מדפסת תלת מימד איך לבחור ומאיפה לקנות ?

מדפסת תלת-ממד: איך אני בוחר ומאיפה אני קונה?

היי חברים, אם שמעתם לאחרונה יותר ויותר על מדפסות תלת-ממד ואפילו בתחומים שונים זה ממש לא במקרה, הטכנולוגיה הזאת עשתה כפיצת דרך מהותית בשנים האחרונות ומנגד מחירם הפך זול משמעותית עד לרמה של מדפסות תלת מימד ביתיות. אז לאחר שגם אני נחשפתי לקסם המטורף הזה החלטתי לקנות לעצמי ואני רוצה לשתף אתכם במסעי למציאת מדפסת תלת מימד ביתית מומלצת ולספר לכם מאיפה תוכלו לרכוש מדפסת שתתאים לכם וגם במחיר נהדר. אבל קודם כל, מהי בעצם מדפסת תלת-ממד?

מדפסת היא מכונה מרתקת ששולחים לה קובץ של מודל/דגם תלת מימדי והיא יוצרת אותו בתהליך של יצירת שכבה על גבי שכבה עד שנבנה כל המודל תלת-ממדי. מודל כזה יכול להיות כל דבר, החל מאביזר לשואב אבק בבית,עצמים מעוצבים מבנה ליישור שיניים ועד בתים שנבנו בסין בעזרת מדפסות תלת-ממד.

מדפסת תלת מימד ביתית

אז למה הן כל כך פופולריות וכיצד הן הפכו כל כך זולות?

בעבר, מדפסות תלת-ממד היו יקרות מאוד עלו עשרות אלפי דולרים והיו מאוד מורכבות לשימוש.המהפך החל רק בשנת 2014, כאשר הפטנט של המהנדס William Masters פג תוקף, החלו חברות רבות לפתח ולייצר מדפסות תלת-ממד, ומאז התחום התפתח וצמח בצורה מרשימה.

 

הקפיצה הגדולה

הקפיצה האמיתית התרחשה במרץ 2018, כאשר חברה סינית קטנה בשם Creality החלה לייצר קיט ביתי לבניית מדפסת תלת-מימד פשוטה וזולה במיוחד. הוא מתבסס על קוד פתוח, הן של החומרה (כל המכניקה וההנדסה) והן של האלקטרוניקה, למזלה היא מצאה ברשת קוד פתוח של מדפסת נפלאה ואימצה אותה, היתרון המרכזי של הקיט היה לא רק המחיר הנמוך, אלא גם איכות ההדפסה המצוינת. המדפסת הראשונית שלהם נקראה Ender 3, ואז יצאו עוד גרסאות חדשות ומתקדמות יותר.

 

לסיכום

עם חלוף השנים, חברות סיניות רבות עלו על הרכבת והצטרפו לתחום והתחרו אחת בשנייה, כך נוצרה תחרות בינהם גם על האיכות וגם על המחירים עד שבשנתיים האחרונות נוצרו מדפסות תלת-ממד ברמה גבוהה מאוד וזולות. הן פשוטות לשימוש, אמינות ואיכות ההדפסה טובה, וכל זה במחירים זולים. נוחות השימוש והתפעול של המדפסות משכה קהל רחב, לכדי כך שכבר ילדים מגיל 10 נהנים להשתמש בהן.

מדפסת תלת מימד ביתית

אז כיצד ניתן להשתמש במדפסת תלת-ממד במסגרת הבית? הנה כמה רעיונות:

  1. תיקון חלקים בבית: זה תמיד מאכזב כשידית הטוסטר היקרה שלכם נשברת (ותמיד זה קורה שבוע לאחר שנגמרת האחריות). זה בדיוק מה שקרה לי החודש. אז… חיפשתי באינטרנט את הקובץ להדפסה, הורדתי, הדפסתי ואפילו בצבע שיתאים יותר למטבח שלנו. התהליך של יצירה וחידוש הטוסטר היה כיף ומרגש.
  2. יצירת מתקנים מיוחדים לבית: האם אתם עייפים מהשלטים של הטלוויזיה המפוזרים בבית? בחרו במתקן מעוצב, הדפיסו אותו ובתוך 3 שעות תהיה לכם מתקן חדש ומהמם שיחזיק את כל השלטים במקום אחד. יש לכם גיטרה או שואב אבק נייד או סקייטבורד שמטייל בבית? הגיע הזמן לעשות סדר, הדפיסו להם מתקן מיוחד והם יהיו שמורים ולא יאבדו.
  3. תחביבים והובי: האם יש חלקים שנשברו ברחפן שלכם? אין בעיה, הדפיסו חלקים חדשים ואפילו חזקים יותר. רוצים לטוס ברחפן מדליק ולא רוצים להשקיע המון כסף? הורידו קבצים בחינם והדפיסו טוסן שיהיה בדיוק מה שאתם צריכים.
  4. עיצוב הבית: למה לקנות סתם עציץ ולשלם הרבה כסף אם אפשר להדפיס עציץ בעיצוב מדהים שאנחנו בוחרים? ניתן לבחור את הצבע המתאים לסלון שלנו ושיהיה חכם כך שישקה את עצמו… אה, וגם שיהיה מחליף צבעים או דולק בחושך… והכי מדהים שהוא יהיה זול יותר ממחיר עצית פשוט, פשוט מדהים!

אם זה מעניין אתכם ואתם רוצים לרכוש מדפסת תלת-ממד, ישנן מספר אפשרויות לרכישה. כאשר מחפשים מדפסת תלת-ממד, כדאי לשקול את הדברים הבאים:

  1. איכות ההדפסה: חשוב לבדוק את איכות ההדפסה של המדפסת, כולל רזולוציה ופרטיות.
  2. גודל הבניה: ישנן מדפסות תלת-ממד בגדלים שונים, כך שחשוב לבחון את גודל הבניה המקסימלית של המדפסת ולוודא שהיא מתאימה לצרכים שלכם.
  3. נוחות השימוש: ישנן מדפסות תלת-ממד שקלות ונוחות לשימוש, כולל התקנה וכיול פשוטים.
  4. מחיר: כמובן, המחיר הוא גורם משמעותי. ישנן מדפסות תלת-ממד במחירים שונים, וחשוב למצוא את השילוב המתאים בין איכות ומחיר.

לקוחות רבים דיווחים על חוויות חיוביות עם המדפסות הסיניות Creality Ender 3 וCR-10. ניתן למצוא אותן ברשתות רבות ואף באמזון. בנוסף, ישנן חברות נוספות המייצרות מדפסות תלת-ממד איכותיות במחירים נמוכים, כגון Anycubic, Prusa

FlashForge , Bambu Lab ישראל

בחירת המדפסת המתאימה תלויה בצרכים והתקציב שלכם. כשתחליטו על המדפסת המתאימה, תוכלו להתחיל ליצור פריטים מדהימים בבית ולנצל את היכולות האינסופיות של המדפסת התלת-ממד להגשמת רעיונות שונים. בהצלחה!

מדפסת תלת-ממד

אולי יעניין אותך גם