|  הפוך לדף בית  |  הוסף למועדפים  |  הצטרפות לרשימת תפוצה   08/09/2010
 |  היום שלא היה  |  ויקימדיה  |  לפי ערוץ  |  הסטוריה  |  הטוקבקיסטים  |  משפט שדה  |  כתבו עלינו  |  צ'אפחה  |  LatmaTV  | 
Click to send this page to a colleagueשלח לחבר
Click to print this pageהדפס עמוד

Rahm Emanolemel English Subtitles

גיא מרוז בעקבות בונה עדר

23 יולי, 2010

במקביל לדבריו הנחרצים של כתבנו בונה עדר על ההתנתקות מחבל עזה, בחר איש הרוח והוגה הדעות בהווה והפוליטיקאי-לעתיד גיא מרוז לחלוק עם ציבור הבוחרים את מחשבותיו על גירוש יהודי גוש קטיף, תחת הכותרת "חמש שנים להתנתקות":

 

"איך הזמן עובר כשנהנים, אה? אז זהו שלא. קשה להאמין שעברו חמש שנים מיום שהתנפצה התקווה הזו לאלף רסיסים. אלף רסיסים בדמות מפונים ללא בית, ערים ויישובים שמותקפים בדרום ושמאל שלם שהתפוגג כי חשב שחצי עבודה זה מספיק. אז זהו, ששוב לא: העוול הנורא של אנשים שנשארו ללא פרנסה וללא בית אמיתי הוא מחדל ענקי שיפגע אנושות בכל ראש ממשלה שירצה לבצע את הפינוי הבא. השמאל הקיצוני, שלא טרח לעשות כלום למען מתנחלים שנשארו חסרי בית, הוא הסיבה של אלפי שמאלנים שפויים להישאר בארון ולא לספר שהם באמת רוצים חלוקה ושלום צודק. כן, ויש גם קרן אור - יצאנו מגוש קטיף. שיהיה במזל ולחיי היציאה הבאה, המלאה, שתביא שלום שקט ושלווה. אנשאללה, ויהי רצון".

 

אז אם לשפוט על פי המהלך הלוגי המרהיב, גיא שלנו ירגיש כדג במים בתפקיד הפוליטיקאי השמאלני. ההתנתקות נכשלה, לכן ננסה את זה שוב, אולי זה יצליח.

 



אבישי עברי
דרג את הכתבה
תגיות: גיא מרוז,  מעריב,  NRG,  התנתקות,  לוגיקה

ידיעות נוספות

לא-תשובה לאביב לביא
אביב לביא עוסק בשאלה החשובה מי התחיל בריב אנחנו או הבדואים
השמאלנות מקלקלת את השורה
זדון, רדיפה ופשיזם והכל בכתבה על ארגוני איכות סביבה
Click to print this page הדפס עמוד
Click to send this page to a colleague שלח לחבר
Click to print this page כתוב לעורך
הוספת תגובה
שם
כותרת
תוכן
עד 800 תווים
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר
תודה,
קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה בקרוב, בכפוף לשיקולי המערכת.

תגובות

  1. אוסלו התפוצצה להם ולנו בפרצוף הגירוש מחבל קטיף התפוצץ להם ולנו בפנים
    יהושע קוצינסקי   23/07/2010 19:14:24

    עד מתי ניתן להם להתלהם למען שלום מדומה אנחנו הרוב יש להעיף את הבנעים והמרוזים הגדעונים והסרגוסטיות לעזה שכם או רמאללה-שיבחרו אפילו בהמות לומדות מהניסיון-לא אלו הם יודעים יותר טוב נבלות עם עטים מושחזים ברעל

  2. מאיפה מביאים את הדפוקים האלה? (ל"ת)
    טלמור   23/07/2010 21:19:50

  3. גיא מרוז, עצה, תישאר במה שאתה טוב, ולא במה שאתה לא, המדינה היא גם שטח סטרילי בשבילך (ל"ת)
    תומר   24/07/2010 01:27:08

