קידום אתרים ברוסית – היופי שבשפה

רוסית נחשבת לשפה מורכבת ובעלת ניואנסים דקים. כמעט לכל מילה יש מספר אפשרויות ותיאורים, אולי לכן כל כך הרבה ספרים הנחשבים לאבן דרך בספרות העולמית נכתבו במקור בשפה זו. "החטא ועונשו" של דויסטויבסקי, "אנה קארנינה" מאת לב טולסטוי ועוד רבים אחרים, כולם משויכים לשפה ולתרבות הרוסית ורק לאחר שנים עברו הגירה ותרגום לשפות אחרות. בעולם של היום, קידום אתרים הפך להיות השפה בה משתמשים ברחבי העולם כדי לקדם עסקים, ולכן אין זה פלא שניתן לראות ביקוש גובר לקידום אתרים ברוסית. המורכבות של השפה הופכים את המלאכה למעט מורכבת ולכן כדאי לחשוב איך להפוך את הכול לפשוט יותר.

איש שיווק ומיתוג

קידום אתרים ברוסית – חושבים על רעיונות חדשים

מנועי חיפוש שונים

כולם כל כך בטוחים בעליונות של גוגל, מכירים את מנוע החיפוש וחושבים שהם מבינים כל טריק בתחום, ולכן כל כך מותעים כשהם נחשפים לנתון הבא: למרות הפופולריות שלו בעולם, גוגל אינו מנוע החיפוש המוביל ברוסיה. את הכתר גונב לו "יאנדקס" הנחשב למנוע החיפוש המרכזי במדינה. הבנה כי מדובר על מנוע חיפוש אחר לגמרי משנה את חוקי המשחק ומבהירה כי קידום אתרים ברוסית דורש ידע אחר מן הידע הבסיסי של מקדמי אתרים ברחבי העולם.

שגיאות כתיב

אתר שרשום ברשלנות ועם שגיאות כתיב מקהל דירוג חלש יותר מגוגל מאחר ואין התרשמות מן הרמה שלו. הדירוג הזה מדרדר את האתר לאחור ומזיק לקידום האתרים. למרות שנראה לכולם כי מדובר על עונש חמור, מסתבר כי במנוע החיפוש יאנדקס התוצאות עלולות להיות הרסניות. אתר עם שגיאות כתיב שנתפס כלא מקצועי נעלם לגמרי מן התוצאות ומנוע החיפוש מסיר אותו ממאגר הנתונים שלו. הוצאה כזו יכולה להיות מכת מוות עבור עסק ולכן חשוב להקפיד על כתיבה נאותה ותיקון שגיאות.

"מטריקה"

זהו שמו של הכלי המרכזי לניהול הקידום במנוע החיפוש. את המטריקה ניתן להגדיר כמחליפה של גוגל אנליטיקס וכך ניתן לקבל את כל הנתונים המדויקים על קידום האתרים. איזה דרך עשה האתר לאחרונה, כיצד הוא מסתדר והאם המקדם אכן עושה את עבודתו נאמנה. היכרות עם המטריקה היא מחויבת המציאות עבור עבודת קידום על האתר וחייבים להתייחס אליה ברצינות.

כתיבה ברוסית   

זהו הטיפ הבסיסי ביותר, אבל כזה שלא ניתן להתעלם ממנו. למרות ההרגל של כולם לכתוב הכול באנגלית ולהיות בטוחים שמדובר על שפה בינלאומית, חשוב לזכור כי יש מדינות שמסיבות פוליטיות או אחרות – מעדיפות להימנע מאנגלית רוסיה היא אחת מהן. כתיבה באנגלית אינה יעילה למנועי החיפוש שם ולפעמים אף מרתיעה גולשים פוטנציאליים. חובה לבחור חברה המתמחה היטב בכתיבה ברוסית, גם כדי להפוך את האתר למקצועי יותר וגם כדי למנוע טעויות עליהן אפשר לשלם ביוקר מול מנוע החיפוש.