לימוד קידום אתרים – הידע שכל אחד צריך

בעולם המתפתח במהירות ישנם מגוון מקצועות, אך אם מסתכלים על המאה הקודמת ניתן לראות כמה בעלי מקצוע שנכחדו מן העולם. מוכרי קרח, מוכרי נפט ומצחצחי נעליים הם כבר חלק מההיסטוריה, אולם יש כמה מקצועות שנולדו לאור הקדמה המהירה וכיום ניתן למצוא אותם בשוק העבודה. מפתחי אפליקציות, בוני אתרים וכמובן מקדמי אתרים. כל אלו עוסקים ברשת האינטרנט ששינתה את האנושות מן הקצה אל הקצה וסיפקה לכולם ידע שהיה נחלתם של מתי מעט בלבד. כדי להצטרף אל הגל של המקצועות החדשים יש ללכת ולעסוק באופן רציני בתחומים כמו לימוד קידום אתרים, אבל השאלה היא איך לעשות את זה נכון ומי יכול להעביר את הידע בצורה הטובה ביותר.

המקומות שכדאי להכיר – לימוד קידום אתרים

קורסים עצמיים

אחוז ניכר מהסרטונים הקיימים היום באתר YouTube הם סרטונים מז'אנר ה-DIY – Do It Yourself. מדובר על מקצועות שונים או עבודות אותם אנשים רוצים להתחיל ולעשות בעצמם. ישנם סרטונים המלמדים איך לקדוח חור נכון, איך להחליף ראש מנוע או באיזו דרך כדאי לצייר תמונה שתתאים לפלטת צבעים מסוימת. יש תשובה כמעט לכל השאלות, אז למה שהתחום של לימוד קידום אתרים יהיה שונה? ניתן למצוא סדרות של סרטונים המלמדים ומאירים נקודות שונות בתחום, ומאפשרים התפתחות ולמידה עצמית. חשוב לזכור כי הסרטונים הללו באים ללא אחריות או אפשרות לשאול שאלות, כך שמי שדרך הלימוד הזו היא הטובה ביותר עבורם הם האוטו-דידקטיים שמצליחים לעשות זאת כך ולהתקדם בעקבות הלימוד.

קידום אתרים

בתי ספר בתחום

תחום המחשבים עובר פריחה מחודשת והנגשה אל הציבור. בעבר, רק מהנדסים או מתכנתים שלמדו תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הצליחו להתברג ולעבוד בתחומים כמו קידום ובניית אתרים, אך המציאות השתנתה עם השנים. נפתחו בתי ספר העוסקים בתחום כגון: ג'ון ברייס, האקר-יו ומגוון אחרים שמציעים קורסים ממוקדים בתחומים כמו קידום אתרים ותכנות. הקורסים הללו בעלי ידע מעשי, מיועדים להשתלבות בשוק העבודה ומציעים מבחר של אפשרויות ללמידה. המרצים בתחום לרוב מגיעים מחברות מובילות כך שניתן לכוון את התלמידים אל הידע הנדרש בשוק ולאפשר את הלמידה בצורה פרקטית ככל האפשר. הקורסים הללו אינם נחשבים לזולים, אך הם מציעים גישה ישירה אל שוק העבודה כבר בסיום הלימודים בזכות הידע הרלוונטי שנרכש.

שיעורים פרטיים

גם קידום אתרים ניתן ללמוד באופן פרטי. כמו שיש תלמידים שלוקחים שיעורים פרטיים במתמטיקה, בלשון או בתנ"ך, ישנם כאלו שמעוניינים ללמוד באופן פרטי את התחום של קידום אתרים. לפעמים מדובר על תלמידים שלמדו את התחום באופן עצמי על ידי סרטונים וכעת רוצים לסגור כמה פינות או ללמוד תחום ספציפי, ולפעמים יש כאלו שמעוניינים ללמוד הכול מהתחלה – אבל לבד ולא בקצב של כיתה, אלא בקצב אותו הם מכתיבים.