מקדם אתרים מקצועי: מה הוא עושה עבורכם?

מיום ליום נדמה שהביטוי "קשקשת ברשת" מקבל עוד ריבוי משמעויות. הרשת רוויה תוכן דיגיטלי, מאמרים, תכנים, עמודי נחיתה, כתבות, תוצאות מלאות מלל, אתרים, פוסטים ועוד שמבקשים להתחרות בתכנים נוספים על המקומות הראשונים במנועי החיפוש ובראשם גוגל. מלאכת בניית האתרים הפכה לבלתי אפשרית ללא ביצוע קידום אורגני איכותי וטוב כבר מהרגע הראשון וברור לכל שמדובר במהלך שאמור להביא יותר חשיפה, יותר טראפיק והרבה יותר המרות. חלק מכם בהחלט ייקחו מקדם אתרים מקצועי שיהפוך את האתר שלכם לנכס חשוב מאוד עבורכם ועבור הלקוחות שלכם וחלקכם יעדיפו לנסות לקדם אותו לבד עד נקודה מסוימת. זכרו שקידום בגוגל הוא א-ר-ו-ך ומצריך ידע אדיר בתחום ולא מעט ניסיון. אבל כדי שתדעו מה עליכם לעשות בעצמכם בשלב הראשון או מה בדיוק עושה מקדם האתרים שלכם – הנה מספר דברים שיש צורך לפתור טכנית כבר משלבי הקמת האתר המוקדמים.

ביטויים ומילות מפתח

כל דבר שהגולשים מקלידים בשורת החיפוש כדי למצוא אתכם, מכונה מילת מפתח. "חנות למוצרי גריל במרכז" למשל, היא ביטוי מפתח בעוד המילה "גריל" או "על האש" היא מילת מפתח. ההבדל בין השניים מתבטא באורך ובמיקוד: הביטוי הוא סוג של משפט מדויק הרבה יותר לגוגל, מאשר מילת מפתח גנרית כמו "גריל" שהוא לא תמיד יודע מה לעשות איתה ומה בדיוק ניסיתם לחפש. לכן אתם או מקדם האתרים המוכשר שלכם זקוקים למחקר מילים שאליו ייאספו כל הביטויים והמילים שקהל היעד שלכם יקליד כדי לחפש ולמצוא את השירות או המוצר שאתם מספקים: "מסעדה איטלקית ברעננה", "נעלי ריצה לגברים", "עורך דין תאונות דרכים" וכו'. עליכם לכוון למילים וביטויים נפוצים סביב התחום שלכם כמובן, אך גם למילים מקוריות יותר שמאפיינות אתכם ומעטים משתמשים בהן, כדי שהאתר יגיע למיקומים גבוהים סביב מילים נוספות עם מיעוט ניכר של תחרות מול אתרים אחרים. תוכלו להשתמש בכלי מילות מפתח אפקטיביים כדי לנהל מחקר איכותי וטוב.

אל תסתפקו רק בביטויים גנריים כדי לבטא את העסק שלכם. לביטויים כמו "מוסך בתל אביב" יש עשרות מתחרים וזה רק יקשה עליכם להעפיל לפסגה ועלול לגזול לא מעט זמן במלחמות לא מועילות, מאשר לתעל את האתר שלכם לפסגה מכיוון אחר לגמרי. איך המקדם עושה את זה? הוא משתמש ב- Long Tail ("זנב ארוך") ומאריך את הביטוי במכוון, למשל: "מסעדה בבאר שבע שפתוחה בשבת" או "צימר בצפון עם בריכה מחוממת ומקורה" – בהתאם לתחום שלכם ולפי מה שאנשים מחפשים דרך גוגל. אלה הם ביטויים ממוקדים שיכולים "להתלבש" בול על חיפושים דומים ובונוס נוסף – הם גם מותאמים לחיפוש הקולי שגוגל מנסים מאוד לקדם בשנים האחרונות.

איך ממשיכים לאחר המחקר

כל מילות המפתח והביטויים נערמו לרשימה ענקית וזה הזמן להוציא אותה לפועל! כל פריט ברשימה יוכנס אל מלל האתר שלכם בחכמה, מתוקף שיקולים אסטרטגיים וטכניים, שיווקיים וגם קידומיים שישרתו כמכלול את מטרת הקידום. מקדם אתרים מקצועי ומיומן יודע היטב מה הסכנות שטמונות בדחיסה והצפה של מילות מפתח באתר ולכן יש צורך בעבודה זהירה ושקולה, פיזור חכם, שימוש בכותרות, כותרות משנה, פסקאות והחשוב מכל – שילוב בתוך הטקסט בצורה טבעית שלא נראית מאולצת.

נתונים וסטטיסטיקות

קישורים רבותיי, קישורים

אם מילים כמו אופטימיזציה, SEO ומפת HTML הם טורקית עתיקה מבחינתכם, יש צורך להתעכב לרגע ולהסביר על מה בדיוק מדובר:

נניח שהאתר שלכם עוסק ברכיבה על סוסים.

אחד מדפי הקטגוריות באתר מציג את צוות מרכז הרכיבה.

גוגל סורק את האתר שלכם באופן כללי וסורק בנוסף כל דף ודף ומחליט לאיזה תחום לסווג אותו ומתי לחשוף אותו לפי מילות החיפוש שהוקלדו אליו.

