לכלב שלך, רק הטוב ביותר: מתי הכלב יצטרך טיפול הידרותרפיה

ניתן למצוא עדויות כי במאות השנים האחרונות בני אדם מכירים ביתרונות של הטיפולים של מים לפגיעות שונות הכוללות פציעות, כאבי מפרקים ועוד. עם זאת, רק בשנים האחרונות החלה הכרה כי לא רק אנשים נהנים מטיפולים מסוג זה, אלא גם בעלי חיים יכולים ליהנות מיתרונותיה של ההידרותרפיה. אנחנו כאן כדי לבחון עבורכם אם מדובר בטרנד חולף לטיפול בחיות מחמד, או שזה באמת בעל סגולות רפואיות ועוזר גם לכלבים שלכם כטיפול ממשי.

 

אז מה זה בעצם הידרותרפיה?

לפני שאנחנו מדברים על הידרותרפיה לכלבים וכן אילוף וטיפול בכלבים באמצעות כך, נדון בהידרותרפיה כקונספט. הפירוש המילולי של הידרותרפיה הוא טיפול באמצעות מים. בפועל, המילה הזו עשויה להתייחס לכל שימוש טיפולי במים במטרה לסייע לבריאות או לשפר אותה. כאשר מדברים על בני אדם, הידרותרפיה כוללת תרגילים שונים כגון שחייה, פעולות אירובי במים, סאונות, ג'קוזי ואף אמבטיות שמתבצעות בתוך מים מינרלים.

לכלב שלך, רק הטוב ביותר: מתי הכלב יצטרך טיפול הידרותרפיה

היתרונות בטיפול הידרותרפיה

היתרונות המוכרים בטיפולים שנעשים באמצעות מים, נובעים מכך שניתן לפעול במספר דרכים שמפעילות את הגוף – ניתן לאפשר גם ציפה וגם התנגדות ובכך הלכה למעשה ניתן לחזק את השרירים הכואבים  ולבנות סיבולת – כל זאת מבלי להפעיל לחץ על המפרקים.

יתרה מכך, ישנן שיטות רבות אשר משתמשות ברחצה במים חמים, שבאמצעותה ניתן להרחיב את כלי הדם ולהרפות מפרקים ושרירים כואבים. בכך, ניתן להקל על כאבים ולסייע בריפוי של פציעות.

 

הידרותרפיה לבעלי חיים

כאמור, הידרותרפיה לבני אדם נעשית כבר מאות שנים וניתן למצוא תיעוד רב לטיפולים מסוג זה כבר בתקופות ישנות כמו בעת השלטון של האימפריה הרומית. לעומת זאת, הידרותרפיה לכלבים נעשתה טרנדית לאחרונה ולמעשה פרצה דרך תעשיית מרוצי הסוסים.

תעשיית סוסי המירוץ קיימת כבר שנים. במסגרת כך, אומצו עם השנים שיטות שונות כדי לסייע לאמן סוסים ולהקל על שריריהם במקרה של כאב או פציעה. בפועל, התרגול כולל הליכה של סוסי המירוץ במים והכנת מתקנים ייעודיים עבורם. עם השנים התרגול הותאם עבור כלבים בתעשיית המרוצים. ההמצאה של הליכונים תת-מימיים לכלבים הגיעה במהרה, ולאחר מכן, התרגול התרחב במהירות לכל אוכלוסיית הכלבים.

לכלב שלך, רק הטוב ביותר: מתי הכלב יצטרך טיפול הידרותרפיה

יתרונות ההידרותרפיה לכלבים

באופן דומה לטיפול בבני אדם ואף בסוסים, הידרותרפיה מסייעת לכלבים לבצע פעולות ותנועות שונות אשר נחוצות לשיקום לאחר פציעה או ניתוח. זאת, ללא צורך להפעיל את מלוא כובד הגוף על האזור הפגוע.

טיפולי הידרותרפיה מסייעים למעשה בשיפור הקואורדינציה של הכלב ובשיקום מיטבי. בפועל, כל כלב שסובל מכאבים חולשה או צליעה עשוי להפיק תועלת מטיפולים אלו. מעבר לכך הטיפולים מסייעים בחיזוק שרירים חלשים, בשיפור זרימת הדם וכן הם תורמים להאצת קצב הריפוי של רקמות פגועות ולהגדלת טווח התנועה של המפרקים.

 

לסיכום

במידה שהכלב שלכם עבר פציעה ונדרש לשיקום, או אפילו סתם בא לכם לפנק אותו – אין דבר טוב מטיפול הידרותרפיה אשר יסייע לו בפיזיותרפיה והרגעה, בדיוק כפי שהוא מסייע לאנשים.

לכלב שלך, רק הטוב ביותר: מתי הכלב יצטרך טיפול הידרותרפיה

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
4 דרכים לייעל את העסק שלך

שיפור היעילות של העסק שלך הינו עניין חיוני שיאפשר להביא לפרודוקטיביות והגדלת הרווחיות. תרחיש זה יכול לבוא לידי ביטוי תוך יישום של 4 דרכים שכוללות

קרא עוד »
מהו ייפוי כוח נוטריוני
כללי
מהו ייפוי כוח נוטריוני?

ייפוי כוח נוטריוני הוא מסמך חשוב מאוד, שיכול להבטיח כי ענייניכם יטופלו בצורה יעילה ומקצועית במקרה שתתקשו לפעול בעצמכם – על כך במאמר הבא.  

קרא עוד »
תמונה על זכוכית לבית
כללי
שלושה אקססוריז מושלמים לבית

אקססוריז ממלאים תפקיד משמעותי בהפיכת מקום מגורים לבית מאחר והם מוסיפים אופי, סגנון ואישיות לחלל המגורים. במאמר זה נסקור שלושה אקססוריז מושלמים לבית שיכולים לשדרג

קרא עוד »