מהו ייפוי כוח נוטריוני?

ייפוי כוח נוטריוני הוא מסמך חשוב מאוד, שיכול להבטיח כי ענייניכם יטופלו בצורה יעילה ומקצועית במקרה שתתקשו לפעול בעצמכם – על כך במאמר הבא.

 

מהו ייפוי כוח נוטריוני?

ייפו כוח נוטריוני הוא מסמך משפטי המעניק לאדם אחר, המכונה "מיופה הכוח", את הסמכות לפעול בשם הממנה, המכונה גם "נותן הכוח", בתחומים שונים. ייפוי הכוח נערך בנוכחות נוטריון, המאשר את זהותם של הצדדים המעורבים ומעיד על נכונותם לחתום על המסמך.

בנוסף, ייפוי כוח נוטריוני יכול להינתן לתקופה מוגבלת או בלתי מוגבלת, ויכול להתמקד בתחום ספציפי אחד או במספר תחומים. לדוגמה, אדם יכול לתת ייפוי כוח נוטריוני לבן או לבת זוג שלו כדי שיוכלו לנהל את ענייניו הכספיים אם הוא יהיה מאושפז או יתקשה לתפקד. אדם אחר יכול לתת ייפוי כוח נוטריוני לעורך דינו כדי שיוכל לייצג אותו בהליכים משפטיים.

מהו ייפוי כוח נוטריוני (2)

 

סוגי ייפוי כוח נוטריוני

ישנם שני סוגים עיקריים של ייפוי כוח נוטריוני:

  • ייפוי כוח כללי – ייפוי כוח זה מאפשר למיופה הכוח לפעול בשם הממנה בכל תחום כולל ניהול נכסים, עריכת עסקאות וקבלת החלטות רפואיות.
  • ייפוי כוח ספציפי – ייפוי כוח זה מאפשר למיופה הכוח לפעול בשם הממנה רק בתחום אחד או במספר תחומים ספציפיים, כגון ניהול חשבון בנק, ניהול עסק או קבלת החלטות רפואיות.

 

אופן עריכת ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח נוטריוני נערך בנוכחות נוטריון. הנוטריון מזהה את הצדדים המעורבים, מאשר את זהותם ומעיד על נכונותם לחתום על המסמך. הנוטריון גם עורך את המסמך בצורה נכונה מבחינה משפטית. על מנת לערוך ייפוי כוח נוטריוני, יש להצטייד בתעודות זהות של הצדדים המעורבים וכן בתשלום אגרה.

 

תוקף ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח נוטריוני יכול להיות בתוקף לתקופה מוגבלת או בלתי מוגבלת. אם לא צוין במפורש בתוקף הייפוי כוח, הוא יהיה בתוקף למשך שלוש שנים. יחד עם זאת, ייפוי כוח נוטריוני יכול להסתיים גם בדרך אחרת. למשל, עם מותו של הממנה, ייפוי הכוח מסתיים באופן אוטומטי. הממנה גם יכול לבטל את ייפוי הכוח בכל עת, בכתב ובפני נוטריון. אפשרות נוספת היא כאשר מיופה הכוח מבקש מבית המשפט לפרק את ייפוי הכוח אם הממנה אינו יכול יותר לתפקד.

 

חשיבות ייפוי כוח נוטריוני

לסיכום, ייפוי כוח נוטריוני הוא אחד המסמכים החשובים בעריכת דין, שיבטיח לכם טיפול יסודי, יעיל ומקצועי כאשר ואם תתקשו לפעול בעצמכם בעניינכם. אם אתם מעוניינים לערוך ייפוי כוח נוטריוני, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום זה. עורך הדין יוכל לעזור לכם לבחור את סוג ייפוי הכוח המתאים לכם ביותר ולוודא כי המסמך נערך בצורה נכונה מבחינה משפטית. אך לפני שתפנו לעורך דין נוטריון, חפשו המלצות על איש מקצוע מנוסה ואחראי.

חשיבות ייפוי כוח נוטריוני

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
4 דרכים לייעל את העסק שלך

שיפור היעילות של העסק שלך הינו עניין חיוני שיאפשר להביא לפרודוקטיביות והגדלת הרווחיות. תרחיש זה יכול לבוא לידי ביטוי תוך יישום של 4 דרכים שכוללות

קרא עוד »
תמונה על זכוכית לבית
כללי
שלושה אקססוריז מושלמים לבית

אקססוריז ממלאים תפקיד משמעותי בהפיכת מקום מגורים לבית מאחר והם מוסיפים אופי, סגנון ואישיות לחלל המגורים. במאמר זה נסקור שלושה אקססוריז מושלמים לבית שיכולים לשדרג

קרא עוד »