פרסום בגוגל חינם

מה ששמעתם! מהלכי תוכן מבריקים ומקוריים לא רק שיביאו לכם ים של חשיפה, הם גם יעילים לכם כמו פומבה לטימון, כמו ג'ון סנואו לחאליסי, כמו רותם סלע לאסי עזר… פרסום בגוגל חינם הוא לא בדיוק המהלך הכי כתוב בספר ואנשים שמצטנעים במה שהם עושים או שמצטיינים בלהיחבא מאחורי הכלים לא בדיוק יצליחו לבצע. פרסום בגוגל בחינם הוא מעין סוג של מהלך עצמי שדורש רמת מיומנות והשקעה מסוימת, שמשתנה בין איש מקצוע כזה או אחר, בעל עסק כזה או אחר ותחום כזה או אחר. מה בכל זאת משותף לכולם? אף אחד מהמפרסמים הללו לא מוציא אפילו אגורה על פרסום ברשת.

בסופו של דבר, משיכת לקוחות חדשים לעסק שלכם היא המטרה המרכזית ולכן אתם צריכים להתבסס מקצועית. תסתכלו על האוטוריטות בתחומכם ותבינו בקלות על מה מדובר: אנשי מפתח, מנהיגי דעה ומובילי דעת קהל שמשפיעים על קהל הצרכנים, משתפים פעולה עם אחרים, ממליצים ובעיקר מיישמים לא מעט ידע מקצועי סביב נושאים ממוקדים. כדי להפוך לכאלה אוטוריטות, דרוש לכם לא מעט זמן ביצוע כדי להגיע למטרה הסופית, אבל אם התקציב שלכם קטן או שאתם פשוט מעוניינים לעלות על דרך המלך בדרכים אחרות, כך תעשו את זה נכון:

קידום אתרים גוגל אורגני

תכתבו עוד ועוד. ועוד. ועוד.

ככל שיש לכם יותר תוכן מקצועי בבלוג האתר, מאמרי דעה וכתבות שדנות בתחום העיסוק שלכם גם מזוויות מעניינות, תוכלו לשלב יותר מילות מפתח רלוונטיות ולהקנות לעצמכם מעמד של מומחיות בתחום, שישפיע על לא מעט אנשים להמשיך ולקרוא מה יש לכם לומר ולהשתכנע שאתם הבחירה המתאימה עבורם. אם אתם כותבים בלוג לקידום העסק, קחו בחשבון שאין צורך בכספים אבל בהחלט דרושה לא מעט יצירתיות. נניח שאתם חברה לניקוי ספות למשל ואתם כותבים מאמר על החומר שבו אתם משתמשים לניקוי הספה. זה יפה וטוב ואפילו חשוב ובינתיים הקוראים קצת מנמנמים על המקלדת. גם מאמרים גנריים מידי כמו "מהי ספה" לא רק שלא יהיו טובים אלא אפילו יעשו לכם נזק, מפני שזה לא שיווקי, חסר ערך, חסר עניין ולא בדיוק נוגע לתחומכם. אז מה כן נכון? הטריק הוא לשים את הגולשים בקדמת הבמה ולא את עצמכם – מה הם רוצים לקרוא? מה היה מעניין אותם? זה לא תמיד חייב להיות במדויק משהו שאתם עושים בפועל וגם חומר עקיף ישדר שאתם מומחים אמיתיים ואמינים. לכן כתבה כמו "טיפים להסרת כתמי שמן מהספה" או "המדריך המקיף לחומרי ניקוי מומלצים לספה" הם בבחינת זהב טהור.

תהיו איפה שהקהל שלכם נמצא

אמנם רשתות חברתיות כמו אינסטגרם או פייסבוק לא בדיוק משפיעות על הדירוג שלכם בגוגל, אבל דברים שפרסמתם תחת מילים מסוימות בהחלט יכולות להופיע בתוצאות החיפוש. מעבר לכך, כדי להתבלט, כל תוכן שתפרסמו באתר יהיה שווה לכם לקשר לדף פייסבוק, לקבוצה או קהילה רלוונטית כדי למשוך קהל לתוך האתר גם משם. בנוסף לכך, כדאי לחבור לפורומים ואתרים לצורך השתתפות איכותית שנוגעת לתחום העיסוק. מאמנת כושר למשל תוכל להגיב, לטקבק או להעלות מידע בנוגע לתזונה נכונה וירידה במשקל במקומות רלוונטיים ברשת וכך למעשה לשווק את השירות שלה.