  4. ההתנתקות נכשלה? על מה אתם מדברים הוא הצליך להתנתק מהמציאות
    אלכס   24/07/2010 05:23:34

    מה כול כך קשה לראות את זה אני מקווה שאת ההתנתקות ההבאה שלו תהיה מישראל ושהיה תצליך והוא יועבר לעזה בתור מחווה לשלום בכול זאות משחררים פעיל שלהם לפי דעתי עדיף לשחרר פי 10 פעילים כמוהוא לעזה מאשר 'פעילים' מיסוג אחר תמורת שליט

  5. תגובה
    צנחן   24/07/2010 06:17:52

    גיא מרוז.אם אתה התקווה השמאלנית החדשה אז אפשר לישון בשקט.ממש דקארט הישראלי.עוד פרובוקטור אוויל שההיבריס השתלט עליו כאילו ממש שינה בזכות התוכנית ההסטרית שלו משהו מעובדות החיים בישראל.הבאז שהערוצים עושים לפני כל תוכנית גורם לחשוב כאילו איזה מהפכה בדרך.אפילו חיים הכט הבין שהוא כבר עבר את הגבול והגזים כי העם בישראל לא מנומנם כמו בשבדיה.מבוקר עד ערב יש לנו 'ריגושים' שמספקים האמריקאים הערבים השמאל ומה לא כך שאין צורך להגזים גם בזה.אז מה נותר לנו ספק ריגושים בינוניים אשתו לעתיד התולה בו עיני עגל ופוליטיקאי שהולך להצחיק אותי בדרמות שהוא ייצור.בבניין ירושלים ננוחם.

  6. אני דווקא ימני והייתי בעד ההתנתקות מסיבה אחת - שמרתי הרבה בגוש קטיף בשירות
    רמי   24/07/2010 06:29:47

    היה שם ישוב בשם סליו עם שני קוטג'ים!! ושמרנו עליו חמישה חיילים! שמרתי גם ביישובים אחרים. הם היו בסדר גודל של עשרות משפחות, ממש שני דקות מעזה. לא ראיתי שום צורך ש-10,000 איש יחיו בסמוך ל-2 מיליון עזתים ויתפסו שטח גדול מהרצועה שהיא גם ככה אחת מהמקומות הצפופים בעולם, וגם כך, כמות האבטחה לאותו מספר אנשים, שלא הבנתי מה יש להם לחיות בחור הזה, הייתה עצומה. אבל זה ברור שההתנתקות הייתה טעות חמורה, כי היא גרמה להתחזקות החמאס, ולפי כך להחרפת והעצמת הטרור, במקום ליצור אפקט הפוך לגמרי.

  7. איש 'הרוח'
    לא מבין   24/07/2010 07:50:49

    בחיי, קראתי שלוש פעמים את הכתבה למעלה כדי לראות אם אני 'מפספס' משהו... אבל לא.. זה באמת מה שכתוב 'קשה להאמין שעברו חמש שנים מיום שהתנפצה התקווה הזו לאלף רסיסים.' ולאחר מכן 'שיהיה במזל ולחיי היציאה הבאה'. אפילו בונה עדר לא הצליח לבטא את זה כל כך יפה כמוהו. כנראה שהכתבה הבאה של גיא תהיה על 'העירומה עם הידיים בכיסים'.

  8. מדובר באיש שלוקה בנפשו עובדה שמתגלה במאמריו המתריסים !תשאלו אותו(לדברי גיסתו לשעבר)אם הוא נהנה באותה מידה כשהרביץ לגרושתו בהיותו בגילופין!??? (ל"ת)
    dodel   24/07/2010 07:52:18

  9. הדרך היחידה לשקט
    רוברט   24/07/2010 10:12:58

    ...היא התנתקות וגירוש ביחד. אנחנו צריכים לשים גדר גבוהה והרבה רובים בינינו ובין הערבים, עם זאת השמאל מסכים. הדבר היחיד שחסר הוא שערביי ישראל יהיו בצד השני.

