|  הפוך לדף בית  |  הוסף למועדפים  |  הצטרפות לרשימת תפוצה   09/09/2010
 |  היום שלא היה  |  ויקימדיה  |  לפי ערוץ  |  הסטוריה  |  הטוקבקיסטים  |  משפט שדה  |  כתבו עלינו  |  צ'אפחה  |  LatmaTV  | 
Click to send this page to a colleagueשלח לחבר
Click to print this pageהדפס עמוד

מעריב

אמיר בוחבוט וערכי הצבא החדשים

18 ינואר, 2010
כתב "מעריב" לענייני צבא אמיר בוחבוט חיפש ומצא את ערכי צה"ל החדשים. אחד מהם, כפי שניתן לראות, הוא "הכרה בבעייתיות של ישיבות ההסדר".

אבישי עברי
דרג את הכתבה
תגיות: מעריב,  אמיר בוחבוט,  יהודה פוקס,  ישבות הסדר,  דתיים,  צה"ל

ידיעות נוספות

העיתון "מעריב" ומלחמתו הנועזת בטרור
"גורם בטחוני" הזהיר על גל פיגועים מתקרב, אמיר בוהבוט לא היסס לרגע - הוא יצא לטרמפיאדות
סרבנות, מרד ואבדן פרופורציות
מערכת "מעריב" נסחפת בגדול
Click to print this page הדפס עמוד
Click to send this page to a colleague שלח לחבר
Click to print this page כתוב לעורך
הוספת תגובה
שם
כותרת
תוכן
עד 800 תווים
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר
תודה,
קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה בקרוב, בכפוף לשיקולי המערכת.

תגובות

  1. התוכן חמור יותר
    Darth Mohl   18/01/2010 14:59:16

    במאמר מצוטט מפקד בה'ד 1, אל'מ יהודה פוקס, כאומר לחייליו כי מי שעושה 'חצי שרות - הוא על הפרצוף' וכוונתו לחיילי ההסדר. הוא בטח יכחיש ו'דברי הוצאו מהקשרם' אבל אם הוא חושב כך, אנא - ילך נא ויספר למשפת באומל - היא גרה לא רחוק מבית אביו בבית וגן - שבנה הנעדר כמעט 30 שנה הוא 'על הפרצוף'. יסע לקרני שומרון ויספר לאהרון קרוב שהוא 'על הפרצוף' (הוא באמת איבד את אפו והוא מישבת ההסדר בנצרים - אבל הוא 'על הפרצוף'). ולבסוף שיגש לקברי חיילי ההסדר הרוגים ויספר להם בגאווה - אני מכשיר קצינים בצה'ל - ואתם 'על הפרצוף' . הפרצוף שלך מכוער - פוקס.

  2. לערכי העיתונות הכתובה הייתי מוסיף - הכרה בבעייתיות הסיקור העיתונאי של בוחבוט (ל"ת)
    אמתי   18/01/2010 15:44:21

  3. מבצע סוף העונה: שנאת אחים - חינם! (ל"ת)
    אמיר ש   18/01/2010 17:07:57

  4. והתוספת הנהדרת מ- YNET היום:
    נמרוד   18/01/2010 18:15:01

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3835901,00.html ככה זה כשבבה'ד 1 מעודדים קצינים הומואים ומחשיבים את ישיבות ההסדר לאוייב...

  5. ל-1
    ל-1   18/01/2010 18:36:00

    סלח לי על המילים הקשות, אבל לדעת הם אכן 'על הפרצוף'. תן לי סיבה אחת טובה למה שחיילי ישיבות ההסדר ישרתו פחות זמן בצה'ל מחיילים חובה אחרים?

  6. ל-5
    Darth Mohl   18/01/2010 19:27:17

    ראשית - חייל הוא 'על הפרצוף' אם מאמנים אותו 'על הפרצוף' וזה מה שצה'ל עושה. שנית - מסלול ההסדר הוא מסלול הנח'ל הישן - שירות פעיל ושל'ת - שירות ללא תשלום. לצה'ל לא טוב הדרך הזו - שישנה אותו. שלישית - חיילי ישבות ההסדר היו בכל מקקום בו צה'ל רצה אותם, ורשמו את שמם בדם על קיר המזרח של הגנת מדינת ישראל: שחרור ירושלים בששת הימים, בלימת הסורים והדיפתם לתוך סוריה ביוה'כ, כפר סיל וסולטן יעקב (ועוד) בשלום הגליל ועוד. פוקס לטעמי חילל את שמם של נופלים אלו

  7. הישיבות הן אכן בעיה וזה טוב
    אייל   18/01/2010 19:36:38

    ומדוע: כי הן כבר מספיק חשובות, מהותיות, הכרחיות, חלק מהתכנים של הצבא וחלק מהותי מהמערך שלו - וככל שכך ככל שהן בעיה למי שמבקש פירוק הצבא, ביטולו, פגיעה בדימוי העצמי שלו, הקטנתו וניטרולו. ככזה - ישיבות ההסדר הן בעיהלצבא, ולכן ההערה הזו בכותרת היא חיובית מאוד...