אפשרות נוספת היא להירשם לאתרי אינדקס שמתאימים לתחום שלכם. אתרים אלה מציעים מאגרי חיפוש של מגוון בעלי עסקים תחת קטגוריה מסוימת ושווה לכם להתפרסם גם שם. קיימים אתרים חינמיים שניתן להירשם לשירות שלהם ופשוט להתחיל להעלות תכנים, מדריכים ודעות. כך למשל, כתבים יכולים לפתוח בלוג אישי באתרים כמו "מה וזה", קונדיטורית תוכל להעלות שפע מתכונים וסרטונים לבלוג אישי ב"סלונה", מדריך טיולים יוכל לפרסם הצעות למסלולי טיול או סקירות של אתרים ומקומות ב-Xnet וכו'. אל תתפתו לבחור אינדקסים או אתרי תוכן לא איכותיים או כאלה שאבד עליהם הקלח (היוש, קפה דה-מרקר, מקושרים ושו"ת) אלא רק כאלה שאפשר להוסיף מהם קישור לאתר, להכניס קופון ותמונות, לערוך את התוכן גם לאחר הפרסום כדי לשמור עליו מעודכן או לתקן במידת הצורך.

ויראלי זה מדבק.

עם כל הכבוד לפרסום חינם בגוגל, לפרסום הממומן ולקידום האורגני, שיווק מפה לאוזן היה ונותר טכניקת המכירות מספר אחת ומובן שהוא גם גולש לא מעט למרחבי האינטרנט. מדובר באנשים ניטרליים מבחינתכם שמעבירים מרצונם החופשי תוכן, דוא"ל, סרטון או פוסט כדי לשתף אחרים במשהו מעניין, מצחיק, עצוב, מסקרן, חדש או כזה שמבטא הסכמה עם דעותיהם. מאות אנשים נחשפים לכל פרסום שכזה ואם הוא מתבצע נכון, האפקט יכול להדהד גם זמן רב אחר כך ויצירת הקשר איתכם בעקבות חשיפה ויראלית תהיה בקצב מסחרר.

אתם צריכים לחשוב על דרך מעניינת שבה המידע יכול לעבור מכם הלאה. סרטון הדרכה או מסר קליל ומשעשע, פתגם מסוים שנשען על העסק שלכם (לא מזמן מסעדה מוכרת העלתה מעין פזמון בגרסה עצמאית תחת המילים "איפה כל הפחמימות שלך", פרפרזה ל"חברות שלך" של הזמר עומר אדם, להיט שהפך תוך זמן קצר למוכר בכל בית ומדבק עד כאב), טור דעה, אירוח בפודקאסט, בבלוג של קולגה ועוד ועוד. כל רעיון דיגיטלי שתצליחו ליישם ולשתול בצורה נכונה ברשת ישרת אתכם בצורה מדהימה. זהו החומר שממנו נוצרים מותגים מנצחים.

אז מה כן כדאי לעשות בתשלום?

פרסום חינמי בגוגל לוקח כאמור לא מעט זמן ודורש הרבה ניסוי וטעיה, זמן ואנרגיה. בזמן הזה עדיין כדאי שלא להזניח את האפשרות הקיימת לפרסום ממומן ולעורר אותו כמה שאפשר במקום ובזמן הנכון. נסו להימנע מלהיות עסק שמפזר כספים על פרסום ממומן בלי שום אבחנה ונהלו מסעות פרסום בחכמה, עם אסטרטגיה ברורה ומסרים שיווקיים מזוקקים.

מה אתם מבטיחים לקהל הלקוחות שלכם? מהי התוצאה הסופית של השימוש בשירות או המוצר שלכם? נסחו משפט שמבטא את זה ותנו לעצמכם לישון עליו לילה. אם המשפט קולע ומרגיש לכם טוב, תקימו סביבו קמפיין ממומן ותנסו לזהות האם הוא מצליח לעורר כמות מכובדת של הקלקות לאתר או דף הנחיתה שלכם. אתם יכולים לבסס את הקמפיין על תתי נושאים, על מבצע לזמן מוגבל, על שעות יום ולילה ועוד אלף ואחת "משחקים" שיכניסו לכם טראפיק מכובד וכמות המרות מעולה. היו עם יד על הדופק וודאו בכל שלב שהקמפיין אכן משיג את התוצאות הרצויות מבחינת העמידה ביעדים (כמות שיחות נכנסות "יוניק", צפייה בתוכן האתר, מעורבות גולשים וכו') ואל תתפתו להמשיך עם שום פרסום שלא באמת עובד, גם אם ממש, אבל ממש אהבתם אותו.

זכרו שפרסום מבוסס על חצי מדע מדויק וחצי יצירתיות. חברת קידום אתרים תוכל להניב לכם תוצאות רלוונטיות בכל מצב שבו אתם מוגבלים בזמן או פשוט לא מצליחים לחבר בין השניים. באמצעות המוחות של LATMA תוכלו לפתח קו אסטרטגי חזק וטוב וגם להבין כמה מתוך ההשקעה שלכם צריכה להיות כספית לטובת הממומן וכמה ממנה צריכה לגזול מזמנכם לטובת קטיף הפירות המוצלח שתבצעו בכל מהלך של פרסום חינמי, בדרכים שהזכרנו.