  4. לשמור על שקיפות. בכל פרסום שנמצא בנכס הדיגיטלי יש להבהיר לגולש מה הוא יקבל בתמורה להקלקה: קופון הנחה, מבצע וכו'. מומלץ להציע פרסומים שנחשבים אטרקטיביים לגולשים מבחינת העניין שלהם בנושא והרמה הכלכלית שלהם (למשל במשחק מחשב לילדים שטרם יש ברשותם רישיון נהיגה לא יעיל לפרסם מכונית יוקרה)
  5. הבטיחו חווית משתמש – עשו הכל כדי לעצב את חווית המשתמש ואת הממשק בצורה שתמנע קליקים מקריים.
תוכן עניינים
גם אתם יכולים להיות בטופ
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
סגירת תפריט