  8. ל-5
    בן   18/01/2010 19:51:44

    גם אם אין סיבה טובה, זה לא הופך אותם ל'על הפרצוף'. יש מי שבשירות של חודש תורם יותר מבשירות של 3 שנים. צריך למדוד את התרומה במה הם נתנו לצבא, לא כמה זמן שרתו בו.

  9. ל-6/8
    יוח   18/01/2010 23:19:04

    אל תשכח שצה'ל זה צבא חובה כך שחייל שלא רוצה להתחנך (ויש כאלו לצערי) יהיה חייל 'על-הפרצוף'. האידיאל הוא שצה'ל (שבעבר קראו לו בעיתונות 'הצבא-שלנו') יהיה צבא מלא בחיילים שיתגייסו יותר מבחירה וממוטיבציה גבוהה, מאשר מחובת החוק. חיילי ישיבות ההסדר, עושים מבחינתי את המינימום-שבמינימום. מבחינתי חייל ג'ובניק (בעיית פרופיל קונקרטית ולא משתמט משירות קרבי) בקרייה עושה שירות משמעותי יותר מחייל ישיבת הסדר שמתגייס לשירות 'קרבי' כביכול (8-10 חודשי הכשרה וארבעה חודשי קו!?!?) כשאתה אומר - 'לא טוב לצה'ל, שישנה את זה' - אתה באמת חושב שזה אפשרי? כשצה'ל יוצא (אפילו לא בכוונה/יודעין/רשמית) כנגד חיילי ישיבות ההסדר, ישר מתחילים הרבנים ואנשים קשורים בעבודה נחרצת של הסתה, קללות כנגד הצבא שמגן על ארץ ישראל, ארץ הקודש. שללא חיילי החובה הרגילים מזמן כבר לא היינו פה. חיילי ישיבות ההסדר אומנם היו באירועים שציינת. אך האם מגיע להם על זה צל'ש יותר מלחיילי חובה אחרים? - סלח לי על האמירה הבאה, אבל אני חייב: באמת תודה שאתם מפנים מזמנכם היקר של לימוד תורה כדי לשמור על הבטחון הכ'כ מעורער של מדינת ישראל. ל-8: לא סת

  10. ומהכפייה המכוערת לא פחות של הלסבו/ הומו על החיילים ועל כל מי שרק אפשר. (ל"ת)
    נמאס מההסתה המכוערת   19/01/2010 02:19:36

  11. ל 9
    אמיר ש   19/01/2010 13:51:52

    כמה ג'ובניקים מהקרייה קיפחו את חייהם בשביל המולדת במהלך השירות הצבאי שלהם? לעומת זאת כמה חיילי הסדר? משך השירות זה לא הקריטריון היחיד. איכות השרות היא ללא ספק גם קריטריון, ואף קריטריון יותר מהותי. עובדה שיש יותר חיילי הסדר שנפלו במלחמות ישראל מאשר ג'ובניקים מהקריות. יש קונצנזוס בקרב מפקדי צה'ל שחיילי ההסדר הם איכותיים ותורמים תרומה רבה לצה'ל. לכן אי אפשר להגיד שהם 'על הפרצוף'. לא מגיע לחיילי ההסדר צל'ש, אבל בהחלט לא מגיע לזלזל ולפגוע בהם, וזו הנקודה העיקרית. כל העניין הזה של הסתת הרבנים זה בולשיט אחד גדול. אין סתירה בין ההלכה לצבא. ההלכה אומרת - בכל עניין בטחוני, עושים מה שהמפקד אומר. תהיה סרבנות רק כאשר מטילים על צה'ל משימות שאין להם שום קשר עם בטחון - כמו פינוי ישובים.