  10. חשבתי שאתם מתייחסים רק לעיתונאים אמיתיים ולא לגרפומנים מדרג ז' שצדים פרובוקציות ונשים נשואות
    yayo   24/07/2010 10:23:08

    וזה די ממצה את פסגת הישגיו של מרוז... אגב כשנודע לי על שאיפותיו הפוליטיות של מרוז כמעט שנפלתי מצחוק, אלא שדי מהר הצחוק התחלף באימה כשנזכרתי כי גם לרוחמה אברהם בלילה ולדליה איציק היו שאיפות כאלה...

  11. תשובה לגיא מרוז שבת שלום לכולנו.....או למעריב זה ממש לא חשוב.
    מרים   24/07/2010 12:20:31

    פעם היתי שמלנית ומאוד האמנתי בשלום וגם היתי בעד ההתנתקות.....היתי נכון להיום הבנתי שזאת הטעות הגדולה שלנו....ההתנתקו הביאה רק נזק.....למדתי גם לערבים קדושת החיים זאת מילה גסה.....אין להם עניין בשלום....זאת אשליה של השמאל שלנו....וחבל. ואסים בשאלה מתי שאלתה ערבי ולא משנה פוליטקאי או אזרח ....ואמרת זאת מדינת היהודים. אפשר לחיות בשלום כולנו ביחד.....מה תהיה תשובתו של הערבי???? חומר למחשבה...........לכל השמלנים......וגם בצל'ם אין לי ארץ אחרת.........זאת מדינת היהודים נקודה.....למי שהוא סקפתי בעיה אישית שלו בלבד

  12. אלברט איינשטיין אמר...
    דרור   24/07/2010 16:36:59

    שאי שפיות זה לעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה

  13. אבישי, מה קרה להבנת הנקרא שלך?
    An Cat Dubh   24/07/2010 16:46:41

    הוא אמר שההתנתקות כשלה בגלל שלא דאגו למפונים. הוא לא דבר בכלל על הפלסטינים. הוא אמר שצריך לדאוג למפונים מגוש קטיף ובהתנתקות הבאה לדאוג למפונים הטריים.

  14. ולי יש דעה אחרת
    אביזו   24/07/2010 19:46:34

    הנסיגה מגוש קטיף היתה חשובה וחיונית. גוש קטיף לא עמד בין עזה לשדרות - אלא בין עזה לחן יונס ורפיח! ההתנתקות מהישובים הדרומיים חסכה 2 חטיבות ששמרו עליהם ועל דרכי הגישה אליהם. וחטיבות- צריכותלהתאמן אז מדובר בשלוש חטיבות שעושות סבב. וחיילים קרביים וסמלים וקצינים עבור חטיבה צריך להכשיר אז זה כבר ארבע חטיבות פלוס מערך לוגיסטיקה בסדר גודל של חטיבה - ו5 חטיבות 5000 חיילים במישרה מלאה - זה יותר מדי בשביל 7000 מתיישבים. מה שכן לא היתה שום סיבה לפנות הישובים שחצצו בין הרצועה לאשקלון וגם לא את ציר פילדלפי. וכן... הערבים חלאות וצריך להלחם בהם ואני לא שמאלן.

  15. זהו איש ששונא את עצמו ואת עמו (ל"ת)
    שחר לרום   24/07/2010 22:07:54

  16. מי שבעד לחזור לעזה - שיקום
    אביתר   24/07/2010 22:14:11

    מי שמתגעגע לנצרים וכפר דרום שיקום מי שמשתוקק לגבאליה ודיר אל בלח שיקום אף אחד לא קם! אף אחד לא קם!

