האם ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה אונליין

מיסים הם חלק מהיום יום של כל עובד שכיר או עצמאי במדינת ישראל וכן, במדינות שונות בעולם. תשלומי מס הם חובה ומנוכים מהמשכורת הכוללת של כל חודש, לפי מדרגות מס מסוימות. עם זאת, ישנם מצבים בהם המדינה מאפשרת פטור ממס, במקרים ספציפיים ומוגדרים. מתי זה יכול לקרות? והאם אפשר להגיש בקשה לפטור ממס בצורה אונליין? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

נגדיר את המושג מס

לפני שנתחיל לדבר על פטור ממס הכנסה, צריך להבין מה הרעיון של מס הכנסה. תשלום של מס הכנסה הוא חלק מההתנהלות במדינת ישראל ובעוד מדינות בעולם. כשר המס עצמו מנוכה מכלל ההכנסות של העובדים. ככל שאדם מרוויח יותר כך הוא עולה במדרגות המס ולכן, הוא משלם יותר מס, בהתאם למשכורת שלו בחישוב של אחוזים מתוך המשכורת שמקבל.

 

איך ניתן לקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא לא דבר טריוויאלי וניתן לקבל אותו אך ורק אם עומדים בהגדרות של המדינה לגבי זה. הסיבות בעיקר קשורות לנושאים של גוף ובריאות. כאשר סיבה ראשונה יכולה להיות קשורה לבעיות רפואיות כמו פרקינסון או עיוורון.

אדם עם אחוזי נכות גם הוא יכול להגיש בקשה לפטור ממס הכנה, כאשר יש לו לפחות 90 אחוזים של נכות. לאחר הגשת הדברים, הוא יידרש להגיע לוועדה באופן פרונטלי של ביטוח לאומי. שם יש רופא שהוא עצמו בודק את האדם בצורה גופנית וכן, שואל שאלות רלוונטיות לנושא. בוועדה מחליטים האם מגיע לאותו אדם לקבל פטור ממס הכנסה. את התשובה של הוועדה נותן פקיד שומה של מס הכנסה.

לצד זאת, גם הורים לילדים שהם בעלי נכות רפואית, זכאים לקבל פטור ממס הכנסה במצבים מסוימים. בכדי לקבל זכאות מסוג זה נדרש להביא מסמכים רפואיים ורלוונטים של הילדים עצמם. בנוסף, גם במקרים שונים של תאונות ניתן להגיש בקשה של פטור ממס הכנסה.

 

איפה מגישים את הבקשה?

ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה בשלוש פלטפורמות, באמצעות דואר לשלוח את הבקשה למשרדים של מס הכנסה, להגיע לאחד הסניפים ליד של מס הכנסה וכן, להגיש בצורה של אונליין את הדברים. בדרך זו, ניתן להיכנס למערכת תיאומי המס באינטרנט ולעשות את הדברים בצורה נגישה ופשוטה. לאחר שתעשו זאת, כדאי לבדוק שאכן מס הכנסה קיבלו את כל הטפסים הנדרשים והרלוונטיים.

 

בסיכומו של דבר

מס הכנסה הוא עניין יומיומי כאשר כל עובד שכיר או עצמאי, נדרש לשלם תשלום של מס הכנסה שיורד מהמשכורת שלו. בהתאם למדרגות המס, נלקחים אחוזים מתוך המשכורת של כל עובד במדינה. ניתן להגיש בקשה לפטור ממס במקרים ספציפיים. כאשר יש אפשרות להגיש מסמכים בצורה פרונטלית, דרך שליחה בדואר או בצורה של אונליין דרך האינטרנט. כך או כך חשוב להיות במעקב.

פטור ממס הכנסה באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

עֵסֶק
כללי
4 דרכים לייעל את העסק שלך

שיפור היעילות של העסק שלך הינו עניין חיוני שיאפשר להביא לפרודוקטיביות והגדלת הרווחיות. תרחיש זה יכול לבוא לידי ביטוי תוך יישום של 4 דרכים שכוללות

קרא עוד »
מהו ייפוי כוח נוטריוני
כללי
מהו ייפוי כוח נוטריוני?

ייפוי כוח נוטריוני הוא מסמך חשוב מאוד, שיכול להבטיח כי ענייניכם יטופלו בצורה יעילה ומקצועית במקרה שתתקשו לפעול בעצמכם – על כך במאמר הבא.  

קרא עוד »
תמונה על זכוכית לבית
כללי
שלושה אקססוריז מושלמים לבית

אקססוריז ממלאים תפקיד משמעותי בהפיכת מקום מגורים לבית מאחר והם מוסיפים אופי, סגנון ואישיות לחלל המגורים. במאמר זה נסקור שלושה אקססוריז מושלמים לבית שיכולים לשדרג

קרא עוד »