קידום אתרים לוקאלי משנה את פני הקידום בעולם

מנוע החיפוש של גוגל הומצא בשנת 1998 על ידי שני חברים שבסך הכול רצו לעשות שינוי – להפוך כל חיפוש ברשת האינטרנט לאפשרי. למצוא בקלות אתרים שונים, להגיע לדפים שאף אחד עוד לא ראה ולהפוך את המידע כולו לנגיש ונוח. אמרו ועשו. החברה שנפתחה לפני שני עשורים שינתה את פני האינטרנט והפכה לשם נרדף לחברת ענק עם יכולות אדירות ותקציבים בלתי מוגבלים. עם השנים היא הפכה גם לאחד המעסיקים המבוקשים ביותר בשוק העבודה ומתכנתים רבים רוצים להתחיל לעבוד עבורה ולראות לאן הדרך הזו תוכל לקדם אותם. כדי לא לשקוט על השמרים, בחברה מוסיפים בכל פעם רעיונות ואפשרויות כדי להמשיך ולהתקדם. אחד הפיתוחים החשובים ביותר של השנים האחרונות הוא קידום אתרים לוקאלי שמאיים לשנות את עולם קידום האתרים כפי שהכרנו אותו עד היום.

גוגל

משנים סדרי עולם – קידום אתרים לוקאלי

קידום על פי מיקום

העובדה שיש לכולם "אח גדול" היא כבר ידועה ומוכרת. כולם מכירים את זה שגוגל יודעת הכול על מגוון ההרגלים אצל גולשים, ואפשר גם לראות את זה בפרסומות. כל נושא שמדברים עליו בין חברים יופיעו פרסומות על הנושא מיד אחר כך ברשתות חברתיות או בגלישה באתרים מגוונים. באותה המידה, גוגל מצליח לראות היכן נמצאים העסקים בהם ביקר הגולש, כמה זמן הוא שהה שם ובמידה ונכתבת חוות דעת גם ממנה הם מקבלים רושם. זאת הדרך שבה גוגל יכולה לראות ולקדם עסקים בהתאם לחוות הדעת וההצלחה שלהם.

איתור וניהול נכון של מיקומים

יש אפשרות להוסיף קישורים לכל מקום אותו חולקים עם העולם. ניתן להוסיף קישור לאתר אל כל מייל, לסמן בכל ניוזלטר שיווקי את הקישור ל-Waze והמיקום של העסק ובאופן כללי לסמן לעולם בכל תכתובת שהאתר והעסק קיימים והם פה כדי להישאר. הגברת הנוכחות הרשתית יכולה לבוא לידי ביטוי בזרם פניות, בהקפצה של האתר במנוע החיפוש ובקשר עם הגולש.

ניהול התוכן

אי אפשר להתחמק מן העובדה שגוגל החליטו להפסיק ולקדם אתרים שאינם רלוונטיים. כל מיני אתרים קיקיוניים ובעלי מראה של אתרי ספאם ליום אחד עוברים מן העולם וכעת נשארים במנוע החיפוש רק אתרים רלוונטיים. הגולשים מחפשים אחרי תוכן איכותי וצריכים לבחור אותו מבין שלל האתרים הנמצאים ברשת בכל תחום ונושא ניתן למצוא מאות, אם לא אלפים, של אתרים שונים ומשונים והגולשים מעוניינים להיכנס רק אל האתרים שיכולים לתרום להם. זאת הסיבה שהמרדף אחר תוכן איכותי הפך להיות שם המשחק. אתרים שמעשירים את האתר, ממלאים אותו בנושאים אקטואליים שיכולים לעזור לגולש הופכים להיות האתרים המובילים. לעומת זאת אתרים חזקים שאינם מעדכנים או מוסיפים תוכן מאבדים מן הגדולה שלהם ונשארים מאחור, כך שהיתרון איתו הם מתחילים אובד במהירות.