  12. לא צריך שיגידו תודה
    למספר -9   19/01/2010 21:40:24

    צריך שיתייחסו כמו לחיילים רגילים. אני מסכים שישנה בעיתיות (זה ניסוח זהיר אבל לכתוב יותר חריף מכך) במסגרת ההסדר היום. מה שפעם היה דבר לגיטימי (ימי הזוהר של הנח'ל - וזה לא לעג: לנח'ל הייתה משיכה ודחיפה גדולה בעבר - עובדה שאפילו ליגת הנוער הקומוניסטי של מק'י דרשה, וקיבלה, גרעין נח'ל לתנועה שלה ביד חנה) עכשיו אינו מובן. כל זה צריך להיפתר ברמה הגבוהה. לא צריך להיפתר על גבם (ודמם) של חיילי ההסדר. עוד משהו: בגדוד המילואים בו אני משרת, שירתה עד לא מכבר פלוגת הסדר שלמה. הם השתחררו בינתיים - גיל הפרישה ממיילואים הגיע. מאז התחלתי לשרת שם ב 1993, הפלוגה הזו הגיעה לכל קו ואימון בלי שינוי כמעט בכוח האדם שלה. אותם אנשים הגיעו שנה אחר שנה -.לא הוציאו פטורים, לא עזבו לחו'ל. נעדרו בשל סיבות מובנות: לידה, מחלה, לימודים. את זה אף אחד לא מעריך, כמו שלא מעריכים את ההקרבה של אנשי המילואים - עד לאחרונה. מה שאני מנסה לטעון, הוא שהרבה מההתנפלות על ישיבות ההסדר הוא לא בגלל שירותם - אם זו הייתה בעיה כ'כ קשה הצבא כבר היה עושה על זה רעש כבר לפני 20 שנה. הסיבה היא פוליטית, בשל הפחד של כל מיני אנשים החוששים מן הדתיים

  13. הכרה בבעייתיות של שירות בנות בצה'ל
    אלחנן   21/01/2010 21:27:04

    גם בנות לא משרתות כמו בנים! אפילו יוהל'ן אומרת שלדעתה כן צריך לחייב את הבנות לעשות שירות של 3 שנים, אבל היא מתחמקת מביצוע מוצא פיה. למה אני טוחן 3 שנים ובנות לא? כל אלה שיורדים על השנתיים של ההסדר - האם הייתם תומכים בהצעת חוק לחייב את הבנות ל- 3 שנים??? הנושא הזה כבר עלה לי על העצבים.

  14. למען השם איזו עיתנאות במיטבה.
    אללה   23/01/2010 20:52:51

    שימו לב לשלל המטעמים שמופיעים בתמונת הכתבה: כתובית לתמונה למטה: 'היתה לי קב'א של נעל', לעזאזל, זה ממש הרמה להנחתה. בכותרת: 'מפגשים עם קצינים/קצינות הומוסקסואלים', לעזאזל, מה זה יתרום? חוץ מכמובן פגיעה בצוערים (שירגישו אי נוחות בסיטואציה של פגישה מכוונת כזו) ובקצינים ההומואים (שירגישו כאובייקט כמו מוצג בגן חיות בעקבות המפגשים), ונסיון להצית את הסכסוך הדתי-חילוני שוב? כלבלבות במיטבה.

  15. אמיר בוחבוט עוד טמבל שמקבל על זה משכורת . ומי קורא אותו בכלל?! (ל"ת)
    פקק תרועה   24/01/2010 19:19:37

  16. מתייחסים ללא קריאה
    משה   29/01/2010 01:01:03

    פוקס צוטט בכתבה שאומר כי הוא אינו מקבל את מי שעושה חצי צבא ובכלל זה חיילי הנחל וחיילי ההסדר, ורוצה ללמוד פילוסופיה באונברסיטה ולכן מעוניין לבצע רק שנה וחצי צבא זה הכל. לגבי הומואים שיש במחלקות בצהל ראוי שמ'מ גם אם הוא דתי מאוד יפגוש בשיחה בקורס קצינים רגע לפני שהוא פוגש בראיון שהוא עורך לחייל שלו חייל הומו, יפגוש לוחם מיחידה מיוחדת ו/או מגדוד הומו שיספר לו על הדילמות, הקשיים והמורכבות שלו ואיך המ'מ יכול לסייע לו או להפריע לו מה אתם מתנפלים מה הפחד ,

לפי ערוץ
הנקראים ביותר
1. יוחזר הרובע היהודי לבעליו האמיתיים
2. הביוב של נעם בן זאב
3. קיבלו Like מסימה קדמון
מאמרים מומלצים
1. פיטורים על הנייר - פוסט מתעדכן
2. עובדות זרות 2
3. הגדה של Ynet
4. בושה וחרפה: המשטרה עוצרת עבריינים
5. "מדינה בדרך"
סקר גולשים
איזה חרם מעצבן יותר?
חרם האמנים
חרם המרצים
חרם מגדלי הבטטות האלבנים
למה להתעצבן? זהו צו מצפונם
הצטרפות לרשימת תפוצה
שם
דוא''ל

זכויות שמורות  © לאטמה 2008. רוגטקה -ניהול תוכן וקמפיינים
 |  מי אנחנו  |  צור קשר  |  מפת אתר  |  עמוד בית  |  RSS