קורס שיווק באינטרנט

אתם יושבים בבית קפה ונטרפים – כולם מסביב עובדים עם הנייד תוך כדי אספרסו מפנק. 90% מהם עושים כרגע שיווק דיגיטלי ואתם רוצים גם. צודקים. מדובר באחד התחומים הכי לוהטים במדינה בכל הנוגע לדיגיטל, יש בו לא מעט פוטנציאל תעסוקתי ואפשרויות קידום והטובים בו לא בדיוק מתגוררים בדירות חדר צפופות… בין אם אתם שוקלים כניסה לתחום ובין אם אתם פשוט מחפשים למידה לגבי קידום עצמאי של האתר או העסק שלכם – קורס שיווק באינטרנט יהווה עבורכם את הפיתרון האולטימטיבי והוא מספק לא מעט בסיס לגבי עבודה ברשת והתנהלות עסקית במרחב הדיגיטלי. אלא שבקורס הזה כמו בכל קורס, חשוב לדעת שאתם "נופלים" בידיים הנכונות, קל וחומר אם מדובר בעתידכם המקצועי והפיננסי. אז איך תבחרו את הנכונים למלאכה ומה כדאי לדעת מראש? כל התשובות לפניכם:

אם הגעתם עד הלום, סימן שלא חיפשתם דרך עצמאית להבין לבד שיווק באינטרנט מהו. אתם מחפשים מסגרת טובה ככל הניתן שתוציא מכם את המיטב, תסביר כל מה שאפשר לגבי התחום ותקנה לכם ידע מקצועי רחב שאפשר ליישם ולהתנסות בו מהרגע הראשון. כדאי שתדעו שבכל הנוגע לשיווק דיגיטלי, התחום ענק. עצום! ערימות של ידע כבר קיימות בו לסקרנים מביניכם שקראו מאמר או שניים והוא ממשיך להתרחב ולהתפתח ככל שעובר הזמן. לכן קורס טוב הוא קורס עדכני, אבל הוא בשום מקרה לא יפתור אתכם מהצורך להמשיך להישאר מעודכנים בו גם אחרי שתקבלו בגאווה את תעודת הסיום.

מנהל קידום

 

כדי לדעת איזה קורס שיווק באינטרנט יתאים לכם, עליכם לענות בלב שלם על השאלות הבאות:

  • במה אתם טובים? באילו כישורים ניחנתם?
  • מה אתם שונאים לעשות בעבודה?
  • האם יש לכם גישה טכנית או חוש טכני מפותח?
  • האם אתם מוכנים להתמודד עם אתגרים סיזיפיים?
  • האם אתם יצירתיים ובעלי מעוף ודמיון?
  • האם תהיו מסוגלים להקדיש את כל ימות העבודה שלכם לישיבה מול מחשב?
  • כיצד אתם מתנהלים בשירות לקוחות ובעבודת צוות?
  • האם אתם כותבים טוב או אוהבים לכתוב?
  • האם אתם נמשכים לתחום השיווק והפרסום?

ועכשיו קחו את התשובות ונסו להצליב אותן עם תחומים שנקשרים לעולם השיווק ברשת: אנליסטים, קידום אתרים אורגני SEO, אנשי PPC ומנהלי קמפיינים בגוגל וברשתות חברתיות, כותבי תוכן, מנהלי אתר ועוד. אתם בהחלט יכולים לקחת קורס שיווק "כללי" שלא ירחיב על אף אחד מהתחומים הללו ויספק לכם בעיקר את הבסיס והגישה לתחום, אבל כדי שלא תבזבזו זמן וכסף מיותר, עדיף לקבל קורס עם תוכן מפורט וממוקד לתחום הספציפי שאתם שוקלים לעסוק בו. איך תדעו? נסו להבין מה מבצע כל בעל תפקיד שכזה, מה תחום האחריות שלו ואיך מתבצעת העבודה שלו. בגדול – אתם נכנסים לעולם ידע המצריך ידע טכני, בקיאות במכירות ופרסום ולא מעט דמיון מפותח ויצירתיות וזו קומבינציה שלא מתאימה לכל אחד. לכן היצמדות לנישה ממוקדת שבה לומדים את הפרקטיקה ולא רק תיאוריה, לפעמים יעילה הרבה יותר מעוד "קורס מסגרת" משמים.

טיפים טובים למי שכבר רוצה לצאת לדרך

כדאי לצאת לתחקיר שטח קטן ולהבין מול אנשים אחרים שכבר נמצאים בנעליים הללו מה היתרונות של התחום ומה האתגרים שבו, להבין מהו פוטנציאל הקידום העומד בפניכם, לבדוק מה השכר ההתחלתי ומהו השכר המקסימלי (בתחום הדיגיטל מדובר על פער שעומד על אלפי שקלים בין שכר התחלתי נמוך למשרות ג'וניור לבין שכר מנהלים גבוה בחברה או כפרילנסרים).

