קורס קידום אתרים

בעידן הדיגיטלי כבר אין צורך לצאת מהבית כדי ללמוד, לרכוש ידע חדש ולהתחיל ליישם אותו מהרגע הראשון. קורסים מקוונים בתחומים שונים נפתחים על ימין ועל שמאל אחת לשבוע ומבטיחים כסף קל ומהיר עם סיום העמוד האחרון ויישום פשוט של תוכנית הקורס. מי שבכל זאת מאמין שאין טוב ממראה עיניים ובוחר קורס פרונטלי, בדרך כלל נתקע בשלב התאוריה ולא מתקדם בכלל אל הפרקטיקה. הוא יודע לעצב פוטושופ נפלא למשל, אבל אין לו מושג איך שולחים הצעת מחיר ללקוח.

אז מה קיבלנו?

מדינה עובדת נון סטופ, שנושמת תוכן וידע חדש, בתי קפה מלאים בלפטופים מתקתקים וגבול מטושטש לחלוטין בין הכסף לזמן והידע. מי זול יותר? מי יעניק את הידע המקסימלי? איך יודעים עם הקורס טוב או גרוע? כמה זמן אורכת כל תוכנית ומה צריך לעשות דרכה כדי להצליח?

אלה ועוד אלפי שאלות מתרוצצות במוחו של הקורסיסט הממוצע, אך בלקיחת קורס קידום אתרים הבלבול עצום כפליים: המידע ברשת קיים במלואו, מאות מיליוני מילים כבר נכתבו עליו וכל חברת קידום אתרים שמכבדת את עצמה בונה עוד מדריך ומשחררת עוד סרטון במטרה להמשיך ולהנגיש את הידע ולעורר את העוסקים במלאכה או המתחילים שמקדמים את העסק עצמאית להתחדד ולהשתפר בתחום. ועם זאת, משהו בכל זאת חסר כדי להתחיל. החברות הללו אמנם משחררות ידע טוב ונפלא לאוויר האינטרנט, אבל בכל זאת שומרות נכסים קטנים, טריקים ושיטות פנימיות לעצמן בלבד. וזה לגיטימי – הרי הן מתפרנסות מאנשים הזקוקים לקידום אתרים ורוצות בצדק, להמשיך ולהוביל את התחום עם כמה שפחות מתחרים.

אז האם לקחת קורס קידום אתרים דיגיטלי או פרונטלי? מה היתרונות והחסרונות של כל קורס? ומי באמת יביא אתכם אל המטרה שלשמה הגעתם?

רשתות אינטרנטיות

 