כיצד גוגל ידע שעמוד "הכירו את הצוות" משתייך לרכיבה על סוסים, חוג רכיבה או מרכז טיולי רכיבה?

כאן נכנסים לפעולה הקישורים הפנימיים – מילות מפתח רלוונטיות שמהן ניתן לעבור לעמודים אחרים באתר, כך שגוגל יקבל את התמונה המלאה וגם הגולש ייהנה מאופציה נוחה לעבור בין עמוד לעמוד במידת הצורך. בנוסף כדאי להשתמש בקישורים פנימיים גם כדי לכוון למטרות האתר. אם למשל ציינתם בדף הבית שאפשר לפנות אליכם כדי לקבל הצעת מחיר, כדאי להוציא קישור מהמשפט אל עמוד "צור קשר" באתר שלכם. זה הופך את הגלישה לאינטואיטיבית וגם משפר משמעותית את דירוג מילות המפתח שמשמשות אתכם, מאחר והדבר מקל על גוגל בסריקה. בנוסף לא פחות חשוב להוציא גם קישורים חיצוניים כדי להסביר לגוגל שאתם אתר רלוונטי שגם אחרים נהנים לספר עליו. קישורים שכאלה יישבו באתרים אחרים וישלחו מהם את הגולשים אליכם. ומדוע שאתר אחר יעשה זאת עבורכם? מפני שאתם תעשו את אותו הדבר עבורו וכך מרוויחים שני הצדדים תוך שהם מחזקים מאוד את מעמדם בגוגל.

יציקת תוכן מכשף ומהפנט לדפי האתר

בסופו של דבר, גוגל עושה אך ורק מה שטוב לגולשים שלה. ומה טוב לגולשים שלה? התוכן באתר שלכם, זה שעונה על השאלה, מנגיש פתרון לבעיה, מסביר על השירות או המוצר שלכם ומספק ידע נוסף ומורחב לגבי תחום העיסוק שלכם. על התוכן הזה להיות ברור, מעניין ומהנה לקריאה כדי שהגולשים ימצאו בו את הערך שהם מחפשים ובעקבותיו יבצעו את הפעולה שאתם מצפים מהם ליישם (רכישה, הרשמה לניוזלטר, מילוי פרטים, שליחת שאלה וכד'). לתוכן הזה אתם אמורים ליצוק גם את מילות המפתח החשובות והרלוונטיות וגם את הקישורים הפנימיים, כשהכל אמור להתאגד לכדי תוצאה מושכת ומעניינת לקהל המטרה, בעלת ערך וטבעית בשילוב המילים והקישורים, כך שמנוע החיפוש יאנדקס את הדף וידרג אותו בהמשך על פי מילות המפתח שנשתלו בו.

מקדם אתרים הוא לאו דווקא כותב תוכן ואם אין לכם את זה בכתיבה, שווה לייבא כותב/ת פרילנסרים שיכינו עבורכם כתבות מתאימות בתדירות גבוהה יחסית ולהזמין חברים מהתחום להתארח באתר ולכתוב מאמר (הזדמנות מעולה לעודד גם החלפת קישורים וגם אירוח שלכם אצל אותו אתר). אם המקדם מגייס עבורכם את הכותב, עליו לוודא שהוא מכיר היטב את השימוש במילות המפתח, את הנחיות ה-SEO הנפוצות, את המושגים החשובים (מכותב תוכן SEO שאין לו מושג מה זה H2 למשל, רצוי להיפרד כידידים) והחשוב מכל – את האיסור על שכפול תכנים שהוא בבחינת פול ווליום במנזר בודהיסטי ומסוגל להרחיק אתכם לאלתר ולמנוע מכם לחזור למשך תקופה ארוכה. כן, בין היתר זה גם מעיד על חוסר מקוריות משווע.

יצירת כתובות URL מושלמות לגוגל

אין מוזר ומסורבל יותר מהעתקת קישור שממלא יותר מחמש שורות של אחוזים, מספרים וסימנים מוזרים… למה זה קורה? מפני שאתם מעניקים לדף שלכם שם בעברית, לפעמים ארוך מידי ולא רלוונטי לשום חיפוש, מה שמוריד את דירוג האתר ומעצבן מאוד את הרובוטים הסורקים של גוגל. העמוד מציע ג'ינס פרחוני? אחלה. קראו לו flowers jeans וכאשר מישהו יחפש ביטוי שכזה, הוא ימצא את עמוד המכירה הזה ממש, ממש בקלות. צרו כתובות URL באנגלית בלבד, בלי מילות חיבור כמו the/ and/ with וכד' ובלי סימנים אחרים (% & # @ וכו').

מקדם אתרים מקצועי שעובד בשבילכם

אינספור טיפים, מדריכים ורעיונות מקוונים יוכלו לעזור לכם לקדם את האתר שלכם באופן עצמאי לחלוטין! אך אם חשוב לכם לחסוך זמן יקר ולתת למקצוענים לעבוד בשבילכם, דברו איתנו – חברת לאטמה לקידום אתרים ברשת שיודעת בדיוק מה חשוב שיתבצע בכל חלק ואיך להוציא את האתר שלכם מנצח ביחס לכל המתחרים.