סקירה על העדכון האחרון של גוגל

כל מי שיודע דבר או שניים אודות קידום אתרים אורגני בגוגל יודע שקיים כזה דבר העונה לשם אלגוריתם, וכאשר מדברים על האלגוריתם של גוגל, מדברים על עולם מסתורי שאיש לא יודע לענות עליו בוודאות. ב12 לפברואר, שנת 2019, גוגל פרסמה את העדכון האחרון שלה העונה לשם "עדכון ליבה של מרץ 2019", ועל פי גוגל, מדובר בעדכון שהינו משמעותי ביותר ואשר צפוי להשפיע רבות על אופן קידום האתרים בו. תחילה היה נראה שהעדכון הזה משפיע בעיקר על אתרים שונים בעולם הקשורים לנושאים כמו: בריאות, חיות מחמד ורכבים, אך עד מהרה התברר שלא כך הדברים. יתרה מכך, עד מהרה התברר שגם האתרים הישראלים מושפעים מאותו שינוי ועדכון, מה שמוביל לשאלה: מה עושים בנידון? זו למעשה השאלה החשובה ביותר אותה מנסים לפצח ביחד כל המומחים שעובדים ב SEO, שכן ברגע שבו נכנס עדכון לאלגוריתם, לא פשוט להבין מה המהות שלו ואיך מתמודדים איתו.

אנשי גוגל

איך בכך זאת אפשר לפרסם בגוגל היום?

אם גם אתם מנהלים אתרים שונים הקשורים לעסקים שלכם, ברור מדוע אתם חוששים מאותו עדכון של שנת 2019. ההיגיון ברור: כי אם קיים עדכון ואם מקדם האתרים שלי לא מודע אליו, עלול להיות שכל עבודתו תרד לטמיון, מה שעלול לגרום לאתר שלי להופיע שוב במיקום גרוע. עם זאת, חשוב שתדעו שגם העדכון הכי חדיש ומשמעותי בגוגל לא משפיע ביום אחד על מיקום האתרים. שנית, אם יהיה לכם מקדם אתרים רציני ומקצועי, אתם תראו שהוא יוכל לסייע לכם בנושא. בנוסף לכך, פרסום בגוגל ניתן לעשות תוך שילוב של כמה פלטפורמות שונות ותוך שימוש בכמה כלי קידום מגוונים. לכן יש טעם לוודא שחברת קידום האתרים שאחראית על קידום האתר שלכם באמת מעודכנת ומתנהלת בהתאם לשינויים.

האם גם המחיר של קידום האתרים ישתנה?

עוד סוגיה שהרבה פעמים מטרידה את מי שרוצה לקדם את האתר שלו כאשר יוצאים העדכונים של גוגל, זה האם כל השינויים הללו ישפיעו גם על עלות השירות. חשוב לדעת שזה מאוד תלוי מול איזו חברת קידום אתרים אתם עובדים ועד כמה היא רצינית בתחומה. אם מקדמי האתרים שלכם טוענים שמעכשיו יהיה עליכם לעבוד קשה פי שניים ולכן הם גם מעלים את המחיר, יכול להיות שאתם לא לגמרי במקום הנכון. כלומר, זה שגוגל מכניסה עדכונים באלגוריתם זה טוב ויפה, ואין ספק שמדובר על עדכונים שמאתגרים אותנו, אנשי המקצוע, בכל פעם מחדש. עם זאת, זה לא אומר שמי שצריך לשאת בעול האתגר הזה הוא הלקוח. לכן יש טעם לעשות חישוב מחדש ולבדוק שאתם באמת מפקידים את משימת קידום האתר שלכם בידי המומחים שגובים מחיר הוגן ושיודעים לספק את הסחורה ואת התוצאות הראויות.