לימודי שפת פייתון (Python) או לימודי שפת R – מה עדיף?

בעולם התכנות יש אין סוף שפות פיתוח, חלק מהן כמובן מובילות בתחום וידועות יותר, וחלק מהן פותחו לשימוש נישתי וספציפי ביותר. בעולם של מדעי נתונים, יש שתי שפות עיקריות מובילות, ומכיוון ששתיהם מובילות ההחלטה לא באה בכזאת קלות. כדי לדעת במה מהן תרצו להשתמש, בואו ותכירו קצת במה בדיוק מדובר, מה כל אחת מהן מאפשרת, וכך תוכלו לעשות את הבחירה בלי בעיה.

 

שפת R

השפה זו פותחה כבר בשנת תשעים וחמש, מטרתה הייתה להתמקד בדרך טובה וידידותית למשתמש לעשות ניתוח נתונים, סטטיסטיקה ומודלים גרפיים. בהתחלה היא שימשה למחקר באקדמיה, אך לאחרונה מגלים בה עניין רב יותר ובמגוון רחב של תחומים. השפה הזו מספקת תמיכה ותרומה פעילה, מה שמייצר שיפור מתמיד ותוספות של פונקציות וטכניקות.

 

שימוש בשפת  R

השפה הזו נהדרת לשימוש עבור מחקר, ועבור כמעט כל סוד של ניתוח נתונים, זאת בזכות המספר העצום של חבילות וכלים רבים להרצה מהירה ויעילות גבוהה של הניתוח.

 

שפת פייתון

השפה הזו פותחה בשנת תשעים ואחת, מטרתה הייתה עם דגש על יעילות וקריאת קול קלה ככל הניתן. מתכנים שרצו להתעמק בניתוח הנתונים או ליישם טכניקות סטטיסטיות הם היו העיקריים שהשתמשו בשפה הזו. מדובר בשפה מאוד גמישה, טובה מאוד לפיתוח סביבות חדשניות והיא פשוטה וקלה לכתיבה ולקריאה. גם לה יש קהילה גדולה, בהתאם לשימוש.

 

שימוש בשפת פייתון

מכיוון שתהליך לימוד פייתון זה עניין יחסית קל ונוח, גם השימוש הרחב בה תפס תאוצה ולכן גם מלמדים אותה יותר, ניתן לראות את תכני הלימודים המשלבים אותה במוסדות השונים כמו נאיה קולג׳ ואחרים. השימוש בה נעשה כשיש משימות ניתוח נתונים עם שילוב יישומי אינטרנט או קוד שדורש ניתוח סטטיסטי, פייתון היא כלי מעולה לניתוח ויישום אלגוריתמים.

 

איך בוחרים?

ההבדל בין השפות הוא כמעט פילוסופי, אחת מהן היא דינאמית ואומצה על ידי מדעני נתונים בזכות החבילות המצוינות שלה והשנייה היא כלי לתכנון נתונים שתוכנן על ידי אותם מדעני נתונים שאימצו את הקודמת. בכדי לבחור, צריך להכיר ביתרונות של השפות ולעשות את הבחירה מתאימה עבור הצרכים שלכם.

 

חלק מהיתרונות

  • עיבוד נתונים – בפייתון קל מאוד לעשות עיבוד נתונים, יותר אינטואיטיבי ונוח לבצע את הפעולות השונות. לעומת זאת שפת אר מאפשרת שימוש בנתונים שעברו עיבוד, אם עוד צריך לנקות את הנתונים וגם ניתן להשתמש בה בכל שפה.
  • חבילות לעיבוד נתונים – בפייתון יש אין סוף ספריות, מדובר בקוד פתוח לשימוש והמשתמש כמעט לא נקלע לקשיים עם הקוד. לעומת זאת לאר גם יש ספריות, ההבדל הוא שמדובר בספריות ממוקדות המיועדות לניתוח נתונים סטטיסטי בלבד. בנוסף, לרוב מי שכתב את הקוד ויצר את הספריות אלו סטטיסטיקאים שיודעים מה הצורך והמטרה שלהם.

 

בחירה על פי הצורך שלכם

בסופו של דבר לשתי השפות יש יתרונות וגם מקום בעולם, ברגע שתצטרכו להשתמש באחת מהן, ההתנסות עצמה תגלה לכם מה מתאים לכם יותר לצורך הספציפי או פשוט מה.

לימודי שפה ר'

אולי יעניין אותך גם

איש סייבר
קורסים דיגיטליים
קורס סייבר – איפה כדאי ללמוד?

אחד מתחומי העיסוק הכי מעניינים בעידננו הדיגיטלי והטכנולוגי, הוא תחום הסייבר. נכון לשנת 2020, ישנם לא מעט מוסדות שונים ומכללות שבהן ניתן ללמוד קורס סייבר.

קרא עוד »
שרטוטים
קורסים דיגיטליים
מהי תוכנת רוויט ולמה היא משמשת

תוכנת רוויט היא תוכנה מתקדמת אשר מאפשרת לאדריכלים לייעל את תהליכי העבודה ואף לייצר מודלים מדויקים באופן מהיר ואיכותי. כל הפרטים אודות התוכנה אשר משנה

קרא עוד »
קורסים דיגיטליים
חברות מובילות בלימודי מחשבים

מספר התלמידים במקצועות ההיטק גדל מדי שנה, לפי משרד החינוך כ-20 אחוז מכלל הסטודנטים בישראל כיום לומדים את מקצועות ההנדסה ומדעי המחשב, מסיבה זאת אנו

קרא עוד »
טכנולוגיה מתקדמת
קורסים דיגיטליים
אוטומציה עסקית

החיפוש אחר מקצוע מכניס שיהיה גם מעניין אינו פשוט. יש אומנם אנשים שיודעים כבר מגיל צעיר שהם ירצו להיות עורכי דין או רופאים, אך כל

קרא עוד »