  17. למה הוא הולך רק חצי דרך?
    אני   24/07/2010 22:54:09

    בואו נספק לחמאס נשק (כמו שעשינו בעבר עם הפתח), נאמן אותם וניתן להם שריוניות כדי שיוכלו להשליט סדר (ואת השריעה) בעזה. בואו נעזור לחמאס להשתלט נגם על הגדה כי זה לא יתכן שהפלסטינאים המסכנים ישארו מפוצלים בין שתי ממשלות

  18. רואים שכל הז'אנר הזה של השמאלנים בכלל צריכים להיות נוצרים לפי הגישה שלהם של להגיש את הלחי השניה (ל"ת)
    מושט קטן   24/07/2010 22:55:19

  19. ג
    אחד   25/07/2010 00:39:35

    מסכים עם 13. אבל על המשפט הזה הייתי מעניק לו את הפרס: 'השמאל הקיצוני, שלא טרח לעשות כלום למען מתנחלים שנשארו חסרי בית, הוא הסיבה של אלפי שמאלנים שפויים להישאר בארון ולא לספר שהם באמת רוצים חלוקה ושלום צודק'. באותה מידה יכול היה לכתוב 'קוקו מאילת, שלא טרח לעשות כלום למען מתנחלים שנשארו חסרי בית, הוא הסיבה של אלפי שמאלנים שפויים להישאר בארון ולא לספר שהם באמת רוצים חלוקה ושלום צודק'. או במילים אחרות - חתיכת אהבל, איזה יתרון יש לשמאל ה'קיצוני' על זה ה'שפוי' ביכולת עשייה למען חסרי בית על כי יצא עליהם קצפך.

  20. מי שלא מבין את הנקרא זה אתם לא אבישי
    עכבר אינטרנט   25/07/2010 01:15:02

    מרוז אומר שההתנתקות היתה 'תקוה שהתנפצה'. למה התנ]צה? כי לא דאגו למפונים. מי לא דאג להם? השמאל הקיצוני. לכן המסקנה היא שהשמאל השפוי (כלומר גיא מרוז ואלדד יניב) יעשו עוד התנתקות והפעם התקוה לא תתנפץ כי הם ידאגו לעבודה למפונים. זה בדיוק מה שהשמאל אמר אחרי אוסלו 'טעינו לגבי ערפאת אבל בגדול צדקנו לכן ננסה את זה שוב'

  21. אני רוצה לחזור לגוש קטיף כדי להוכיח שלעם ישראל אסור לגרש יהודים אף פעם ושעם ישראל חי! אפילו כשלא נוח לו לשמור על יהודים...
    רוני   25/07/2010 02:59:50

    חוץ מזה... בגלל שגירשנו יהודים מגוש קטיף והשומרון פרצה מלחמת לבנון השניה ומבצע עופרת יצוקה ומצבינו הורע מאז בהרבה כי הערבים רואים את החולשה שלנו ואת זה שהנסיון לזרוק אותנו מהארץ נושא פירות !

  22. אורוול בתגובה:'מלחמה היא שלום...אדם פשוט אינו יכול להיות כה שוטה'!=כשלון הוא ניצחון=בעיני המרוזים! (ל"ת)
    קורןנאוה,טבריה   25/07/2010 03:27:12

  23. אכן לא כאן הכשל הלוגי - תגובה ל13 ול20
    בועז   25/07/2010 06:47:19

    מגיבים 13ו 20 צודקים. אי אפשר להאשים את מרוז בכשל לוגי בתוך הדברים שלו עצמו. הכשלון שהוא מודה בו הוא הטיפול במפונים. הכשל העקרי של מרוז ושאר השמאל (תסלחו לי אם אני לא מסוגל להבחין בין שמאל שפוי ושמאל לא שפוי) הוא מחוסר הנכונות העיקש לבחון עם מי יש לנו עסק בצד השני, כלומר מחוץ מוסלמים שאינם אזרחי ישראל ומבית, אילו המכונים ערביי ישראל. אותו הגוש שדורש מאיתנו 'לשבת לשולחן המשא ומתן'; 'לדבר עם הצד השני', סובל מחוסר קשב כרוני מחוץ לכל פרופורציות. כל תסריטי מרוז ושאר השמאל מתעלמים מכל מה שידוע לנו על ההסטוריה, התרבות, החינוך, האידאולוגיה, המצעים, ההכרזות, הדת והחזון של האויב. לא צריך להיות לוגיקן גדול כדי להכיר בנכונות הקלישאה החביבה על השמאל 'שלום עושים עם אויבים' אבל הרבה לפני כן יש ללמוד את האויב ולבחון את המציעות. כאן השורש של הכשל הלוגי של מרוז ושאר ירקות.