סוגי הקורסים הקיימים

  1. מורה אישי וצמוד – במקום לבזבז את הזמן שלכם על מרצה שעונה לשאלות יותר מאשר הוא מלמד או קריאה עצמאית אינסופית, שווה לראות מקצוען אמיתי עושה את מה שהוא עושה. תוך כדי העבודה השגרתית שלו אפשר להיחשף לעולם ולבחון אותו מבחינת המורכבות, העשייה עצמה וכיצד מתבצע כל חלק בקידום של אתרים שונים ומגוונים. מורה פרטי לקידום אתרים יוכל לענות לכם על שאלות ולהסביר כל חלק בצורה מפורטת, בלי לדקלם סיסמאות ובלי להשתמש בטכניקות "על הנייר". קורס קידום אתרים שכזה יכול להביא אתכם לרמת מומחיות גבוהה ב-SEO, אבל כמובן שלא כל אחד יודע ללמד ולהעביר את הידע שלו לאחרים בצורה נכונה, כרונולוגית ומנוסה. מורה פרטי הוא טוב ונכון כדי לראות איך הדברים באמת מתבצעים, אבל אתם זקוקים איתו גם לכימיה ולהרגיש בנוח לשאול שאלות, לוודא שהוא אכן מתעסק בקידום אורגני וממומן בצורה מקצועית ושהוא ערוך מבחינת מודל קורסיסטי כדי ללמד אתכם. אחרת, יוצא שאתם סתם בוהים באדם עובד, נמנעים מלשאול שאלות שיקטעו את רצף העבודה שלו ונותרים עם לא מעט פערים ומסות ידע שאתם לא יודעים לשייך לתת-נושאים בצורה נכונה.
  2. קורס קידום אתרים אונליין – שיטה טובה ואפקטיבית שבה אתם קובעים את הקצב, יכולים לחזור אחורה שוב ושוב, מתנהלים לפי הרמה האישית שלכם ופטורים מדרישות מרצה כאלה ואחרות. לא מעט קורסים כאלה קיימים ברשת, אך רמת העדכון שלהם קריטית: האם הם מעודכנים לפי הדרישות הכי אחרונות של גוגל? האם הם מסוגלים לשפוך אור לגבי התחום מבחינת השינויים שקיימים בו נכון להיום? מאחר ומדובר בקורס שנוגע לתחום שמשתנה ומתפתח בקצב מסחרר, קנייה של קורס קידום שמופץ "as is" בלי להתחשב בשינויים ועדכונים, הוא פשוט לא נכון לכם. ולא לאף אחד. חוץ מלוודא את הרלוונטיות, עליכם לבדוק גם האם קיימת אפשרות לקבל תמיכה ולשאול שאלות והאם הקורס מאפשר לכם להגיש משימות מסוימות לפני שתמשיכו לחלק הבא, כדי לתרגל יישום והבנה.
  3. למידה עצמאית – רוצים ללמוד הכל על SEO אבל יש לכם קוצים? אוהבים את התחום אבל לא נוטים להתמיד? שמעתם שיש בזה לא מעט כסף אבל יש לכם סף ריכוז נמוך? יכול להיות שזה לא לגמרי בשבילכם. לא שאתם לא יכולים להיות מעולים במה שאתם חולמים לעשות, אלא שעולם קידום האתרים הוא תחום כמעט אינסופי שבו בכל מקרה תצטרכו ללמוד לא מעט באופן עצמאי, גם הרבה אחרי שתרכשו בדרך כזו או אחרת את הבסיס. למידה עצמאית של קידום אתרים באינטרנט מתאימה לאנשים שמבינים שאין פה לימוד "חד פעמי" אלא תחום משתנה ומשתכלל שיצריך מכם ממילא להתמיד ולשקוד על המאמר הכתוב, על הוולוג המתוסרט ועל לא מעט ניסוי וטעייה בדרך.
  4. קורס פרונטלי – מובן שהוא מתגבר על החסרונות של יתר האפשרויות כמו מסגרת שתאלץ אתכם לדבוק בה ולהתמיד, מרצה ישיר שעונה לשאלות ויכולת להתנסות כדי לטעום את השטח. אבל ברוב המקרים, הקורס הפיזי פשוט לא מספיק. רמת המומחיות שאפשר להגיע אליה דרך קורס שכזה היא יחסית נמוכה, אין בה הבטחה תעסוקתית ויש בה הרבה מאוד תיאוריה שנבדלת בפועל ממה שבאמת תצטרכו לבצע בשטח. מצד שני, הקורס יכול לספק בסיס מעולה לפתיחת העסק שלכם ולספק טיפים לגבי תמחור, התנהלות מול לקוחות וטכניקות שיווק עצמי, לגרום לכם לרכוש את מונחי היסוד ולהיחשף לכשלונות של אחרים, להבדיל בין עיקר לתפל בניהול תוכנית הקידום וליצור המון קשרים עם מקדמי אתרים אחרים. אם זו הדרך שלכם להתמחות בקידום אתרים, דאגו לקחת קורס שמדגיש מאוד את הדברים הללו.

דברים נוספים שחשוב שתדעו לפני

בלא מעט מקרים, השיטות של "מומחים לקידום אתרים" למיניהן מועתקות ומודבקות מחדש לתכני הקורס ויוצרות הרבה מאוד נזקים וחוסר תועלת שנכנסים לתוך עולם הידע שלכם בתחום ופוגעות אנושות בבעל האתר שעמל רבות על הפקת הידע. תסתכלו על אנשים שהצליחו ליצור לעצמם אתרים מקודמים ומשגשגים – רובם כלל לא יודעים חצי דבר על קידום אתרים והם השקיעו באתר טוב שהמשיך להתקדם בכוחות עצמו. מה ש"המומחים" מספקים לכם הוא בסך הכל טיפים שמתבססים על היגיון פשוט ואפשר לגלות אותו לבד, מבלי לשפוך כסף על שום קורס ולבזבז לא מעט זמן בדברים שהם "אובייס" כמו: תנו לעמוד טייטל שמגדיר את נושא הדף (ברור מאליו לכל גולש סביר) או חובה להשתמש בכותרת שרלוונטית לטקסט (ואוו, לא ידענו שיש ביניהם קשר).

תתרחקו מכל קורס קידום אתרים שמציע לכם טריקים מסוכנים "לרמות" את גוגל ולהגיע לתוצאות הראשונות, כי המקצועיות וההכנסות שלכם יקרסו יותר מהר ממגדל קלפים ותתייעצו עם אנשים שמבינים דבר או שניים בקידום אתרים ויכולים לייעץ לכם במה כדאי לבחור והאם התכנים של הקורס שלכם באמת שווים משהו.

שימו תמיד את המטרה הסופית לנגד עיניכם – לשם מה אתם רוצים לקחת קורס לקידום אתרים? האם כדי להתפרנס מזה? האם כדי לקדם לעצמכם את האתר? האם כי זה מעניין אתכם וחשבתם לקחת קורס במשהו חדש? זכרו להתעכב על החסרונות והמגבלות ולא לראות רק את היתרונות ובעיקר נסו להבין כיצד הקורס יעזור לכם בהמשך הדרך ואיך תשתמשו בו כדי להיות אלופים בקידום אתרים.

 

רוצים להתחיל להתנסות? הדברים שניתן לעשות כדי לקדם בגוגל בחינם