כל בעל עסק יודע שערוץ האינטרנט יכול לספק עבורו מגוון רחב של יתרונות: חיסכון בעלויות תפעול והקמה, סיכונים סביבתיים מופחתים, המשכיות עסקית גם במקרי קיצון שבהם נכסים של העסק נפגעים, וגמישות גדולה יחסית לביצוע שינויים והתאמות בעסק. אולם, על מנת לקצור את הפירות מן הנכס הדיגיטלי של העסק, יש להשקיע לא מעט משאבים בתכנון נכון של ערוצי השיווק באינטרנט.
אז באילו דרכים ניתן לשווק ולקדם את העסק באינטרנט? אם יש לכם חנות אינטרנטית ממירה, הנה מספר דרכים בעזרתן תוכלו לקדם אותה:
קידום ממומן בגוגל או פייסבוק
בתהליך של קידום ממומן אתם, למעשה, משלמים על הופעת מודעה עם קישור לאתר שלכם, בעת ביצוע שאילתות של גולשים במנועי החיפוש או בעת השימוש של גולשים ברשתות החברתיות. מנגנון התמחור של מודעות בערוצים האלו הינו מורכב, ומאפשר לכם לקבוע כיצד תרצו לנהל את תקציב הפרסום שלכם.
היתרון המרכזי בתהליך קידום ממומן הוא המיידיות שלו, האפקטיביות שלו, ויכולת השליטה על זרם הלקוחות במגיע לאתר האינטרנט של בית העסק שלכם. זה אומר שיש בידכם האפשרות לשלוט ברוחב צוואר הבקבוק של זרם תנועת הלקוחות.
החיסרון המרכזי בקידום ממומן הוא שברגע שמפסיקים את מימון הקמפיין, תנועת הגולשים נפסקת, ולמעשה, בתהליך הקידום הממומן לא בנינו נכס דיגיטלי שמשתבח עם הזמן. חיסרון נוסף הוא הצורך להתמודד עם קליקים מזוייפים או קליקים של מתחרים, שכל מטרתם, לחסל את תקציב הפרסום ולמנוע מתנועת גולשים רלוונטית לבקר באתר שלכם.
קידום אורגני בגוגל
תהליך קידום אורגני הינו תהליך מתמשך, שדורש ידע נרחב, תקציב, ומיומנות, אולם אם הוא מבוצע היטב, יכול תהליך קידום אורגני לסייע לכם לבנות נכס דיגיטלי אמיתי ומניב. לאורך זמן, תוכלו להחליט האם ברצונכם להשכיר את הנכס הזה, למכור אותו או ליהנות מן הפירות שלו. תנועת הגולשים שתגיע אליכם באמצעות הקלקה על התוצאות האורגניות במנוע החיפוש, נחשבת, בדרך כלל לאיכותית יותר, וממירה יותר.
החיסרון בתהליך של קידום אורגני הוא שמדובר בתהליך שלוקח זמן, ועד לקבלת תוצאות אורגניות מספקות, בית העסק צריך להסתמך על ערוצי הפצה נוספים על מנת לייצר הכנסה.
שיווק באמצעות מייל
קידום עסק אינטרנטי יכול להתבצע, בנוסף לערוצים הקודמים שהוצגו, גם באמצעות ערוץ המייל. לקוחות שמגיעים אל דף הנחיתה שלכם ונרשמים לקבלת שירות, מסכימים לקבל דיוורים עתידיים מבית העסק שלכם. תוכלו לעשות שימוש בערוץ הזה על מנת לייעד לאותם גולשים מסרים שיווקיים בזמן הנוח להם, וכן ליצור סדרות מסרים מורכבות, שתסייענה לכם לחמם את הלקוח לפני רכישה. כמו כן, יאפשר לכם ערוץ התקשורת הזה ללמוד על התנהגות הגולשים, ובפרט אילו תכנים מעניינים אותם, מתי הם בוחרים לעשות שימוש בערוץ המייל ועוד. יש לציין, כי למרות הותק הרב של ערוץ המייל, נחשב הכלי השיווקי הזה לאפקטיבי במיוחד.