לימודי קידום אתרים – מתקדמים במעלה הסולם

להורים במדינת ישראל יש כמה מנטרות קבועות, ולא משנה מהי העדה או הדת של הילדים. חלק מההורים רוצים לדעת מתי מתחתנים, אחרים כבר מבררים בעדינות על הנכדים ויש חלק שפשוט מתעניינים בשלום הילדים בצורה רגילה לגמרי. למרות ההבדלים הקטנים, יש משהו אחד משותף לכולם. כל ההורים רוצים לדעת מתי סוף כל סוף הילד ילך ללמוד כדי ש: "ייצא ממנו משהו". אצל רוב ההורים הכוונה היא ללימוד של תואר מסוג כלשהו באוניברסיטה. זה לא משנה אם התואר הוא על בלשנות ויקינגית בעידן המאוחר. תואר ראשון מאוניברסיטה הוא תואר ראשון. מצד שני, יש חלק מההורים שהבינו שהעולם מתקדם ותואר לא בהכרח יקדם את הילד שלהם ולכן הם מבררים על דברים כמו לימודי קידום אתרים שיכולים להיות הדרך של הילד שלהם להגיע אל ההצלחה, ויפה שעה אחת קודם.

לומדים את העולם החדש – לימודי קידום אתרים

משכורות

אחד החששות הגדולים ביותר כאשר נכנסים לעולם של לימודי קידום אתרים הוא המשכורות. הרי זוהי עבודה שאין בה צורך בתואר, כמה כבר אפשר להרוויח? מעניין לגלות כי רוב מקדמי האתרים העובדים כיום בשוק עושים זאת בצורה עצמאית. לכל אחד מהם יש עסק ולקוחות משלו וההכנסות בהתאם לשעות העבודה אותן הוא משקיע. לעומת זאת, מקדמי אתרים שכירים מעידים כי המשכורת ההתחלתית שלהם למשרה מלאה נעה בין 6,500-9,000 ₪. חשוב להזכיר שמדובר על משכורות לאחר קורס שנמשך בין שלושה לחמישה חודשים!

מקומות לימוד

לימודי קידום אתרים ניתן לבצע במגוון של מקומות. מקדמי אתרים מחברת Latma יכולים להעיד כי ישנם מספר מסלולים שונים בהם ניתן לרכוש את הידע. כפי שכיום ניתן לעשות כמעט כל דבר, גם את התחום של קידום אתרים ניתן ללמוד ב-YouTube. סרטונים מסודרים, מלאים ידע שיכולים ללמד כל אחד איך לקדם נכון. הבעיה באלו היא חוסר התמיכה במידה וישנן שאלות וכמובן הצורך להתעדכן בחומרים שונים שמצטרפים אל השוק. כדי לענות על הבעיות הללו קמו בתי ספר רבים למקצועות המחשב שמלמדים ומעבירים קורסים על הנושא. מקומות אלו אכן מכשירים את הבוגרים, הקורסים מקיפים ומלאים וניתן לקבל תמיכה ומענה לשאלות, אך לרוב מדובר על קורסים לא זולים שמצריכים השקעה של זמן והגעה למקום. ניתן כמובן גם לקחת שיעורים פרטיים אצל מקדמים שעובדים בשוק, אך זה יכול להיות יקר ועלול להימשך זמן רב.

ללמוד קידום

תחומי עבודה

קידום אתרים הוא תחום מגוון ומלא פעילויות. מפגשים מול לקוחות, תחרותיות מול מקדמים אחרים, כנסים לנטוורקינג והחלפת ידע והרבה עבודה עצמית בשעות שנוחות למקדם. המגוון הזה מעשיר את האנשים שמחליטים ללמוד את התחום ולעסוק בו וכך מאפשר התפתחות שאינה נפסקת בתחום שרק ממשיך לגדול עם השנים ועם התפתחות השוק.