  24. גיא מרוז זיקית פחדנית
    שרה   25/07/2010 06:53:34

    הוא יודע שנעשה עוול לבוני גוש קטיף, אבל מיד הופך את העוול הזה ודואג למהרסים הבאים שירצו להמשיך במלאכה.....

  25. תגובה לאביתר
    בועז   25/07/2010 07:00:15

    רוב המפונים מתגעגעים לישובים שלהם. אני לא מבין את הנקודה שלך. יש מי שמייחלים לחזור. מה שמצער הוא שהדרדרות המצב ברצועה לא מאפשרת שום חלום על חזרה באופק הקרוב. לפני הפינוי חזו מיטב המומחים את השינוי שהדבר יביא על עזה ועל ישראל. אמ'ן, השב'כ ועוד רבים ומנוסים הזהירו. ממשלת שרון הרגיעה – 'לא ניתן להם'. כבר אז ההרגעה הזו הזכירה לי את יוזמי אוסלו שהבטיחו לנו בתגובה על 'אל תתנו להם רובים' שעם אילו שיפנו כנגדנו את נשקם ננהג ביד קשה כי לנו יש יתרון צבאי. השמאל מוחק עם כל שלב בתהליך את כל מה שקדם לו, מתעלמים ומתחילים ממקום נמוך יותר.

  26. 16,אביתר המיותר, קמתי.
    נמרוד   25/07/2010 08:16:28

    אני בעד לחזור לעזה. ממילא אנחנו שם, מספקים את מחסורם ואת צרכיהם בחשמל, מים , תרופות ומזון. אני גם בעד לחזור לסיני. כל הסכמי השלום התבררו כבלוף ערבי. נורמליזציה אין וגם אין שום תועלת ביחסי קרבה עם מדינות רודניות, אנטישמיות ונבערות. ולשאלתך הצפויה- אני מוכן להלחם על כך. למען האמת, בשירות המילואים שלי אני נלחם על עוטף (או שמא 'חוטף', לאור הירי היומיומי) עזה מידי שנה.

  27. עוד הגיון צ/שרוף
    נתן   25/07/2010 09:56:09

    קרן אור גיא אומר השמאלללל הקיצוני לא שפוי

  28. הוא ממצב את עצמו כשמאלני 'שפוי'. (ל"ת)
    לכן מדבר על מצבם הקשה של המתנחלים, אבל שואף להתנתקות מלאה מכל ההישגים של ישראל   25/07/2010 12:59:14

  29. פשוט גאון! (ל"ת)
    רות   25/07/2010 21:21:12

  30. תגובה ל-16 את אותה שאלה שאלו בפולין שבוע לפני הפלישה של הנאצים
    הוגה דיעות   25/07/2010 23:57:55

    סבא שלי אמר לי משפט אחד כשמשפחתו שאלה רב אם לעלות לישראל תשובתו של הרב למה לך לחפש לחם שחור כשיש לך לחם לבן? כלומר למה לחפש לך לחם פחות איכותי כשיש לך משהו טוב בידיים , יותר משבעים שנה עברו ועדיין יהודונים כמוך מעדיפים לחיות על עיוורון מהמציאות מאשר לקבל אותה ולהילחם למען זכותו של העם היהודי במדינתו ולהילחם למען זה במקום הפיתרון שלך לבצע התאבדות מדינית ביטחונית רק בשביל שהמניות שלך בשוק האירופאי יעלו בכמה אחוזים למה להילחם על שדרות? למה להילחם על אשקלון? למה להילחם על באר שבע? מטולה? ירושלים? גם ככה ויתרת עליהן כבר ומוכן לפנות את המדינה בשביל איסלמונאצים קיצוניים שרוצים רק לרצוח אותך ולקיים את החאדית המזוהם של בכרי של 'הרוג את היהודי'

  31. פשוט לא ייאמן לגודל הטיפשות!!
    טל   26/07/2010 21:30:22

    והוא נחשב הוגה דעות.. לאטמה- אתם העם!