בהנחה ואתם לא יושבים כרגע רגל על רגל בבית ומחפשים להתחיל, זכרו לקחת קורס קידום שמשתלב עם הלו"ז שלכם. המורכבות של התחום יכולה לבלבל מאוד ולא יהיה אפקטיבי ממש אם תגיעו אליו עייפים ולא מרוכזים. אתם יכולים לבחור קורס בוקר או ערב והיות ומדובר בדיגיטל, קיימים לא מעט אנשים פרטיים שישמחו ללמד אתכם ואפילו במחיר נמוך יותר, או מומחי שיווק שמפיצים קורסים מקוונים שהלימוד דרכם תלוי בכם, ברצון ובזמן.

זכרו לוודא שמעביר הקורס עוסק בעצמו בשיווק ופרסום באינטרנט. תחום הלימודים בישראל סובל מפערים בין מה שנלמד בפועל לבין המציאות בשטח ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בתחום שמשתנה חדשות לבקרים ומצריך מישהו מנוסה שיכול לעדכן אתכם במגמות חדשות, בהוראות הקידום בגוגל או לגבי מהלכי תוכן ושיווק חדשניים. מישהו שיודע גם לתת "סטאדי קייס" שילמד אתכם לגבי המותר והאסור, הכדאי והפחות רלוונטי. גם אם קורס מסוים הוא רב מוניטין ויש מאחוריו שורה ארוכה של ממליצים, הוא עלול להיות פחות מעודכן ולא מעטים המקרים שבהם שיעור שלם מלווה במצגת על "מדרג הצרכים של מאסלו" למשל, שבשנים האחרונות הוגדר כמודל לא רלוונטי למאה הנוכחית.

גם אם בחרתם ללמוד תחום ספציפי בתוך עולם השיווק האינטרנטי, יש בקורסים השונים לא מעט "נפילות" על חוסר עדכון. בקורסי כתיבת תוכן רבים למשל, מתמקדים בשיטות של "איך לכתוב כותרת" שהם בעולמנו כבר הרבה יותר אינטואיטיביים ופשוטים למי שמבלה את רוב יומו באתרי החדשות והתוכן, ברכישת מוצרים, ברשתות החברתיות או בגלישה בגוגל, לעומת נושאים מורכבים כמו כתיבת יוניסקס (לשני המינים יחד) או מיקרוקופי המשלב בתוכו עקרונות של חוויית משתמש והנעה לפעולה גם יחד. כדי להימנע ממכשולי ידע כאלה שיפתחו פער אדיר ברמה המקצועית שלכם, דרשו מראש את סילבוס הקורס ובדקו מה הוא מכיל, מהי סדרת השיעורים הנלמדת ועד כמה היא נצמדת למה שאתם באמת חייבים להבין כיום, בנקודה זו ובשנה זו, בתחום הרצוי.

אז למה ללמוד קורס שיווק באינטרנט?

כי מדובר בתחום שאיננו דועך ורק ממשיך להתפתח, שהטובים והמנוסים בו יכולים להפיק ממנו איכות חיים טובה. יש בו עניין, ערך מוסף וסיפוק – אין כמו האתגר שבשיווק אתרים, עסקים וארגונים שיכולים לראות ממנו תועלת אמיתית ואף להשפיע על קהלים שלמים, להתענג על כל קמפיין שמצליח ולהפעיל את הראש לכיוונים שונים, לעבוד עם אנשים בצורה מסויגת, לפי בחירתכם (חלק מהתפקידים מצריכים עבודה מול צוות שלם או בעלי מקצוע נוספים וחלקם יושיבו אתכם בשלווה על המחשב בלי בוסים על הראש – מה שתבחרו), להחליט האם מתחשק לכם לעבוד בחברה או ארגון או להפוך לפרילנסרים שעובדים מהבית וליהנות מעבודה שתמיד יש לה ביקוש והיא תמיד מעניינת. יחד עם זאת, אל תתפתו לקחת את הקורס הראשון שמופיע לכם בגוגל. בצעו את עבודת ההכנה המתאימה, קראו עוד ועוד על אפשרויות התחום, היחשפו לתפקידים שמאפיינים אותו ובדקו מה הכי מתאים לכם, לאופי שלכם ולרצון שלכם. אם אתם מעוניינים לקחת קורס שיווק באינטרנט על מנת לקדם היטב את האתר או העסק שלכם, טוב תעשו אם תבינו כיצד הקורס יכול לעזור לכם להגשים מטרות רצויות ולא רק שינון מנטרות לא יעילות בעליל כמו "פרסום ממומן הוא הדרך המהירה לקבל טראפיק" או "תוכן הוא המלך", אלא מהם הכלים היעילים ביותר למקסום התוצאות וכיצד להתנהל בצורה עסקית בשוטף, לצד מהלכי השיווק שאתם בוחרים ליישם.

מחפשים עוד אופציות לקורסים? קורס SEO וקורס קידום אתרים הן אופציות טובות.