קידום אתרים בגוגל – מנוע החיפוש המשוכלל בעולם

עובדה מעניינת היא כי גם לפני המצאת מנוע החיפוש של גוגל, כבר היו מנועי חיפוש באינטרנט. הגולשים נהגו להשתמש בהם והרשת זרמה על מי מנוחות. למרות זאת, בשנת 1996 כאשר לארי פייג' וסרגיי ברין הצהירו על ההמצאה שלהם לעולם היא התקבלה בתדהמה גמורה ושינתה לחלוטין את פני הרשת והפכה אותה למכשיר יעיל, שימושי וחד הרבה יותר. בכל יום, רק במנוע החיפוש של גוגל ניתן למצוא מעל מיליארד חיפושים מכל רחבי העולם! זאת כל עוד לא לקוחים בחשבון את החיפושים באתרים כמו YouTube ו-BlogPost שגם הם שייכים לענקית החיפוש. אין עסק שלא מעוניין לקדם את עצמו בגוגל, אבל השאלה היא מה הפרמטרים הנכונים לעשות זאת וכיצד.

מנסים להבין את העולם של קידום אתרים בגוגל

איכות התוכן

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעולם קידום האתרים הוא איכות התוכן. ככל שהתוכן איכותי האתר יקודם במעלה מנוע החיפוש. השאלה היא, מה היא הגדרתו של תוכן איכותי? אחד הקריטריונים הוא אורך הטקסט. כתבות ארוכות נחשבות לאיכותיות ומושקעות יותר ולכן חזקות יותר מבחינת הקידום. ציטוטים וקישורים מוכיחים גם הם שהטקסט אמין ומבוסס ולכן הוא מקבל משנה חשיבות מבחינת הדירוג. האתר בו מפורסם המידע תורם גם הוא למעגל. במידה ומדובר על אתר הנחשב בתחום החיפוש, אזי הטקסט מקבל באופן אוטומטי חיזוק. זאת גם הסיבה שאתרים חזקים מצליחים להיות כאלה לתקופות ארוכות במיוחד.

שיתוף הגולשים

הגולשים הם גם מדד חשוב מאוד ביחס אל התוכן. במידה וגולש נכנס אל התוכן ומצא אותו כל כך טוב עד שהוא ראוי לשיתוף או תגובה, מבחינת מנוע החיפוש זה נחשב לאישור וסימון כי מדובר על טקסט איכותי שראוי להתייחסות. גולשים שמשתפים מסייעים לשיפור התוצאות של האתר בגוגל מאחר וזוהי הדרך לקדם אותו.

זמן תגובה

כולם מכירים את הסיטואציה שנכנסים אל האתר, מסתכלים ימינה ושמאלה, לא מתרשמים במיוחד וממשיכים הלאה. על פי מחקרים, מדובר על ממוצע של שבע שניות בלבד. זמן כל כך קצר לעשות רושם על הגולש ולהשאיר אותו בתוך האתר. במידה וגולש מתרשם מספיק כדי להישאר מעבר לשניות הראשונות ומבלה באתר כמה דקות, סימן שהאתר מספיק שווה כדי להיות מקודם כלפי מעלה והתוצאות שלו יהפכו להיות טובות וגבוהות יותר מבחינת החיפושים.

גוגל

מקוריות התכנים

כיום ניתן למצוא ברחבי הרשת מידע לגבי כל נושא אפשרי. החל מאילוף כלבים וכלה בטיפים לשימור נעורים. הכול נמצא אי שם במרחבי הרשת. אז למה שלא כל אחד ייקח ויעתיק את התכנים האיכותיים ביותר שהוא מוצא ויכין לעצמו אתר מושקע ומרשים? מסתבר שגוגל מתנגדים באופן עקרוני להעתקות. אתר שנמצא כי התוכן שמועלה אליו אינו מקורי חווה דרדור מהיר כלפי מטה מבחינת תוצאות החיפוש. כך, תוכן איכותי אבל מועתק יכול להיות הרסני עבור האתר שהשתמש בו. זאת אחת הסיבות המרכזיות למיעוט העתקות במרחבי הרשת.