המקצוע של העתיד – הכל על תפקידו של הדאטה אנליסט

מבין כל המקצועות בעולם ההייטק, דאטה אנליסט הוא אחד המקצועות הכי מדוברים. בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בביקוש למדעני נתונים, ואם גם אתם רוצים להפוך להיות כאלו, יש כמה דברים שכדאי שתדעו לפני כן. בכל מקרה, כדי להפוך להיות דאטה אנליסטים בחברות המובילות, יש השכלה שאותה אתם חייבים לרכוש, וכאן נספר לכם עליה ועל המקצוע עצמו.

 

מהפכת המידע

עוד לפני שנדבר על דאטה אנליסט, חשוב להבין איך בכלל נולד המקצוע הזה. המהפכה הטכנולוגית שאנחנו חיים בתוכה, הובילה למהפכה נוספת שבה כמויות המידע שנמצאות ברשותנו הן עצומות. בכל חברה, ארגון או עסק יש כמות גדולה של מידע שיכולה להיות רלוונטית לצמיחה של העסק. כדי להשתמש במידע הזה בצורה יעילה, אנחנו זקוקים לדאטה אנליסט.

את הידע שנדרש כדי להיות דאטה אנליסט תוכלו לקבל בקורס מסודר, אבל בינתיים, על קצה המזלג ננסה להסביר לכם במה מדובר. לקבלת פרטים נוספים על קורס הדאטה אנליסט לחצו כאן.

מהפכת המידע

דאטה אנליסט

התפקיד של מדען הנתונים הוא להבין איך להפיק ממאגר המידע הנתון את הידע הנצרך. האתגר של המדען הוא כפול. מצד אחד הוא צריך לוודא שכל פרטי המידע החשובים מגיעים אליו, ושאף פרט לא טובע בתוך ים המידע כולו. מצד שני הוא צריך לעשות את זה בצורה כמה שיותר מהירה, כדי להבטיח את יעילות העבודה שלו בזמן אמת.

הכלי שאיתו הדאטה אנליסט עובד הוא כמובן המחשב, ולמעשה, יש שני תחומים מרכזיים שאותם כל דאטה אנליסט צריך להכיר היטב.

דאטה אנליסט

שפות תכנות

התחום הראשון הוא שפות תכנות. גם אחרי שאנחנו יודעים איך בדיוק לעבוד עם מאגרי המידע שיש ברשותנו, אנחנו צריכים דרך שבה נגרום למחשב להבין מה בדיוק הפעולות שהוא צריך לבצע. לצורך זה הדאטה אנליסט חייב להכיר שפות תכנות, ורצוי שהשפות הללו יהיו כאלו שיש להן ספריות שרלוונטיות לתחום הביג דאטה. השפה המרכזית כיום שבה דאטה אנליסטים משתמשים היא פייתון.

 

אלגוריתמים לחיפוש

התחום השני שאותו הדאטה אנליסט חייב להכיר הוא אלגוריתמיקה. למעשה, שפת תכנות היא הכלי שבעזרתו אנחנו מממשים את האלגוריתמים, אולם עיקר החשיבה נעשית דווקא בבנייה שלהם. אלגוריתמים שקשורים לתחום הביג דאטה הם בדרך כלל אלגוריתמים שיודעים לחפש ולמיין מידע בזמן קצר, דבר שנהפך להיות חיוני ברגע שאנחנו עובדים עם מאגרי מידע גדולים בזמן קצר.

מחשבים אמנם עובדים בצורה מהירה, אבל כל  זה נכון בזמן שהקלט שעליו התוכניות צריכות לרוץ הוא סביר. בעולם הביג דאטה אנחנו לא יכולים לדעת מראש מה יהיה הגודל שלו, ובמידה והוא יהיה גדול מאוד, התוכנית שלנו חייבת לדעת להתמודד איתו ביעילות.

 

לסיכום

בעולם ההייטק, תחום הביג דאטה מקבל מקום של כבוד. כדי לעבוד בו, מה שאתם צריכים לעשות זה קורס דאטה אנליסט.

המקצוע של העתיד - הכל על תפקידו של הדאטה אנליסט

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
4 דרכים לייעל את העסק שלך

שיפור היעילות של העסק שלך הינו עניין חיוני שיאפשר להביא לפרודוקטיביות והגדלת הרווחיות. תרחיש זה יכול לבוא לידי ביטוי תוך יישום של 4 דרכים שכוללות

קרא עוד »
מהו ייפוי כוח נוטריוני
כללי
מהו ייפוי כוח נוטריוני?

ייפוי כוח נוטריוני הוא מסמך חשוב מאוד, שיכול להבטיח כי ענייניכם יטופלו בצורה יעילה ומקצועית במקרה שתתקשו לפעול בעצמכם – על כך במאמר הבא.  

קרא עוד »
תמונה על זכוכית לבית
כללי
שלושה אקססוריז מושלמים לבית

אקססוריז ממלאים תפקיד משמעותי בהפיכת מקום מגורים לבית מאחר והם מוסיפים אופי, סגנון ואישיות לחלל המגורים. במאמר זה נסקור שלושה אקססוריז מושלמים לבית שיכולים לשדרג

קרא עוד »