קורס SEO

הוא חלק בלתי נפרד ממאמצי השיווק והפרסום באינטרנט, דורש מכם להיות אשפי ידע, אלופי טכנולוגיה, יצירתיים וכאלה שעובדים טוב מול מקצוענים נוספים ולא מעט לקוחות. חושבים שתעמדו בזה? קורס SEO טוב יכול להקנות לכם את כל הידע שתזדקקו לו כדי להתחיל לעבוד כבר מהרגע הראשון, אבל כמו לכל קורס אחר, גם לקורס קידום אתרים ו-SEO יש רשימה מכובדת של יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר כדי לבצע את הבחירה הסופית במקום ללימודים.

הקורס הוא לא הסוף, הוא רק ההתחלה

נצא מנקודת הנחה שאתם מעדיפים לקחת קורס SEO כי אתם פשוט לא רוצים לבד, או כי הבוס שלח אתכם למקסם ידע ואנחנו בהחלט אוהבים אותו כרגע. אמנם אתם רוצים ומוכנים להיכנס לתחום המורכב והאינסופי של קידום אתרים אורגני, אבל אין לכם בשלב זה רצון או יכולת למידה עצמאית וזה בסדר גמור – יש אנשים שזקוקים למסגרת, למישהו סמכותי ומעניין שאפשר לקחת ממנו השראה וללמוד ממנו וגם ליישם את כל החומר בצורה מעשית. אלא שלהבדיל ממקצועות אחרים, עבודת ה-SEO לא נגמרת בקורס וזו למעשה רק ההתחלה. התחום מורכב, משתנה, מתפתח ודינמי מאוד. מידי יום מופצות גישות חדשות, שיטות עבודה, עוד כלי מקוון לביצוע פעולות ועוד הנחיית גוגל שמצריכים מכם בכל מקרה תמיד להישאר מעודכנים. ואתם כבר יודעים מה קורה ל"מעל עשור ניסיון עם שיטת פעולה מיוחדת שפיתחנו", נכון? קיבעון. חוסר גמישות. אבדן של המון ידע מקצועי וטוב ובעיקר – חוסר רלוונטיות לקהל היעד, לגולשים בגוגל ולדרישות המערכת שמתחלפים בקצב גבוה כאן אצלנו בישראל ובעולם כולו. לכן בין אם תבחרו לעשות קורס קידום אתרים SEO ובין אם תכננתם ללמוד את הכל לבד, קחו בחשבון שלא רחוק היום שבו תצטרכו להמשיך ולשכלל את הידע בכוחות עצמכם.

קידום נכון

מבוא קליל לקורסיסט המתחיל

קורס קידום אתרים מספק לימודי עומק תאורטיים ובעיקר מעשיים לתחום החשוב ביותר לעבודה מול גוגל ויתר מנועי החיפוש. הוא מצריך מכם ריכוז גבוה אם הבסיס שלכם מצומצם מאוד ולכן טוב תעשו אם תקראו קצת לפני או תצפו במדריכי וידאו חינמיים שיחשפו אתכם לנושא. המטרה הכי חשובה של תחום ה-SEO היא לגרום לאתר להגשים את המטרות שלו: למכור, לתאם פגישת ייעוץ או טיפול, להפיץ ידע, להשפיע על מסרים, למלא טופס מקוון, להשתתף בתחרות וכל פעולה אחרת שמניבה לאתר רווחיות או מעמד יוקרתי מסוים. איך עושים את זה? על ידי חשיפה כמובן. ככל שהאתר יהיה חשוף יותר בגוגל, כך גולשים רבים יותר יוכלו לגשת אליו ולבדוק מה יש לו להציע. וכשיותר אנשים נכנסים לחנות מסוימת, כך אחוז הרוכשים ממנה גדל.

לתווך המדויק הזה נכנס איש הקידום והוא הגורם המקצועי שמתווך ישירות בין גוגל לגולשים. הוא מעוניין לחשוף את האתר בגוגל וביתר מנועי החיפוש כמה שיותר, אך לוקח בחשבון שלחשיפה הזו יש חוקים והתניות מסוימות שצריך לעמוד בהן גם בצד של גוגל וגם בצד של הגולשים. אתר שלא עומד בהוראות וההגדרות הברורות לא יצליח להתקדם מספיק כדי להגיע לגולשים ואילו גולש שיגיע לאתר מקודם ויצא ממנו, יבצע למעשה רק "חצי עבודה", כי עליו גם להשתמש באתר כדי להניב לבעליו את הרווחים הרצויים. לכן נאמר שמקדם SEO טוב הוא לא רק זה שמביא אתרים לתוצאות העליונות של החיפושים בגוגל, הוא גם זה שדואג שהאתר ימשיך להישאר רלוונטי לגולשים על מנת שהם יפיקו ממנו ערך.

