בשנים האחרונות, רשתות חברתיות משמשות אנשים גם ליצירת קשרי עבודה וחיפוש עבודה. השימוש ברשתות החברתיות מאפשר גישה לאנשים העובדים בחברות מסוימות ודרך ההיכרות הזאת ניתן לפתוח דלתות רבות.
אחת מהרשתות החברתיות הללו היא רשת לינקדאין אשר לעומת פייסבוק ודומיה, משמשת רק ליצירת קשרי עבודה ומסייעת למחפשי עבודות ואף לציידי כשרונות למצוא אנשים מתאימים למשרות שהם מציעים. אם הינכם בעלי חברה, חשוב מאוד להכיר את הלינקדאין ולדעת על שיווק ברשת זו.
מהי לינקדאין?
רשת הלינקדאין הוקמה בשנת 2002 וכיום רשומים בה כ – 680 מיליון משתמשים. כפי שצוין בניגוד לאשת חברתית כמו פייסבוק המשמשות להכרת אנשים חדשים או שמירה על קשר עם אנשים מהעבר וחברים קרובים, לינקדאין הוקמה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין המשתמשים בה. בלינקדאין מתאפשרים חיבורים בין מעסיקים פוטנציאליים ועובדים פוטנציאליים ובין עסקים ללקוחות.
המשתמש פותח לעצמי פרופיל אישי שבו מוצגות קורות החיים שלו הכוללות השכלה, ניסיון, התמחויות מקצועיות וכדומה. על ידי יישומים שונים הקיימים ברשת המשתמשים יכולים ליצור שיתוף פעולה עם משתמשים אחרים בתחומים שונים. מסיבות אלו רשת הלינקדאין הפכה גם למקור לחיפוש עבודה לחיפוש עובדים למעסיקים שונים.
איך לינקדאין יכולה לתרום לי כבעל חברה?
כפי שכבר הוזכר, הרשת יכולה לתרום לבעלי חברות בשני מישורים. הראשון הוא מציאת עובדים מתאימים למשרות שונות בחברה. החברה יכולה לפתוח עמוד חברה בלינקדאין ודרכו לגייס עובדים למשרות שונות. בנוסף בעל החברה יכול לעיין בפרופילים שונים של אנשים ולמצוא אנשים שיוכל להציע להם משרה אם הם נראים לו מתאימים.
המישור השני הוא מציאת לקוחות פוטנציאליים. בעל החברה יכול לאתר פרופילים שיכולים לשמש לו כלקוחות וששירותי החברה רלוונטיים להם. כמו כן, על ידי השימוש בעמוד החברה מחפשי שירותים מסוימים יכולים להגיע אליה ולפנות לקבל שירות או שיתוף פעולה עסקי.
מדוע השיווק בלינקדאין עדיף על מקורות אחרים?
לינקדאין עובדת על אלגוריתמים בדומה לפייסבוק או גוגל, על ידי האלגוריתמים ללינקדאין יכולות גבוהות של מיקוד והפילוח של קהלי מטרה. דבר זה יכול להקל על בעלי חברות ולחסוך הרבה זמן וכסף במציאת חברות או לקוחות לעסקים משותפים וגם למציאת עובדים פוטנציאליים.
שיווק בלינקדאין מאפשר מיקוד רב יותר ובעלות כספית נמוכה יותר מצינורות שיווק מסורתיים. מעבר לכך, ניתן למנף את השיווק ברשת זו לשיטת B2B המקדמת מטרות עיסקיות בצורה היעילה והמהירה ביותר.
אז מה השורה התחתונה?
ניתן להבין ששיווק בלינקדאין הוא אחד המקורות הטובים ביותר ליצירת הזדמנויות עסקיות עם לקוחות ועסקים אחרים וגיוס עובדים מתאימים כיום עקב האפשרויות והיישומים שהיא מציעה. כמו כן, ניתן לראות באופן ברור ששיווק בלינקדאין חוסך בכסף, במשאבים ובזמן ובכך תורם לשיפור היעילות של החברה או העסק.