  32. ל-14 אפילו לפי החשבון שלך לא השתלם לצאת מעזה
    הגנן   28/07/2010 00:20:57

    חסכנו אולי 4 חטיבות שלא ישמרו על כמה מתנחלים אבל קיבלנו על הראש: 1) עשרות אלפי קסאמים ומרגמות! 2) ארגוני טרור שפורחים ומתמקצעים בעזה, שימשיכו לנסות להוציא פיגועים 3) כמיליון ישראלים בטווח הטילים של חמאס, נכון לעכשיו! 4) דימוי תקשורתי גרוע וגינויים בלי הפסקה משום שאנחנו עדיין נחשבים לאחראים על המצב ההומניטרי ברצועה ואף פעם לא באמת התנתקנו 5) משטי 'שלום' מטורקיה ומשאר מדינות אירופה ששוב יגרמו לנו להראות רע ויסכנו את חיילינו 6) חיזוק כוחם של הקיצוניים בקרב הפלשתינים ובכלל בקרב האסלאם הקיצוני שישראל חלשה ומוכנה, שוב, לסגת משטחים בלי לקבל שום ערובה לכך שלא תתוקף מאותו שטח בקיצור... היה עדיף להשאיר 4 חטיבות כדי לחסוך את כל האסונות האלה !!!!!!!!! וכדי שתבינו את זה כבר בשמאל

  33. הנסיגה זו המטרה שלהם.הם רואים שלא יצא מזה שלום רק עוד מוות ..אבל המטרה היא נסיגה!~~!! (ל"ת)
    שמאלנים חולי רוח   29/07/2010 14:25:07

  34. מי שהוא יכול לספר לי על פעם אחת שהלכנו לקראת הפלסתינים ויצא מזה משהוא טוב?
    המומחה   06/08/2010 11:29:15

    אני באמת שואל אני לא יכולתי למצוא כלום ואני חפשתי מהתקופה של המנדת הבריטי

  35. מישהו מכיר את ההגדרה של איינשטיין לטירוף? (ל"ת)
    אחד שמאס במרוז   09/08/2010 02:47:03

  36. יש פה טעות
    השמאל הקיצוני??   09/08/2010 22:20:55

    השמאל הקיצוני לא עשה שום דבר ,נראה לי שכל המדינה לא עשתה משהו שיישפר משמעותית את מצבם של המפונים. בעצם הוא אומר פה ההתנתקות הייתה מעשה נכון אך בגלל השמאל הקיצוני שלא דאג למתנחלים ( כי כמובן זה תפקידו) אז זה לא יצא לפועל כמו שצריך אבל בוא נעשה את זה עוד פעם והפעם עם חצי מיליון אנשים זה בטוח ילך חלק

  37. איך אפשר לסבול את הפלצנות היומרנית שלו?
    זיו   26/08/2010 16:22:47

    למה גם כשאני מגיע לכאן אני צריך לראות את הלייצן הזה?

כלי התקשורת
הנקראים ביותר
1. "הם רוצחים כי אתם בונים"
2. "אין לי זכות לעשות שימוש במיקרופון כדי לקדם את עמדותיי"
3. חברון האחרת? אולי, אבל התקשורת הישראלית לא השתנתה כלל
מאמרים מומלצים
1. פיטורים על הנייר - פוסט מתעדכן
2. עובדות זרות 2
3. הגדה של Ynet
4. בושה וחרפה: המשטרה עוצרת עבריינים
5. "מדינה בדרך"
סקר גולשים
איזה חרם מעצבן יותר?
חרם האמנים
חרם המרצים
חרם מגדלי הבטטות האלבנים
למה להתעצבן? זהו צו מצפונם
הצטרפות לרשימת תפוצה
שם
דוא''ל

זכויות שמורות  © לאטמה 2008. רוגטקה -ניהול תוכן וקמפיינים
 |  מי אנחנו  |  צור קשר  |  מפת אתר  |  עמוד בית  |  RSS