האם כדאי ללמוד קידום אתרים – שאלת השאלות

בחירת מקצוע היא תהליך גדול וקשה בחייו של כל מתבגר, ובמיוחד כאשר תהליך הבחירה הזה נעשה בישראל. בכל העולם, מיד לאחר סיום התיכון ובגיל 18, יש צורך להחליט לאיזה בית ספר גבוה רוצה התלמיד ללכת או שיש לבחור במשרה בה ניתן להתחיל לעבוד באופן מיידי. לעומת זאת, בישראל ישנו תהליך אחר לגמרי. תלמידים רבים ממשיכים למסלול של מכינה או מתגייסים באופן ישיר, ולכן כאשר צריך להתחיל וללמוד מדובר כבר על גיל מתקדם יותר דוגמת 22-23, המצריכים חשיבה מדוקדקת והבנה כיצד העתיד יכול להיראות. בשלב זה, השאלה של האם כדאי ללמוד קידום אתרים היא בוודאי רלוונטית וגם יש צורך להתייחס אליה ברצינות. מדובר על מצב לאחר שלוש שנים של צבא כאשר הזמן כבר מתחיל לדחוק, אך למרות זאת רבים לוקחים את הזמן כי ההחלטה קשה.

האם כדאי ללמוד קידום אתרים – מנסים לברר

אורך הלימודים

בניגוד לכל תואר בסיסי, זמני הלימוד של קורס קידום אתרים הם בסך הכול שלושה חודשים. לא מדובר על שנים, מבחני גמר ממשלתיים או צורך בהרשמה ללימודים אקדמיים. מומלץ לחפש קורס אצל אדם שנמצא בשוק כבר שנים, דוגמת חברת Latma שיכולים לסייע ולהפוך את הלימודים לחוויה מאתגרת ומרנינה מאחר והם מתעסקים עם הנושא על בסיס קבוע ומכירים את כל החידושים והשאלות.

שכר

בכל שנה ישנה טבלה מיוחדת הממלאת את כל הנתונים של אנשי ההיי טק שהסכימו להשתתף וכך נוצרת טבלת השכר הממוצעת של האנשים בסביבה. כך אפשר לדעת מהו השכר הצפוי למקדם אתרים מתחיל, על אלו משרות הוא יכול להתמודד והאם הוא מעוניין באמת לעבוד בתחום. נושא המשכורת הוא אחד הקטעים החשובים ביותר עבור זוג צעיר, ולכן יש לבדוק. משכורת של מקדם אתרים מתחיל יכולה לנוע בין 6,000 ועד למספרים גבוהים בהרבה, כאשר הכול תלוי בחברה בה עובדים. אם נשווה למשל את המשכורת לאדם שעובד בעסק של שירותי תרגום מאנגלית לעברית, מדובר בשכר גבוהה יותר.

מגוון אפשרויות

אין ספק שלכל מקדם יש את השיטה שלו, אך כולם רוצים בסופו של דבר לעבוד בתחום. קידום אתרים זה נפלא, אך אם עושים בכל יום את אותו הדבר עלולים להשתעמם וכך לכבות את התשוקה המקצועית שמרגישים בתחילת הדרך. לכן, אפשר לגוון ולחפש את השיטות השונות וללמוד אותן, במטרה להעשיר את הידע המקצועי וכך גם לגוון. ישנן כל כך הרבה פלטפורמות ואפשרויות קידום שכדאי להכיר את כולן ולפתח עניין.

עצמאות

מקדם אתרים בקלות יכול להקים עסק עצמאי ולהתחיל להיות עצמאי בשטח. בסופו של דבר, הלקוחות אליהם אפשר להגיע מכבדים את העסק החדש ולפעמים הם רואים בכך יתרון ולא חסרון ולכן אסור להתייאש או לוותר. במידה ומקימים עסק חדש, בתחילה רודפים אחרי לקוחות חדשים, אך לקוח מרוצה מביא אחריו עוד אחד וכך העסק יכול להתרבות.