צ'ק ליסט קידום אתרים – הכול מסומן

בכל תחום בחיים כדאי לעבוד עם רשימות. הן מסודרות, מביאות את  מלוא הנתונים לעיני המתבונן ומאפשרות להבין מה עוד חסר, מה יש להשלים ומה כבר בוצע. אפשר להשתמש ברשימות בקניות, בשיעורים, בהרצאות ואפשר לעשות זאת גם עם צ'ק ליסט לקידום אתרים. יש צורך לרשום את כל מה שצריך עבור הקידום על דף ולהתחיל לבחון האם לאתר יש את הדברים הנחוצים או שיש צורך להשלימם. במידה ועוקבים אחרי הרשימה מומלץ להתחיל מן הקל אל הכבד כדי לבדוק את הצרכים הנכונים של האתר וכך לקדם את העסק בצורה נכונה ומדויקת.

צ'ק ליסט קידום אתרים – צעד אחרי צעד

אופטימיזציה של מבנה

גוגל, בתור חברה שהולכת ומשתלטת על מגוון תחומים בחיים ישנן דרישות ברורות מאוד כיצד צריך להיראות האתר. היכן צריכים להיות הכפתורים, לאלו לשוניות יש לחלק את הנושאים ומה כדאי שיהיה כתוב בכל כתבה. ההמלצות של גוגל אמנם אינן מחייבות, אולם אתר שלא יבצע אותן לא יתקדם כפי שהבעלים היו רוצים ולכן לעיתים אין ברירה אלא להתיישר ולהיענות לדרישות, גם אם הן נראות מעט מוזרות. באמצעות האופטימיזציה אפשר להתאים את האתר אל המבנים הללו וליהנות מקידום קל יותר ולא לקבל עונש מגוגל.

קישורים

שתילה של קישורים באתרים שונים יכולה להיות מאוד משמעותית עבור האתר ממנו הוצאו הקישורים. אלו שולחים את הגולש בחזרה אל האתר ממנו הם יצאו, כאשר המטרה היא הכנסת דם חדש אל מעגל הלקוחות, הרחבה של המאגר הקיים והיכרות עם לקוחות פוטנציאליים. הקישורים מצליחים להכניס אל האתר אנשים שונים, אך זה מחייב להעלות רמה גם מבחינת התכנים, כדי שהגולשים יהיו מעוניינים להישאר גם אם הם הגיעו דרך קישורים אחרים.

קידום אתרים לוקאלי

אחת השיטות המדהימות והמוצלחות שגוגל החליטה לפתוח לשימוש הקהל הרחב. בעבר, לא הייתה אפשרות להתמקד בקידום עבור לקוחות בסביבת המגורים המיידית או מיקום העסק. כך היה יוצא שהפרסום היה עבור כלל האוכלוסייה באזור וגם מחוצה לו, ולכן הגיעו המון פניות לא רלוונטיות שהיו מקשות על ניהול נכון של הקמפיינים. כיום, ניתן לסנן תוצאות לפי מיקום וכך להגדיל את הספציפיות של התוצאות. באמצעות כלי זה הפניות הופעות להיות ממוקדות ורלוונטיים יותר מתמיד ולכן מאגר הלקוחות גדל גם הוא באופן אקטיבי.

ROI

בחינה מתמדת של הנתונים הנכנסים דרך הקמפיינים ונתוני המכירות כדי לראות שהכספים אכן מחזירים את עצמם. בסופו של דבר מושקע כסף במקדם האתרים, בעבודת הקידום אותה הוא מבצע, בתשלום לתכנים המועלים לאתר ובניהול כל אלו תחת השרביט המנצח של בעל האתר. כעת יש לעשות חישוב כלכלי, לחלק במספר הלידים שהגיעו לאחר ההשקעה ולראות כמה מהם סגרו וכמה עלה כל אחד מהם, כדי לראות האם זה היה שווה.