הטעויות שמלמדים בקורסים בלתי מקצועיים

בלא מעט מקרים נאמר לקורסיסט המתחיל שהמטרה שלו היא "להביא את האתר לתוצאה הראשונה בגוגל, לא משנה מה" וש"אין אתר שאי אפשר לקדם". יאמרו לכם כל העוסקים בקידום אתרים שזה קשקוש. הרי אף אחד בעולם לא יכול לנבא מי יגיע לתוצאה הראשונה בגוגל ועל כך גוגל בעצמם מצהירים שוב ושוב. אלגוריתם ממוחשב הוא שקובע את הדירוג ואם האתר יעמוד בכל התנאים הללו וימשיך לתחזק פעילויות SEO שוטפות – הוא יתקדם. עד לאן? עד לאן שגוגל יביאו אותו ולא מעבר. מומחי קידום אתרים מזהירים לא פעם מפני שרלטנים שמבטיחים תוצאה ראשונה לבעל האתר ואם הקורס שלכם נופל לתוך טווח ההבטחות הזה, האמינו לנו, הרבה הוא לא שווה. בנוסף, תתפלאו, אבל יש אתרים שאי אפשר לקדם או שפשוט לא שווה לקדם אותם. גוגל נשען על חיפושי הגולשים שלו ולכן שום ערך לא תצליחו להפיק לבעל המכולת השכונתית למשל, בקידום האתר שלו, מפני שאף אחד לא באמת מחפש אותו שם וכל עוד אין באתר שלו אפשרות לביצוע משלוח עד הבית, אין בו באמת טעם. גם אתרים ישנים מאוד שלא עומדים עוד בקריטריונים הרבים והחדשניים של גוגל נופלים אחורה בקידום וכדי להעלות אותם למעלה תידרש עבודת תכנות מאסיבית וכל כך בלתי משתלמת, עד שעדיף לייעץ לבעל האתר פשוט לפתוח אחד חדש. ועכשיו אחרי שאתם מבינים את הנתונים הללו, אין שום סיכוי שבעולם שתתפתו לקחת קורס קידום SEO שמבוסס על הטעיות ושגיאות תהומיות שכאלה. לפחות אנחנו מקווים.

קורס SEO מתבצע באחת הדרכים הבאות:

קורס SEO פרונטלי – כמובן המסגרת המסורתית של כיתה, מרצה ותלמידים. מושלם לכל מי שיודע להפנים ידע באמצעות הרצאות (ולכתוב נקודות מרכזיות תוך כדי), למי שרוצה להימצא בקשר עם מקדמים נוספים ולקבל לא מעט טיפים אישיים לשכלול המקצועיות בראיונות עבודה או כפרילנסרים. חשוב מאוד לבדוק את סילבוס הקורס והמרצים בו ולוודא שהם עוסקים בתחום וכתוצאה מכך הם בקיאים בכל החידושים האחרונים ואפשר להשתמש בידע שלהם כדי לקבל העמקה נוספת לתחומים משלימים כמו גרפיקה, הטמעת תוכן, PPC ולא רק סיסמאות ריקות או מודלים מיושנים שכבר לא רלוונטיים.

קורס אישי – אין כמו המורה הפרטי והצמוד שאפשר להרגיש בנוח להציק לו עם אלף שאלות ולשאול אותן שוב ושוב, עד שתבינו. מעבר לכך, קורס עם מורה פרטי יאפשר לכם להריח מקרוב את השטח ולראות בדיוק כיצד מתבצעת העבודה, באילו פלטפורמות, כלים ואסטרטגיות. המורה יוכל להעביר לכם מהמומחיות והידע שלו תוך כדי ביצוע ומדובר בדרך שתאפשר לכם לחוות יום עבודה עם כל האתגרים והתרחישים שבו: משליחת נתוני הקידום הנוכחיים ללקוח ועד התקלה הזמנית בספק האינטרנט. כן, גם במצב הזה צריך לדעת איך לנצל את הזמן לעבודה אפקטיבית… גם הפעם על המאמן האישי להיות מישהו מתוך התחום ממש ולא רק מבין בו. היזהרו ממורים שמשתמשים בשיטות אפלות כדי להערים על גוגל (קניית קישורים למשל), הם והאתרים שהם מקדמים בדרך לתחתית ואתם ממש לא רוצים להיכנס למשחק המסוכן הזה, שיפגע לכם במקצועיות ובפרנסה ביום בהיר אחד. גוגל מענישים ומחרימים אתרים בצורה קשה מאוד ויודעים לאתר את כל השיטות נגדם, אבל זה תת-תחום כל כך גדול בפני עצמו שכבר יצריך כתבה משלו.

קורס אונליין – למידה עצמאית כפי שכבר אמרנו, היא החלק שבו אתם לומדים לבד. אתם יכולים לקרוא בקצב שלכם, לחזור אחורה, לדלג קדימה והחומר נשמר לכם גם לעתיד. גם הפעם נדרש מהקורס להיות עדכני, להכיל את כל הידע היישומי (כמו למשל שימוש באנליטיקס) ולא רק תאוריה. דרשו לקבל את מבנה הקורס עוד הרבה לפני הרכישה וודאו שהוא מכיל הסברי ביצוע, מדריכי שימוש בכלי בדיקה ומחקר שונים וכמה שיותר מידע רלוונטי שיאפשר לכם ליישם אותו כבר מהרגע הראשון.