יועץ קידום אתרים – המספר שכדאי לשמור

בעידן של היום יש יועץ כמעט לכל דבר. אפשר לראות הורים עם עיגולים שחורים מתחת לעיניים עומדים בתור אצל יועצות שינה, אימהות שהולכות לייעוץ הנקה וגם במקומות עבודה יועצים ארגוניים הפכו להיות משרה מן המניין. תחומי הייעוץ המגוונים והרבים הללו נכנסו אל החיים המודרניים בסערה רק בשנים האחרונות. בעבר, לא הייתה התייעצות כלל. כל אחד עשה מה שחשב לנכון וכך התנהלו החיים. עם עליית האינטרנט ומהפכת המידע שמציף את העולם, היה ברור לכולם כי ישנם תחומים בהם כדאי להתייעץ עם מומחים שמכירים את כלל המידע בנושא הספציפי. יועץ קידום אתרים הוא בדיוק המומחה שעליו מדובר, והתחום שבו הוא מתעסק יכול להיות ההבדל בין שורת הכנסות לשורת הפסדים בסיכום החודשי של העסק.

מכירים לעומק – יועץ קידום אתרים

היכרות ראשונה

הדבר החשוב ביותר הוא לוודא כי העבודה בין שני הצדדים תהיה נוחה ונעימה. אם אין כימיה, אי אפשר לעבוד בנושא כל כך מורכב כמו קידום אתרים. יכול להיות שהיועץ ובעל העסק ידברו ביניהם על האתר לפחות פעם ביום. זה המון זמן לדבר עם מישהו שלא מחבבים, ולכן חשוב כל כך לראות שמתקיים קשר של שיחה בין הנוגעים בדבר.

מושגים ראשוניים

בעלי עסקים אולי לא מכירים את אלפי המושגים ששייכים לעולם קידום האתרים, אבל אין מה להתבלבל. בסופו של דבר כל בעל עסק רוצה לדעת שהוא מקבל תמורה לכסף אותו הוא משקיע. חברות כמו Latma מבצעות שיחת תיאום ציפיות בה הן מסבירות ללקוח על המושגים בהם הוא עומד להיתקל, איך אפשר לקרוא את הדו"ח החודשי שהם ישלחו אליו ומה חשוב שכל אחד יכיר, ולא רק המקדמים.

סקירה ראשונית של האתר

בכל אתר יכולות להיות נקודות תורפה. זמני טעינה ארוכים מהרגיל, דפים שאינם מספקים חווית משתמש נעימה או צבעים לא נוחים לעין. כל אלו הן טעויות שמקדם אתרים יכול לראות ולתקן מיד בתחילת הדרך. הייעוץ הזה בלבד יכול לסייע לאתר להתקדם ולהיות מתאים יותר ללקוחות. אנשים שחווים את האתר בצורה נעימה ואינפורמטיבית ימשיכו להגיע לשם וגם יביאו איתם חברים נוספים כאשר בסופו של דבר חלק מהמבקרים הללו יכולים להפוך לממליצים נוספים או אפילו ללקוחות משלמים.

תוכן איכותי

התוכן הוא המנהל האמיתי של האתרים במנועי החיפוש בגוגל. אתר שאין לו תוכן משמעותי אינו מתקדם בדירוג, עלול להישאר מאחור וכך גם להפסיד כסף. זאת בדיוק הסיבה שחייבים לשמור על האתר מעניין ומאתגר. חשוב להכניס תכנים חדשים כל הזמן, לוודא שהאתר מעודכן על פי החדשות האחרונות ולראות שהוא אכן נוגע לחייהם של הגולשים. אתר שבו התוכן יענה על הצורך של חלק מהגולשים ויאפשר להם מקום נעים לשהות בו יהפוך להיות אתר מרכזי ברשת.