שיווק מנופי סל בפייסבוק – איך לעשות זאת?

השיווק במדיה הדיגיטלית כמו פייסבוק וגוגל הופך עם השנים לכלי הכרחי עבור כל בעל עסק. אם בעבר היה מדובר בכלי שימושי רק כדי להגיע לקהל צעיר ומעודכן, היום מרבית האוכלוסייה בארץ משתמשת בכלים דיגיטליים וגם בעלי עסקים מתחומים כמו מנופים צריכים להכיר אותם ולדעת איך לנצל אותם. אז איך משווקים מנופי סל בפייסבוק? על כך בכתבה הבאה.

 

היתרונות של שיווק בפייסבוק

ראשית, חשוב להבין מדוע כדאי לנו לשווק את מרכולתנו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק. היום, בפייסבוק ישראל ישנם למעלה מ-4 מיליון משתמשים הפעילים בפלטפורמה באופן יום יומי. כלומר, מדובר בחשיפה לנתח אוכלוסיה גדול במיוחד. כמו כן, קיומו של דף פייסבוק עדכני ובעל תוכן מקודם היטב בתוצאות החיפוש של גוגל, לא רק עבור שם העסק אלא גם עבור מונחים גנריים מהתחום כמו מנוף סל. יתרה מכך, דף פייסבוק טוב משפר את תדמית העסק ומאפשר יצירת קשר עם לקוחות בצורה נוחה ופשוטה בכל שעות היממה. הפרסום בפייסבוק גם מאפשר ניתוח ופילוח של אופן תפוצת הפוסט על פי משתנים שונים כמו גיל, מקום מגורים ותחומי עניין ובכך מאפשר לכם להגיע בצורה נוחה יותר אל קהל היעד שלכם. ואין ספק כי היתרון המשמעותי של פלטפורמות כמו פייסבוק על פני פלטפורמות פרסום מסורתיות יותר כמו עיתונים או שלטים הוא המחיר הזול יחסית.

 

פרסום בפייסבוק – מה זה אומר?

עבור מי שאינו בקיא ברזי הרשת החברתית, כדאי להכיר מספר מונחים עיקריים המאפיינים את הפלטפורמה ומבדילים בין סוגים שונים של ישויות. המונח הראשון וסוג הישות הבסיסי ביותר הוא הפרופיל הפרטי. מדובר בישות דיגיטלית הקשורה לאדם ספציפי ומאפשרת לצרף חברים וליצור איתם קשר באמצעות פוסטים ותמונות. לפרופיל פרטי יכולים להיות עד 5,000 חברים אך אין הגבלה על כמות העוקבים שלו. הסוג השני והחשוב ביותר הוא הדף העסקי אשר מייצג עסק או חברה ולא מאפשר להוסיף חברים אלא רק מעקב של פרופילי פייסבוק אחרים באמצעות סימון עוקב או ״לייק״. המונח השלישי החשוב בפייסבוק הוא הקבוצות. מדובר בישות המאחדת אנשים שונים לפי תחומי עניין או נישות מסוימות ואליהן יכולים להצטרף רק פרופילים פרטיים.

 

אז איך משווקים בפייסבוק?

האופן הטוב ביותר לשווק עסק בפייסבוק הוא באמצעות דף עסקי. פתיחה של דף עסקי בפייסבוק מלווה בבחירה של קהל יעד מועדף אליו פייסבוק יחשוף את הדף. בנוסף, כדי ליצור עניין בדף ולמשוך אליו עוקבים חשוב לפרסם בדף באופן קבוע, לפחות פעם או פעמיים בשבוע. בנוסף חשוב לכתוב פוסטים בעלי תמונה או לינק ולא רק טקסט על מנת למשוך יותר קוראים. את הדף עצמו ניתן לשווק באמצעות הזמנת חברים לעקוב אחרי הדף וכן פרסומו בקבוצות המתאימות לנושא. לאחר פרסום הדף, ניתן להשתמש באזור נתוני השימוש של הדף על מנת לעקוב אחר פעילות העוקבים בדף ולזהות אילו פעולות הצליחו למשוך יותר עוקבים לדף.

מנוף

אולי יעניין אותך גם