המדריך לבניית תוכנית שיווקית לשנה הקרובה

המדריך לבניית תוכנית שיווקית לשנה הקרובה

אחת הפעולות החשובות ביותר שאתם יכולים וצריכים לעשות בתור בעלי עסק היא לבנות תוכנית שיווקית בכל שנה. מטרת התוכנית, היא להציב לעצמכם יעדים, מטרות והישגים שאתם רוצים וצריכים להגיע אליהם. רק כך תוכלו להמשיך לדאוג שעקומת העסק שלכם תהייה בכיוון חיובי.

תוכנית

תוכנית שיווקית – בשביל מה?

כל בעל עסק שואף להפוך את העסק שלו לרווחי כמה שיותר. הרי זו המטרה העיקרית שלשמה החלטנו לפתוח את העסק שלנו. אחת הדרכים היעילות והחשובות ביותר להצלחת העסק ולעמידה ביעדים שאנו מציבים לעצמנו היא כתיבת תוכנית שיווקית. "כיצד עלינו לפעול כדי לממש את המטרות העסקיות שלנו?" היא המשפט המאפיין יותר מכל את הנושא. אסטרטגיה שיווקית היא אחת הדרכים החשובות ביותר והמשפיעות ביותר על הצלחת העסק בצורה ישירה.

אם אתם רוצים להביא את העסק שלכם למקום שתמיד חלמתם עליו, להעלות אותו מדרגה אחת גבוה יותר משנה שעברה ולהגדיל את היקף הרווחים והמכירות שלכם – תצטרכו להשקיע בבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה.

כיצד בונים תוכנית שיווקית נכונה?

השלב הראשון הוא בחירת הקונספט של בית העסק שלכם. אם אתם חברה שמוכרת ציוד גלישה, הקונספט שלכם הוא לסייע ולשפר את חווית הגלישה, הן לאנשים שזהו התחביב שלהם והן לאנשים שמתעסקים בתחום בצורה מקצועית.
מכאן מגיע שלב הבידול. מדובר בשלב הדומיננטי והעיקרי ביותר בבניית התוכנית השיווקית. מדוע? מכיוון שזה ייקבע האם הלקוחות יגיעו לעסק שלכם או יגיעו לעסק של השכן. אתם צריכים ליצור בידול, שיאפיין אתכם ויגרום ללקוחות ולאנשים נוספים להגיע לעסק שלכם. כיצד יוצרים בידול?  מצביעים על היתרון המשמעותי שיש למוצר שאתם מוכרים או לבית העסק. על ידי הדגשה והבלטה של אותו יתרון, תוכלו למשוך עוד ועוד לקוחות לדלת החנות.
שלב המיתוג הינו שלב קריטי וחשוב לא פחות. שלב המיתוג מתחבר בצורה מסוימת לשלב הקידום והשיווק של העסק, ולכן כדאי לשדר באותו ערוץ ולא לפעול בשני אפיקים. המיתוג מגיע על ידי בחירה נכונה של שם העסק, שיווק נכון וכו'.
שלב השיווק של בית העסק הוא קריטי ביותר, מכיוון שהוא מה שיביא את בית העסק שלכם לתודעת האנשים. שיווק ברשתות החברתיות, בערוצי התקשורת השונים ובאמצעות פלאיירים ועלונים – הם חלק מהשיטות המומלצות לביצוע השיווק. זכרו כי עליכם לכוון לקבוצת האוכלוסייה הרלוונטית ביותר עבורכם. אם אתם מתעסקים בציוד גלישה, שיווק וקידום בקבוצות אוכלוסייה שאינן רלוונטיות לתחום הזה, גם לא יניב לכם לקוחות פוטנציאליים וגם יביא לבזבוז משאבים רבים בדמות כסף וזמן. בצעו את פעולת השיווק בצורה נכונה ומושכלת, ודאגו לעקוב אחר התוכנית השיווקית שבחרתם לעצמכם במעוד מועד. כך תוכלו להבטיח הצלחה לבית העסק שלכם, ולדאוג שעקומת העסק שלכם תהייה בעלייה מתמדת!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט